Syskon

Det här inlägget är stulet nästan rakt av från msn.
Dock har jag kortat ner texten lite grann.
 
Hur påverkar dina ev syskon och din ordning i syskonskaran dig?
 
Personer som har en syster är lyckligare.
Baserat på  forskning riskerar tonåringar med en syster inte
i lika hög grad att känna sig olyckliga eller oälskade.
(Jag har en syster....)
 
 
Det äldsta barnet har ett högre IQ.
I en studie från 2007 där 100 000 bröder deltog fann forskarna
att det förstfödda barnet har ett högre IQ än deras yngre
syskon med ett genomsnitt av 2,3 poäng.
 (Jag är äldst....)
 
 
 
Det kan nog ligga lite sanning bakom "den "störiga lillebrorsan".
En studie som genomfördes 2012 visade att
ditt blodtrycks höjs av att ha en lillebror
(Jag har en lillebror....)
 
 
 
 
En australiensisk studie från 2010 visar att pojkar kan
försena sina systrars sexuella mognad.
Genom att ha en äldre bror kan en flickas menstruation
skjutas upp ett år men om flickan har yngre bröder kan
det dröja längre tid innan hon börjar ägna sig åt sexuell aktivitet.
(Jag har.....     ingen kommentar)
 
 
 
Nu kan jag ju sluta läsa horoskop, allt är ju vetenskapligt bevisat!
Inget är/var mitt fel...
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag har ingen syster (såvitt jag vet) men en och en halv bror.

Vet inte vad jag vill ha sagt med detta, möjligen gonatt? Vi har ett plan att passa imorgon :-)

Svar: Du har en plan alltså (Jönsson ligan filerna går i repris just nu - jag har lyckats undvika alla - alltid)
Gilla Olsson

2013-08-10 @ 08:15:34
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Jodå. Jag gick runt där bland djuren. Men tyvärr åt jag nog fler kakor än vad jag gick...

Svar: Men du måste ha steg tillgodo från tidigare!
Gilla Olsson

2013-08-10 @ 08:19:58
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Jag är ju onekligen supersmart som är äldsta barnet. Men mitt blodtryck är lågt trots tre bröder... ;)

God morgon!

Svar: Det där sista beror kanske på att ni inte bodde ihop!?
Gilla Olsson

2013-08-10 @ 08:30:36
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vår placering i syskonskaran betyder mer än vad vi tror. Jag var på en mycket intressant föreläsning i ämnet...

God förmiddag och trevlig lördag!

Svar: Jag är helt övertygad om att så är fallet!Tack det samma!
Gilla Olsson

2013-08-10 @ 11:14:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mita

Äldst är jag och inga störiga småbrossor,hmm..med allt vad det betyder nu..*L*.. intressant och det verkar stämma,hehe....
Kramen på dig♥

Svar: Du har alltså systrar och måste vara ett lyckligt geni :)Kram tillbaka!
Gilla Olsson

2013-08-10 @ 14:15:40
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0