Upptäckt

 
Först vill jag klargöra att jag "bara" är sjukskriven från bloggen.
Jobbet får jag klara oavsett....
 
Efter en lång, lång sovmorgon och lunchslummer
direkt efter denna gav jag mig ut i friska luften.
 
Jag har varit nyfiken på den här ganska nya vägen ett bra tag.
 Eftersom den i mina ögon ser oändlig ut
grenslade jag stålhästen istället för att promenera.
 
Det tar max 2 minuter för mig att cykla dit hemifrån
och ändå visade det sig att den gömde en helt ny värld.
 
Det började direkt dyka upp oroväckande spår
 
som blev allt fler och allt tydligare
(jag är ingen expert men det ser inte ut som en passgångare.)
Till slut var det så uppenbart att till och med jag fattade

Gud ske lov var ingen ute och travade...
 

och det kändes betryggande att de
befann sig bakom dubbla stängsel
 

Efter detta hisnande äventyr styrde jag kosan hem igen
för att äta ännu en välförtjänt glass!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det gjorde du rätt i! Jag trodde du var sjukskriven från jobbet och bloggen skulle fungera som botemedel men icke!

Ha en bra kväll!

Svar: Sjukskriven från jobb??!!?? Kan man vara det!?!?!?"Skämt" åsido tog jag en vilodag i torsdags, sen får helgen gå åt till att kurera sig.
Tack det samma!
Gilla Olsson

2013-08-31 @ 17:56:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Åh! Glassmaskinen fick arbeta igen. Förvarar du den i den där praktiska väskan? ;-)

Svar: Glassmaskin!?!?!? Finns det såna? Äh, jag behöver ingen, affären ligger ganska nära ;)Vilken väska menar du? Jag har massor av praktiska väskor ;)
Gilla Olsson

2013-08-31 @ 18:02:55
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Men usch då! Har du bråkiga bihålor? Inte skoj! Hoppas det går fort över.
Tur ibland att det finns skyltar som förtydligar :)
Kram och krya på dig!

Svar: Det går snart över, penicillinet har nog börjat göra verkan nu.Bihålorna har jag haft problem med i många år, brukar få inflammation ett par, tre gånger per år och är tömd ett tiotal gånger. Det börjar bli "knottrigt" där bland brosket nu...
Kram och tack!
Gilla Olsson

2013-08-31 @ 18:09:49
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Decdia

Otroligt detektivarbete! Men jag kan tycka att det är lite synd att pållarna är inspärrade. ;)

Svar: Du menar att de skulle få springa fritt omkring och bitas, sparka och trampa ner folk??Jag är stolt över min slutledningsförmåga och gissade på hästar låååångt innan skylten! ;)
Gilla Olsson

2013-08-31 @ 18:40:13
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

De kan springa fritt, komma fram och kela lite och låta en ta en ridtur! ;)

Svar: Hästar kelar inte - de är onda!! Men ganska goda ;)
Gilla Olsson

2013-08-31 @ 19:40:40
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Diana

Haha! Batman sa idag att hästkött blivit mycket mer populärt sen skandalen...

Svar: Jag hade tänkt nämna Batman i inlägget - typ att jag skulle ta honom med på ett studiebesök...
Gilla Olsson

2013-08-31 @ 23:14:16
URL: http://www.decdia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0