Ama zonen

 
Som alla mina läsare vet (?) är Ama ute på en riktig
dröm- och äventyrsresa i Amerikat.
 
6
 
ALLA BILDER I DETTA INLÄGG HAR JAG SNOTT FRÅN AMA -
UTAN ATT HA HAFT ARTIGHETEN ATT FRÅGA..
 
Som alltid är hennes blogg fylld med härliga bilder, intressanta
och ibland galna texter.
Hon delar frikostigt med sig av alla sina äventyr och upplevelser.
 
Ibland är det svårt att matcha hennes underfundiga texter
med lämpliga kommentarer men här vill jag göra ett försök
att bemöta svaren i vår senaste konversation:
 
(förtydligande: Ama svarar här hos mig på kommentarer jag
gjort hos henne).
 
 
 
Ama:
Jag har fått med Anders både på Islandsridning och
dessutom på en tur i Brasilien. Där gick hästarna genom
vatten som var "fyllda med pirayor" (allt för att man skulle känna sig modig ;-) ) 
Jag la upp benen bakom mig på sadeln, men för
Anders skor tog det typ tre dar att torka efter den turen :-) 
  

Jag:
Jag föredrar att tro att Anders inte gillar hästar, utan avstod
hästridning p ga sunt förnuft. Det måste vara mycket säkrare att
åka gummibåt i krokodilvatten eller lift över Klippiga Bergen
 

Ama:
En apa på stället där vi bodde var på väg att sno Anders glasögon, men fick tji.
Han nöjde sig med att stjäla grannens BH istället. (Den hängde på tork, ifall du undrar)
 
 
Jag:
Om jag fick välja mellan Anders glasögon och grannens BH hade jag
nog tagit BH:n. För er skull alltså, han lär behöva sin syn på alla era hiskeligheter.
 
 
 

Ama:
Visst ja! På frukosten var det djur som kom och tiggde.
Inte så ovanligt, egentligen. Men här var det krokodiler. Kan meddela att
dom gillade skinka men tyckte inte alls lika mycket om bröd. 

Jag: Jag är nästan säker på att du hade gett din högra arm eller
offra en chocolate chip cookie för att få se en björn!
Eller också får du offra Bruce...
 
 

Ama: Hoppsan! Jag har visst en egen blogg att husera i. So long, och sorry!  :-)
 
Jag: Jag skulle bli oerhört besviken och ledsen om du inte fortsätter "trakassera"
mig här i min/vår blogg!
 
Kram på dig och fortsatt trevlig resa toka!
 
ALLA BILDER I DETTA INLÄGG HAR JAG SNOTT FRÅN AMA -
UTAN ATT HA HAFT ARTIGHETEN ATT FRÅGA..

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! Snyggt tjuvat :-)

Jag fortsätter väl och hänger här då, när du ber så snällt :-D

Gomorron!

Svar: Åh, tack!!!God kväll!
Gilla Olsson

2013-08-16 @ 15:35:00
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Ama är härligt knäpp! Ja, du med! ;)

Svar: JAG är inte knäpp! Ytterst behärskad skulle jag vilja säga!
Gilla Olsson

2013-08-16 @ 16:31:51
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Hörni!

Hahaha, ni är nog lika galna båda två. Eller.. lika galen som Ama är iofs svårt att bli. ;)

Svar: Jag är väl inte galen??? Jag är sansad, förnuftig, knäpp och tja kanske galen ;)Men Ama är "värre"
Gilla Olsson

2013-08-16 @ 20:25:48
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Decdia

Jag är benägen att hålla med Gun. Men så tänkte jag på moster... tänk moster och Ama i kombination. Ojoj!

Svar: Vet inte om jag ens vill tänka tanken ;)
Gilla Olsson

2013-08-16 @ 20:37:14
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0