Tack för det!

Tack vare min kära dotters (obs ironi!) omtanke om sin mor
fick jag göra ett tandläkarbesök igår.
 
 
Jag råkade nämligen nämna för henne att jag
hade avbeställt två tider tidigare i våras och liksom förträngt
att jag borde gå dit och fixa en avbiten tand.
 
Vad tror ni hon gör vid sitt besök på samma ställe????
 
Just det...
hon påminner dem om min existens!
 
 
Men inget ont som inte har nåt gott med sig.
 
Alla bekymmer med julklappar och andra presenter är lösta!
 
 
 
Dyraste tandborsten nånsin får det bli
 
 
 
 
 För efter de här besöken lär det inte bli så
mycket klöver över...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Yvonne

God morgon, ja lägga ut en massa pengar på tandläkaren är verkligen inte kul och dessutom betala för att plågas. Själv ska jag dit 2 nov, har skjutit upp det i 1½ år och tänkte börja gå i Spanien eftersom vi är där så ofta, men sen gjorde blotta tanken på att börja från "0" med en en tandläkare att jag ringde min gamla vanliga och sa "här är jag fram till 26 nov, har du någon tid?"

Ha en bra torsdag hälsar jag från ett grått och fuktigt Stockholm

Svar: Jag bytte tandläkare för c:a 1 år sen och nu när jag kommer dit har hon slutat.Gillar inte att börja på noll.
Även här i Helsingborg är det grått och blött, fast hygglig värme
moi

2015-10-22 @ 08:06:05
Postat av: Geddfish

Idéerna är otroliga för att få sålt rosabandet! Så bra! Hörde också att det säljs till djuren.
Dessutom hörde jag att det är nytt läkemedel på G.
Önskar dig en fin torsdag från en snörvlig bloggvän ♥

Svar: Det här har inte med Rosa Bandet att göra. Det var en "present" från tandläkaren. Förr, när jag var barn fick man bokmärke :)
Krya på dig!!
moi

2015-10-22 @ 08:25:19
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

DUMMA Diana! Hon har verkligen gjort sig förtjänt av den där julklappen. Och till födelsedagspresent kan hon kanske få lite tandtråd? ;-)

Lycka till hos tandis nu :-)

Gomorron!

Svar: Himla bra förslag! Förutsatt att jag får ett gratisprov hos tandis!
God eftermiddag!
moi

2015-10-22 @ 09:12:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Haha! Ja, vad skulle man gjort utan sina "omtänksamma" barn :D
Kram

Svar: Ja, vad skulle vi gjort?!? Kram
moi

2015-10-22 @ 09:22:22
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Rollerblades... Nästa gång vi ska åka mot nåt borgartat ställe ska jag definitivt ta med mig såna.
:-)

Svar: Kul att se se när NI gör det, eller kanske inte....
moi

2015-10-22 @ 10:21:43
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

Ojoj, vad domen så illa?
Du kan ju önska dig hjälp till tandläkaren i julklapp så får du en peng över till andras presenter. ;)

Svar: Nä, det gick ovanligt bra. Ska bara jämna till en trasig tand. Men trots detta var det ett relativt dyrt första besök.Äh, jag nöjer mig med att betala tandis och skippar det andra :)
moi

2015-10-22 @ 11:15:49
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Så vad tyckte du om nya tandis? Fick du också killen?

Svar: Denna knappt myndiga kille fick mig att känna mig som ett barn."Detta är en liten spegel som jag ska stoppa i munnen för att se ordentligt"
"Du borstar dina tänder jättebra" osv Men jag fick inte panik eller åt så han var bra!
moi

2015-10-22 @ 12:12:16
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Znogge

Hmm... Tanken var god men dyr så kanske ska ni dela på kostnaden ;-)

Kram

Svar: Bra idé!!!
Kram
moi

2015-10-22 @ 15:55:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mita

Ja huvvaligen vad dyrt det är med tandis. I den här åldern så rasar ju alla gamla fyllningar till allt elände.... man borde sluta med godis om man vore smart..**..
Kram på dig♥

Svar: Men att fyllningarna rasar har ju inte med godis att göra!!!!!Så får du inte skrämmas :)Jag har ytterst sällan hål men väl just fyllningar som helt eller delvis ramlar isär.
Kram tillbaka
moi

2015-10-22 @ 16:33:01
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Ditte

Tandis är det lätt att skjuta upp...Jag förstår dig. Har haft en jättebra hemma i huvudstaden men hon har nu gått i pension. Trist och jag är inte sugen på att gå till hennes efterträdare. Inte alls samma sak. Men nu ordnade jag en tid till maken här i Torre, en svensk tandis, för det är ju bekvämt att förstå vad som sägs, och han var så bra. Så nu kan jag gå dit och gapa första gången...
Här ligger nog priserna klart under de svenska...
Skönt så!
Bra att Diana gav en påminnelse, för det kunde blivit större utgifter om du väntat.
Vad gäller julklapparna så har ju de flesta redan allt. Men upplevelser kan man ge och tid för det har många ont om.
Kram!

Svar: Att byta tandläkare (och frisör) är inget jag gärna gör. Den här gången fick jag en ny utan att veta om det. Gudskelov var han både försiktig och pedagogisk så det gick bra.Ärligt talat var det bra att Diana påminde dem för det hade jag aldrig gjort själv...
Kram
moi

2015-10-22 @ 16:48:13
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Veiken

Hmmm dessa barn. Ni får skippa julklapparna och gå in för "borsten" till jul! Eller kanske inte! Kramar

Svar: Det finns (väl) många som skulle bli glad för en tandborste i julklapp!?
Bortskämd unge jag har...
Kram
moi

2015-10-22 @ 19:00:54
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Decdia

Jag tycker inte att du ska lyssna på Veiken och andra "spammare" i bloggen. Klart att du ska ge din kära och omtänksamma dotter en massa fina julklappar! Oj, fyller hon även år i december?! Jamen, det är klart att du ska ge henne typ allt på önskelistan som hon, inom snar framtid, kommer att skicka ut till de närmast sörjande.

Svar: Min kära dotter är så snäll och ödmjuk att hon säkert avstår alla presenterför sin mors (tand)hälsas skull :)
moi

2015-10-22 @ 21:49:17
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Anonym

Och där skulle jag ha varit anonym... dumma blogg.se.

Svar: Var det du?! Jag trodde din blogg var kapad :D
moi

2015-10-22 @ 21:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0