Feelgood

 
"Katten har blivit drömmen om vår egen självständighet"
 
Så löd rubriken som gjorde mig nyfiken att läsa vidare.
Jag suger i mig allt som ev kan förklara varför jag har en
katt som inneboende.
 
I artikeln nämns bland annat boken "Gubbe och katt"
 
En bok som jag för övrigt står i min hyllan.
Boken beskrivs som följer:
"Pensionerade psykiatern N Uddenbergs lilla bok
är ett utmärkt exempel på vad som kan hända
då man blir utvald av en katt som bestämt sig
för att skaffa människa"
 
På bokens baksida står bland annat:
"Med sin bakgrund som psykiater kan Uddenberg inte
låta bli att fördjupa sig i Kissens själsliv.
Har den humor? Har den mänskliga känslor?
Är vår lilla kisse överhuvudtaget intresserad av den
gemenskap med henne som vi lägger ner så mycket
möda på att bygga upp?"

Detta ska bli mycket intressant att läsa!
 
Jag blev aldrig vald av Sigge, det var i högsta grad tvärtom.
Han visade tydligt, redan vid första träffen,
att han inte precis älskade mig.
 
Men allt eftersom åren har gått känner jag ändå att Sigge
har bestämt sig för att acceptera mig som sin människa
Tak över huvudet, mat i tid och otid, lite frisk luft då och då,
lite bus och lek och nån man då och då kan ta ut sin
frustration på...
 
 
Men nån kärlek från hans sida är det inte tal om
(Sorry, förlåt om jag störde)
Boken om gubben och katten får dock vänta
tills jag läst ut "Ove".
 
En annan feelgood bok!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vi hade en katt som påminde lite om Sigge så jag känner igen en del. Dock inte allt! Sedan skaffade vi två honor och de var som tillgivna soffkuddar! vilken skillnad och äntligen hade vi katt! Fast vår första var verkligen en personlighet minst sagt...

God morgon!

Svar: Jag tycker om Sigge trots, eller tack vare, hans personlighet.Jag gillar också att det krävs lite mer än ett köttben/sill för att överlista honom.
Glad dag!
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 06:49:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Undra om bokens författare kommer fram till något svar. Ja förutom "katter är katter". ;)

God morgon

Svar: Ja, det ska bli intressant att seOm det finns några förklaringar eller om "hoppet är ute!"..
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 08:19:40
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Ps, du har läst Ove jätte länge nu! ;)

Svar: Ja, jag fattar inte vad det beror på. Ögonen läser men hjärnan registrerar inte orden.Jag läser och läser och läser om
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 08:19:57
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Hörni!

Sigge är verkligen en speciell katt med stor personlighet. Det är ju det som är det roliga med djur. :)

Svar: Och OM det skulle bli kärlek vet jag att det är ÄKTA sådan. Det kvittar hurman fjäskar, mutar och gör sig till - en katt "köper" man inte.
Han är faktiskt en riktig goding med humor!!
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 09:04:57
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Man måste alltid jobba för kärleken. Ibland mer än andra gånger.

Gomorron!

PS: Ove slutar med att... Haha! Nejdå. Jag ska inte sabba ;-)

Svar: Men varför är det inte ömsesidigt - i det här fallet alltså
God morg... förmiddag
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 09:53:26
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Mita

Katter är speciella och deras tillgivenhet och kärlek får man inte bara, utan man måste förtjäna den. Fjäsk och allt sånt det ser dom bara förbi...på så sätt är hundar enklare..**
Siggekillen verkar vara en väldigt speciell kisse,varför bor ni ihop egentligen? Dum fråga kanske..*L*..
Kramiz♥

Svar: Jag önskar jag kunde svara på det.Men jag gillar "omöjliga" uppgifter och tror jag ska klara dem.
För min del var det nog kärlek vid första ögonkastet men hos honom har det inte sagt "klick" än...
Kram!
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 13:35:29
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Du får ävles lite mer med Sigge! ;)

Kram

Svar: Eehäähammmm kanske de ;)Kram!
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 14:43:20
URL: http://www.susannep.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0