Here we go again....

först en uppdatering:
 
 
Vid halv nio tiden igår ringde min mobil.
Det var från Lund.... igen.......
 
Personen i andra ändan berättade att hon satt
hos min syster som trillat ner för trappan på
järnvägsstationen i Lund och att ambulans var ditkallad.
 
Yster kunde inte prata men lyckades väsa fram
"jag har Bella med mig"
 
Så det var bara att, återigen, styra kosa mot Lund.
En stad som jag bara har dystra minnen av numera.
(Annat var det förr...)
 
 
Yster hade ont i hela kroppen; ryggen, benen, nacken
men mest i ansiktet.
 
 
Inte så konstigt med tanke på att hon slog hakan i
fyra-fem trappsteg.
 
Det blev inte så mycket pratat av två anledningar:
Personalen hade satt sängen i rullning för att köra till röntgen
och jag hade en sak att klara upp med polisen.
 
 
Eftersom varken ambulans eller sjukhus tar emot
hundar fick polisen rycka in.
 
Lilla Bella fann sig snart tillrätta i mitt rum,
mycket tack vare att chefen blev så förtjust i henne
att han letade fram en hundbädd och lite godis åt henne.
 
 
Hon är faktiskt hjärtligt välkommen imorgon också!
 
Lite saknar hon nog sin matte men har även
hittat sin plats i soffan härhemma.
 
 
På lasarettstaket fick jag förresten se årets första gran
 
 
Och från sjukbädden har rapporterats att inget är brutet
men att röntgen visar en skada på levern....
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Men vilken otur och stackars, stackars syster din. Så snabbt olyckan är framme. Hoppas verkligen att hon mår bättre i dag.

Det var många visningar det! För svärmors del går det framåt. Första visningen var i går och första budet kom direkt på plats. Sedan började budgivningen under kvällen. Så vi hoppas på snabb affär.

Kram

Svar: Hon får nog komma hem idag. Hon är inte så bra på att ta det lugnt men jag hoppas verkligen hon gör det.Vi har fått bud från två köpare som vill köpa innan visningen. Vi ska få buden och sen ta ställning. Vore skönt om det gick snabbt.
Kram
moi

2015-10-08 @ 06:53:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Men stackars syster yster... Hoppas fortsättningen går bra!
Himla söt hon är, Bella. Och i det bästa omhändertagandet.

Kram!

Svar: Yster är verkligen otursförföljd men är man lite galen som hon också är går det ofta hand i hand.Bella gillar att vara på kontoret och killarna verkar gilla att ha henne här :)
moi

2015-10-08 @ 09:01:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Nej jag tror inte att det behövs några licenser eller annat trams för att jobba som elektriker här nere. Det verkar inte så i alla fall... Och när du ändå tar det jobbet så kan du ju passa på att måla stolparna på din väg ner eller upp. Extraknäck, liksom... :-)

Svar: Att måla stolpar har jag redan bokat, elmojseriet får bli en bonussyssla :)
moi

2015-10-08 @ 10:23:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Nej, men vad är det du säger!Så hemskt för systeryster....
Ge henne en kram fast jag inte känner henne ♥
Och vilken tur att du finns som kan ta hand både om henne och Bella!
Kram

Svar: Hon var ganska spak igår men lät lite, lite piggare i morse.Den här gången var det allt tur att jag var tillgänglig. Annars hade Bella fått sitta i finkan :)
Kram
moi

2015-10-08 @ 10:51:53
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Hon är en riktigt olycksfågel den där mostern... Skönt att det inte var värre än vad det blev i alla fall.
Och du har kanske fått lite hundmys nu. :)

Svar: Som sagt, hon är både otursförföljd och galen den där systern min. Men den här gången hade hon tur i oturen...
Jodå, Bella och jag kommer riktigt bra överens :)
moi

2015-10-08 @ 13:11:41
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Marita L Carlsson

Men herregud, vilken otur för syster yster. Jag antar att smeknamnet yster har hon fått för att hon är just en yster person.
Hoppas det inte är alltför allvarligt och att hon får komma hem snart.
Skönt för henne iallafall att Bella är väl omhändertagen. Som djur ägare betyder sånt mycket.
Lägenheten verkar ni snart bli av med. Den är tydligen eftertraktad .
Kramiz 💞

Svar: Yster ÄR yster! Vet inte om det är därför hon råkar ut för så mycket....Hon är hemma igen och tar det förhoppningsvis lugnt ett tag.
Bella saknade helt klart sin matte men skötte sig exemplariskt.
Intresset är stort för lägenheten så det blir nog inte svårt att den såld.
Kram ♥
moi

2015-10-08 @ 13:57:49
URL: http://mitasliv.blogg.se/
Postat av: Veiken

Ajaj, vilken osis. Det händer saker hos er hela tiden! Nu får det väl i alla fall vara nog! Skönt att inget blev brutet och lite Bellamys kanske inte är helt fel!
Lycka till med försäljningen av lägenheten! Kramar

Svar: Kanske är jag för fokuserad på det negativa men det har verkligen varit mycket "skit" nu. Vore kul att få skriva om nåt riktigt roligt. Men du må tro jag letar efter glädjeämnen.Kram
moi

2015-10-08 @ 15:09:33
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Yster

Tack för allas omtanke!
Jag har kommit hem och mår efter omständigheterna bara bra.
Lite mörbultad med blåmärken i ansikte, armar och ben. Men vafanken nu tar jag nya tag.
Bara så ni vet - och det vet ni redan - men vill ändå berätta det så har jag världens bästa syster! ❤
På sjukhuset fick jag berättat för mig att levern är människans största organ men det stämmer inte i min systers fall - hon har största hjärtat som tänkas kan.
Tack snälla du för all hjälp med både mig och Bella.
Inte säkert att Bella vill komma hem igen efter sådant omhändertagande hon fått, får köpa något gott och locka henne med.

Svar: Det var gulligt av dig! Men jag gjorde inget annat än jag vet att du hade gjort för mig!Jag är säker på att Bella är glad att få vara hos dig igen men jag duger nog som reserv :)
moi

2015-10-08 @ 15:19:22
Postat av: Ditte

En sådan otur! Och skönt trots allt att dte inte gick värre....Läste nu "Ysters" egen kommentar och det kändes bra.
Och jag förstår att du är världens bästa syster.
Fint att polisen kunde passa Bella och att hon fann sig tillrätta på ditt jobb.
Slutet gott, allting gott.
Stor kram och många tankar till både dig och "Yster".

Svar: Jag har inte gjort nåt annat än vad vilken vettig (syster) medmänniska hade gjort!Men det är skoj att få uppskattning.
Polisen var tvungen att ta hand om henne, hade inte jag kommit hade hon hamnat på nåt "hundstall".
Nu tar vi nya tag och hoppas att det dröjer länge, länga innan det händer nåt annat.
Kram
moi

2015-10-08 @ 16:55:23
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Decdia

Naw vad fint av moster!

Kommer hon att få tillbaka Bella? :)

Svar: Det var gulligt av henne!Bella är lyckligen återförenad med sin "riktiga" matte. Du må tro hon blev glad,
men jag tror att jag duger som reserv :)
moi

2015-10-08 @ 16:58:55
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Grunny

Stackars Yster! Och hoppas verkligen att det inte är allvarligt med levern!!

Svar: En blödning som de ska hålla koll på
moi

2015-10-08 @ 21:37:38
URL: http://upptacksfarder.blogg.se/
Postat av: Jompen

Du får se till att hon flyttar ifrån lund ;)

Svar: Hon bor inte i Lund!
moi

2015-10-09 @ 15:09:55
URL: http://johannamoxell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0