Kollo koll

 
Sen jag fick beskedet om svampen i min stuga
har jag inte velat besöka den.
 
Nu väntar jag bara på att det ska hända nåt.
 
Men eftersom Svea var på besök i stan häromdagen
var det nog bäst att ta sig en titt på egendomen.
 
Vädret var fin så det fick bli en promenad
 
Vacker väder hjälper inte, det finns inget sorgligare
än ett koloniområde på vintern
 
 
Det är nästan spöklikt att gå omkring där
till och med träden är skrämmande..
 
Svea hade förresten slitit loss en sektion
på mitt staket, så nu får hon fixa det!
 
 
Idag åker jag till ett lite lugnare ställe
och roar mig/oss...

Kommentarer
Postat av: Melody and M.E

Vi hade besök (obligatorisk besiktning för att få försäkrning) från Anticimex förra veckan. Eftersom vi inte gjorde någon besiktning före köpet, utan mannen gjorde en egen så kändes det lite oroligt före, men det blev inga överraskningar
Han berättade dock att han förra veckan varit på en besiktning där huset var fullt av hussvamp. De nya ägarna hade varit fullt medvetna om hussvampen vid köpet och fått köpa huset billigt.
Någon hjälp med saneringen ville de inte ha, utan de skulle fixa det själva. Besiktningsmannen trodde inte riktigt på det…
Tänk att någon orkar köpa på sig ett sådant problem.
Tänkte på dig och din stuga. Full förståelse hur tungt det känns!
Hoppas du och din mor får en fin Trettondag tillsammans!
kram M.E

Svar: Jag förstår ingenting ang husköpet MED svamp som du berättar om.Varför vill man alls ha huset och varför vill man då inte ha hjälp??
Klart jag vill ha all hjälp jag kan få, men jag vet inte vad det innebär i nuläget.
Vill "bara" ha möjlighet att kunna använda min stuga till sommarne.
Vi hade, tillsammans med dotter & svärson, en rolig dag hos mor min.
Kram
moi

2015-01-06 @ 08:51:42
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Decdia

Woho! Vi som tänkt ta med oss såna med, tur vi inte gjorde det. Haha! Ses!

Svar: Som du märkte kan det inte bli för många :)
moi

2015-01-06 @ 08:55:47
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Oj, det var många överraskningar på en endaste gång! Orkar inte räkna ut hur många det blir - för tidigt på morgonen för det... :-)

Ha en mysig dag med mor din!

Gomorron!

Svar: Jag sparar ev mattekunskaper till i morgon.Vi hade en mysig dag!
God kväll!
moi

2015-01-06 @ 09:15:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Hoppas verkligen det ordnar sig med din stuga. Låter verkligen inte roligt alls så jag förstår att det bekymrar dig...

Kram

Svar: Jag vill veta vilken hjälp jag kan få och när jag kan få den :)
Kram
moi

2015-01-06 @ 11:12:00
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Jag vill så gärna att allt ska bli bra med stugan eftersom jag vet att det är ditt andningshål :) Hoppas, hoppas!
Ha en fin dag med mamma!
Kram

Svar: Kan bara hoppas på det bästa...Dagen var bra

Kram
moi

2015-01-06 @ 11:15:32
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Geddfish

Hoppas verkligen detta ska lösa sig till det bästa, ja det gör det, var så säkert! ♥
En ödslig vintrig husvagn är inte heller någon hit att titta på, även om den är frisk. Det ska va sommar! ♥
Varm kram ♥

Svar: Nä, när det ekar tomt är det inte skoj. Men vintern behövs ju för växterna att vila upp sig lite på. Så det är bara att vänta....Kram och krya på dig!
moi

2015-01-06 @ 13:54:34
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: elvira

Och här är det bara gnäll
Var glad för det du har // Elv ira

Svar: Precis vad jag är rädd att vara, FÖR gnällig.Bra att du säger ifrån men du må tro att jag är glad för allt jag har!
(i morgon kan det bli lite gnälligt också så hoppa den här bloggen då)
Kram
moi

2015-01-06 @ 14:50:16
Postat av: Susanne P

Kantareller kan jag rensa men hur man får bort hussvamp har jag ingen aning om! Hoppas du får den hjälp du behöver så du får bort eländet!

Vilka figurer fick hon i äggen????
(nyfiken i en strut)

Kram

Svar: Försäkringsbolaget kommer att hjälpa mig - frågan är bara när...
Oj, vad fick hon.... två små bilar, två "snurror" en katt med måttbandssvans och ett djur till som jag har glömt....
Kram
moi

2015-01-06 @ 20:12:50
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Decdia

Mamma, mormor snodde mina leksaker!!!!

Svar: Jag ska försöka sno tillbaka dem - vilka var dina?Det kan bli svårt för de är förmodligen inlåsta :)
moi

2015-01-06 @ 22:34:42
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Hrm, vem är den där Elv ira som har åsikter om en annan persons bloggande?

Svar: Det får man väl ha, men......
moi

2015-01-06 @ 22:35:52
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Mita

Jag håller tummarna för dig och din lilla fina stuga.Inte roligt att ha sånt där elände hängandes över huvudet...
Hoppas ni hade en supertrevlig dag hos din mamma,och att hon blev glad över kinderäggen**
Kramiz**

Svar: Hon blev verkligen glad för äggen och kunde inte hålla sig speciellt länge innan det var dags att öppna dem.Kram
moi

2015-01-06 @ 23:04:18
URL: http://mitasliv.blogg.se
Postat av: Kenneth

dumma Svea.

trädet såg coolt ut:)

Svar: Trädet påminner lite om Pippis läskträd
moi

2015-01-07 @ 06:41:21
URL: http://rothvoss.se
Postat av: Ruth i Virginia

Sorgligt är det också att se ett skidområde
på sommaren. Alla träd som skövlats och träd-
stumpar som ser övergivna ut.

Hoppas stugan blir frisk igen.

Svar: Som tur är (tydligen) springer jag inte på så många skidområdenvarken på sommar eller vinter.
Stugan blir nog aldrig frisk
moi

2015-01-07 @ 16:19:52
Postat av: Ruth i Virginia

Skaune har nog inte många skidbackar. :)

Svar: Inte så många som är över 10 meter höga :)
Tror jag....
moi

2015-01-07 @ 17:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0