Tänk om jag var en pärla

 
Förra veckan började Röda Pärlan jävlas med mig
 
 
Var väldigt kinkig när jag vred om nyckeln och ville
inte starta bara "kirra".
 
För varje gång tog det allt längre tid att få igång henne.
 
Jag kan inte mycket om bilar men fick diagnosen
bekräftad av flera andra.
 
 
Trött, dött batteri.
 
"Du kör för korta sträckor ge dig ut på en lång runda och stanna
inte motorn under tiden"
blev jag rådd.
 
För mig är 10 mil en väldigt lång runda, men
det dög inte nu...
 
Som jag körde i söndags...
och himlars vad kissnödig jag var mot slutet.
 
Nåväl, mina ansträngningar hjälpte inte.
 
Som tur var hade jag bokat service till måndagen och där
konstaterades att batteriet inte bara var urladdat utan urkasst.
 
Bara att byta ut - och nu är Röda Pärlan pigg igen!
 
 
 Igår var jag själv på service hos lyssnaren
 
 
 och det var inte utan att jag önskar att jag vore en Röd Pärla.
 
Byt batteri och bli som ny!
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tänk om det vore så lätt och sedan rullade man bara på igen... Men jag förmodar att det är väl mer en process hos oss.

Kram och god morgon!

Svar: Kan man byta ut knäskålar, hjärtan och mycket annat borde det vara möjligt att också byta ut batteriet :DKram
moi

2016-02-11 @ 06:52:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Ja om det vore så enkelt... Fast det gillas ju när det är simpla problem med bilen. Dom ska ju egentligen bara gå utan att man behöver göra nåt alls. Utom att möjligen tanka... :-)

Gomorron!

Svar: Att tanka och fylla på spolarvätska är plättlätt (numera) allt annat är plättsvårt :DGod morgon!
moi

2016-02-11 @ 09:31:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Nej, tyvärr fungerar vi inte riktigt likadant som bilar :(
Men kanske är det tur. För inte vill vi hamna på skroten fast vi anses förbrukade :D
Kram

Svar: Så du menar att vi inte hamnar på skroten.... ;)Kram
moi

Postat av: Geddfish

Det vore nåt. Byta batteri på sig själv.
Åh, bilen, den ska inte bli sjuk, nej, den ska vara den pärla, den anser sig vara.
Och vi är också pärlor. Var och en på sitt sätt.
Kram ♥

Svar: Byta eller åtminstone kunna ladda på nåt enkelt sätt.Nog är vi pärlor allihop!
Kram
moi

2016-02-11 @ 14:56:54
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Decdia

Vi såg allt idag att Pärlan fungerar utmärkt igen!
Hoppas detsamma gäller dig snart! Puss

Svar: Ha ha ha. Hon går som ett skott (och jag hänge rmed!)Puss, puss
moi

2016-02-11 @ 17:41:31
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ditte

Skönt att pärlan är i nyskick och du ska se att du också blir det. Men kanske kan du inte skynda dig på. Jag tror service på människor tar viss tid i anspråk.
Kram till dig!

Svar: Jag kanske inte blir som i nyskick men målet är att bli bättre begagnad!Men jag är inte känd för att ha tålamod och tycker att det tar tiiiiiiid.
Kram tillbaka!
moi

2016-02-11 @ 18:27:56
URL: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0