Ljuva ledighet!

Hittills har jag varit ledig i tre dagar och haft fantastiskt väder alla tre!
 
Underbara dagar i kolonin och jisses vad jag har varit effektiv.
 
 
Totalt har jag fått ihop 10 säckar med ogräs.
Och då är jag nästan klar med halva tomten...
 
Vilken tur att Batman hjälpte mig med gräsklippning
och trimning igår. Så hann jag med mer ogräsröj.
 
Jag försökte vara duktig och ta regelbundna drickpauser.
Men har man väl fått upp farten gäller det att hålla på så
länge det varar. Man vet ju aldrig när det kommer ett
sånt anfall nästa gång...
 
 
Till slut gav jag upp och bara njöt av att
vara på den bästa platsen på jorden just nu!
 
 

Kommentarer
Postat av: Afrodite

Det låter underbart! Ja, det där sista alltså. Att du gav upp och bara njöt av din bästa plats på jorden just nu! Som jag, när jag släpper allt jag har för händer och pyser till stranden. Och. Bara. Är. Njuter. Filosoferar. Underbart! :)

Kram och godmorgon fina du!

Svar: Idag har vi inte riktigt lika fint väder så det får bli hemarbete (eller inte)Jag har lovat mig själv att nästa gång det är strålande sol ska jag ligga på
rygg i gräset och bara titta på molnen och lyssna på fåglarna. I minst en timme!!
Kram kram
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 07:58:11
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: camilla

Låter som du jobbat och slitit länge. Tur att du fick hjälp av Batman. Men...sköna prinsessan då? Hjälpte inte hon till? ;)
Idag får du ligga och njuta hela dagen....väl...för ni har väl också sol idag?
Kram!

Svar: Ja, det blev ganska tomt i rabatterna när jag var klar för dagen.Batman är lite mer intresserad av kolonin än vad prinsessan är. Och så har hon ju haft "oturen" att ha jobbat en hel del när jag varit ledig.
Solen har inte hittat hit än så jag tänkte njuta här hemma idag.
Roa mig med tvättmaskinen och dammsugaren - kanske
Kram
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 08:38:29
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Jag brukar säga att det är bäst att passa på innan anfallet går över. Och just anfall att rensa ogräs är både sällsynt och... sällsynt. Så då gäller det verkligen att passa på ;)
God morgon!

Svar: Mina såna anfall kommer oroande ofta. Men det är ganska lätt att distrahera mig så det gäller att jobba på när det inte är så många snackglada i närheten.Goder morgon!
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 08:39:20
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Fast det är ju ett sätt att njuta oxå - att göra fint ute! Och det är ju såå mycket härligare i det här vädret!

När du pratar vätskepauser...är det vatten då? Eller kanske vin? Eller nå´t ännu starkare?? :)
Jag menar, det blir kanske så mycket ROLIGARE att påta ogräs då??

Svar: Jag håller mig till vatten och saft under dagen, på kvällen kan det bli nåt lite starkare i glasen - om jag orkar....
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 09:13:56
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Ama de casa

Vi är trots allt lite olika du och jag. Du tar bort ogräs - och jag odlar dom ;-)

Gomorron!

Svar: Vi kompletterar varandra skulle jag vilja säga!Om ingen odlar det hade jag ju inte haft nåt att göra...

God förmiddag!
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 09:52:56
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: knodden.blogg.se

Duktigt gjort ju! :D

Svar: Tack
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 10:18:53
URL: http://knodden.blogg.se/
Postat av: Znogge

Trädgårdsarbete tar sin tid och sköter sig inte själv. Inser dessutom att din koloni har mer likheter med ett gods... Bilden av en frimärksstor tomt har bleknat...

Ha en fin söndag!

Svar: Gods!?!?!? Har inte de trädgårdsmästare och sånt? Visserligen har jag områdets största tomt men inte den mest välskötta.
Fast å andra sidan kan det vara mysigt med lite "ängskänsla" också...
Tack det samma!
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 10:35:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Jag ska spana in idag hur effektiv du har varit.
Se nu till att njuta lite av din kollo i år och inte bara arbeta!!

God förmiddag!

Svar: Nå, vad tyckte du? Har jag skött mig??
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 10:37:10
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Mita

Jisses vad du jobbar på, tur att du ändå tog dig tid att bara vara och njuta också..**
Det skulle vara kul och se en bild på ditt paradis..
Kramiz♥

Svar: Har du missat alla bilder jag redan har visat?Jag lovar att det kommer att komma många, många flera!
Kram
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 12:32:52
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0