Rykte att leva upp till

 
Nästan varje fredag gläder Susanne oss med
en fredagsfräckis.
Och varje fredag gläder jag mina arbetskamrater
med dessa fräckisar.
 
Tack vare detta har jag blivit utnämnd till
"kontorets största snuskhummer".
En tung titel att bära...
 
Det innebär också att jag får höra en och
annan historia av dem som vill "utmana" mig.
 
 
De flesta glömmer direkt men dagens två
(en mer rumsren än den andra) sitter kvar i minnet
 
Så här får ni min light version av fredagsfräckis
 
 

En tämligen stressad och uppjagad kille kommer in
i en liten ICA-butik i Skåne.
Han sliter åt sig fyra paket kondomer och lägger dem 
på bandet samtidigt som han knackar irriterat med sitt
kreditkort  på disken vid kassan.

Kassörskan frågar
"Kod"?

Killen svarar:
"Ja, så in i helvete !!!"

 
 
 
Och så var det mannen som skulle "hjälpa" sin fru med tvätten.
"Vilken temperatur ska jag tvätta min t-shirt i?"
"Vad står det på tröjan?"
"Manchester United!"
 
 
Ber om ursäkt Susanne om jag "copycatade"
lite väl osmidigt....

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ha ha, fast jag undrar om folk norr om åsen förstår den första?! Jag menar dialekten för sitt ;-)

Trevlig kväll!

Svar: Dom får anstränga sig för ibland får jag kommentarer som jag inte förstår....
(t ex Susannes under "feelgood" för ett par timmar sen....)
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 17:26:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Haha!

Jodå, Znogge, jag förstod. Men å andra sidan har ju jag ett lexikon... ;-)

Svar: Det var ett väldigt, väldigt användbart lexikon det där.Man vet aldrig när det kommer till användning.
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 17:31:24
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Haha, kod. :)

Jag skrattar också glatt åt Susannes fredagsfräckisar, men att de var så bra att du lyckats få den utmärkelsen var ett gott betyg. Eftersom du bara jobbar med herrar så kan jag tänka mig att nivån är rätt låg ibland. ;)

(det var Gert Fylking som började med dem så det är inte hennes idé du snott)

Svar: Killarna har kört med fredagsfräckisar i flera år nu. De är väl mest förvånade över att jag också kan! (tack vare Susanne)
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 17:51:40
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Hihi, då är det kris de fredagar hon tar paus! :)

Svar: Då skyller jag på huvudvärk.. ;)
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 18:03:47
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Ah, kvinnoknepet nr1! :)

Svar: Nån gång måste jag få använda det ;)
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 18:37:36
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Hahaha, jo Znogge, jag "norr om åsen" förstod skämtet :D
Kram och trevlig helg!

Svar: Du har ju varit här så många gånger! Men hoppas du förstår att vi har två betydelser av ordet "kod"!!! Jag menar så att du inte använder det vid fel tillfälle ;)Kram
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 18:40:27
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Znogge

Hon har säkert bara tappat ett J i början och så en smärre felstavning ;-)Susanne får anstränga sig bättre...

Svar: Hm... tror du verkligen det??
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 18:43:33
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Afrodite

:D

Kram sköna böna! :)

Svar: Det samma i massor till dig!Skoj att du tittar in!!!
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 18:56:00
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Susanne P

Hahahaha!
Du har liksom blivit fredagens fräckis no 1!? ;)

Jag kan tala om i förtroende, att en gång, på ett hundläger, satt vi norrländskor i ett rum och surrade (och drack vin) när fler och fler gjorde oss sällskap.
Det fanns en man som var väldigt duktig på att dra fräckisar och fick alltid sin röst hörd (på ett charmigt sätt). Men denna kväll satt han och bara skrattade. Han skrattade och skrattade till han slutligen reste på sig och tackade för sig. Då sa de andra som satt i rummet:
- Det var första gången som L suttit tyst en hel kväll! Tysta försynta norrlänningar? Eller hur!

Sv. sorry! *Ävles* betyder göra sig för, anstränga sig...jag glömde att skriva på rikssvenska.. ;) ;)

Kram

Svar: Killarnas historier rör sig oftast under naveln och över knäna, utan omskrivningar. När jag då kontrar med dina historier tycker det är "intressant" att jag hänger på.Jag kan tänka mig att ett gäng norrländskor (med el utan vin) kan få vem som helst att tystna.
Jag har sällan skrattat så mycket som när vi träffades - och jag är skåning!
Kram på dig!
Gilla Olsson

2013-08-30 @ 23:20:39
URL: http://www.susannep.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0