1 år!

 
Idag är det inte bara dan före dan det är också

ett år sedan bloggen "moiochjag" startade!
 
 
 
Ett år!
 
När jag efter lång betänketid och
stor tvekan började blogga bestämde jag en sak;
 
Att hålla på i åtminstone ett år och därefter
göra en utvärdering.
 
 
Ett villkor för att blogga var/är att det inte får bli
en stressfaktor. Det har jag tillräckligt av.
 
En anledning att börja var (förutom visst grupptryck)
att jag behövde nåt som gjorde att jag stannade upp.
Lukta på blommorna, ligga i gräset och studera molnen,
hitta det "lilla" i vardagen.
 
 Nu är det dags för mig att göra en utvärdering
Och ställa mig frågan; ska jag fortsätta?
 
 Visst har jag känt mig lite stressad/pressad att
krysta fram ett inlägg, vilket nog har märkts.
 
Men jag har verkligen blivit lite mer uppmärksam
på småsaker. Letat efter dem och ibland hittat dem.
 
Dessutom har jag genom bloggen fått nåt så ovärderligt
som ett gäng underbara kompisar!
   (Vilket inte är så lätt i min ålder och situation).
 
Flera av dem har jag haft förmånen att få träffa IRL
 

och ytterligare en kommer jag snart att få träffa igen!
 
 
 
Men nu är det dags att utvärdera fortsättningen, för ärligt
talat är jag inte helt nöjd med mitt eget bloggande....
Är inte säker på att jag blivit en trogen läsare av den.
 
Men idag skålar vi och firar 1 års dagen!
 
 
Bjuder på repris av allra första bilden i den här bloggen:
 
 
 
 
 Tack för alla besök ni har gjort och alla kommentarer jag har fått!
 
 Kram från Sigge & moi

Kommentarer
Postat av: GeddFish

Grattis till 1-årsdagen!
Visst är det roligt med nya kompisar och som du skriver, några har man fått förmånen att träffa på riktigt.
Julkram, Gerd ♥

Svar: Tack!Kram med julsmak tillbaka till dig!
moi

2013-12-23 @ 06:45:11
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Melody and M.E

Stort Grattis till Ett År!
Jag känner igen dina tankar, först skulle det bara bli tre månader för att några skulle få följa lilla Melodys första tid. Så fortsatte jag av bara farten, men har flera gånger inte känt mig nöjd, utan tänkt sluta.
Jag utvärderar fortfarande hela tiden, men så har det blivit som en dagbok för mig själv .
Jag tycker verkligen om att titta in här hos dig, så jag hoppas du gör som jag fortsätter ett tag till.
Kramar M.E

Svar: Du som skriver så otroligt välformulerat och bra, visar så fina bilder och bjuder in oss.Du får inte sluta, jag har ju nyligen upptäckt dig.
Jag tycker själv att jag har lite svårt att "få till det" i bloggen.
Jag är en ganska van skribent men då i annan form, därför är det så frustrerande.
Kram tillbaka!
moi

2013-12-23 @ 07:57:20
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Hörni!

Grattis på ettårsdagen!
Känner igen det där, men att sluta har jag aldrig ens funderat på, skulle sakna alla bloggmänniskor och kommentarer alldeles för mycket. Ta paus är en annan sak för jag tröttnar ibland, det gör jag.
Godmorgon!

Svar: Tack!Att kommentera och läsa andra bloggar kommer jag inte att sluta med i första taget!
Och jag älskar alla bevis på att någon läser det jag skriver, men....
Jag är så himla glad att DU inte ens tänker på att sluta! För då skulle jag sakna Elsa nåt fruktansvärt - ja, dig också såklart!!
God eftermiddag!
moi

2013-12-23 @ 08:15:20
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Hillevi

Jag hittade din blogg för ett bra tag sedan genom Ama de casas (förstås!) och tycker mycket om den. Alla inlägg behöver inte ha en särskild poäng - varför det? Det räcker så bra med en viss svart och vit aningen överviktig herre för att krydda både tillvaro och bloggliv. God Jul på er!

Svar: Hej du okända!!! Så skoj att du ger dig tillkänna! Har du hittat mig hos Ama är du säkert en bra bekantskap ;)Sigge - överviktig!?!?!? ;)
God Jul till dig från oss!
moi

2013-12-23 @ 08:30:41
URL: http://gyllensilver.wordpress.com
Postat av: ♥ Carina ♥

STORT grattis på ett-års dagen!
Jag tycker att du ska lämna till dina trogna fans att göra utvärderingen ;)
Jag röstar för att du fortsätter att blogga. Tycker inte att det finns något alternativ faktiskt... :)
Åh tänk att JAG har fått den förmånen att träffa trevliga DIG irl. Jättekul!!
Önskar dig en finfin julhelg!
Julkram ♥

Svar: Tack för söta, snälla ord

Men....

Ja, att träffa dig/er var en av årets höjdare -God Jul goding!Kram
moi

2013-12-23 @ 08:43:44
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Diana

Stort grattis på bloggfödelsedagen!! Hurra hurra hurra!

Svar: Tack tack
moi

2013-12-23 @ 09:08:25
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Diana

Sen ska jag väl inte uppmuntra bloggskolk, men man måste ju inte publicera två inlägg om dagen utan bara blogga när man vill. ;)

Svar: Nä, man känner ju ingen press liksom....
moi

2013-12-23 @ 09:09:53
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Yvonne

God morgon och grattis till 1 år. Klart du ska fortsätta, det är såååå roligt att följa dig och dotterns blogg varje dag, så det skulle bli väldigt tomt utan den, så keep on är du snäll

God Jul och Gott Nytt År

Svar: En okänd beundrarinna ;) Så roligt att du ger dig tillkänna och tack för de uppmuntrande orden.Kram och God Jul!
moi

2013-12-23 @ 09:17:43
Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS till dig, bloggen och oss som får läsa den!

INTE sluta!!! Men visst får du pausa om det känns jobbigt. Fast inte nån lång paus då... ;-)

Det ska bli såååå kul att få äran att träffa dig igen - längtar!
:-)

Svar: Tack - klart du får läsa om du vill ;)
Vi får se hur det blir med fortsättningen, Sigge och jag ska ha familjemöte
när hans siesta är slut. Berömmelsen börjar stiga honom åt huvudet...

Jag längtar också - jättemycket!
moi

2013-12-23 @ 09:22:45
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Gomorron!
:-)

Svar: God eftermiddag
moi

2013-12-23 @ 09:23:23
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Stort GRATTIS på 1-årsdagen! Vilka imponerande hörntänder Sigge har...

Jag hoppas i alla fall att du fortsätter och är nöjd med dig så här långt ;-)

God morgon!

Svar: Tackar!Ja, de tänderna är inte att leka med när han är på "det" humöret!
God eftermiddag och trevlig kväll!
moi

2013-12-23 @ 09:33:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Småländskan

Grattis!!
Läser din blogg varenda dag och gillar den, det tror jag du förstår. Sen håller jag med din dotter, det att man (du) väl inte måste producera text hela tiden, utan att det ska kännas som en kul grej!
Jag ser fram emot dina inlägg nästa år.
Nu ska jag göra det sista (?) innan jag ger mig iväg ca 4 mil norrut.
Ha en fantastiskt trevlig helg och ta det lugnt!!!!

Svar: Tack snälla du! Jodå jag har förstått att vi gillar varandra, lite samma typer...(hoppas du inte tog illa upp för den jämförelsen)
Ta det lugnt själv och ha en fridefull jul!
moi

2013-12-23 @ 11:02:52
Postat av: Camilla

klart att du ska fortsätta att blogga. Jag älskar dina inlägg. Det är inte alltid som jag kommenterar men du ska veta att jag läser varje inlägg du gör. Och som sagt jag älskar dom alla.
ett stort grattis på ett års dagen!
Tänk vilka vänner vi blivit genom bloggen. helt underbart!
God jul! ♡

Svar: Jaså, du smygläser.... ;) Äh, det gör jag också - ibland. Inte min egen förstås.
Jag är såååå glad att vi har träffats och att "gänget" har klickat så bra!
Kram och GOD JUL!
moi

2013-12-23 @ 13:17:44
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Decdia

Va, känner du av en viss F5-press? ;)

Svar: ;)
moi

2013-12-23 @ 15:33:58
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Ett år?
WOW! Grattis till bloggfödelsedag men nu undrar jag: hur/varför startar man upp en blogg dagen innan dopparedan...?
Tja.... jag startade upp min en sen lördagkväll, om jag inte minns fel. ;) ;)

Klart att du ska fortsätta att blogga!!!!
Våga bara annat.

Tänk vilka vänner man fått genom bloggen. DET är jag jätteglad för! <3

Kram & God Jul till dej!

Svar: Mmmm
moi

2013-12-23 @ 18:04:40
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Susanne P

Ett år?
WOW! Grattis till bloggfödelsedag men nu undrar jag: hur/varför startar man upp en blogg dagen innan dopparedan...?
Tja.... jag startade upp min en sen lördagkväll, om jag inte minns fel. ;) ;)

Klart att du ska fortsätta att blogga!!!!
Våga bara annat.

Tänk vilka vänner man fått genom bloggen. DET är jag jätteglad för! <3

Kram & God Jul till dej!

Svar: Förmodligen visste jag inte riktigt att jag verkligen startade då....eller också hade jag inte så mycket att göra (julen är inte så
stressig för mig).

I ditt sällskap får skrattmusklerna verkligen jobba - tack för det goding1

Kram kram!
moi

2013-12-23 @ 18:04:40
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Susanne P

Ett år?
WOW! Grattis till bloggfödelsedag men nu undrar jag: hur/varför startar man upp en blogg dagen innan dopparedan...?
Tja.... jag startade upp min en sen lördagkväll, om jag inte minns fel. ;) ;)

Klart att du ska fortsätta att blogga!!!!
Våga bara annat.

Tänk vilka vänner man fått genom bloggen. DET är jag jätteglad för! <3

Kram & God Jul till dej!

Svar: Ja! ALLIHOP!!!
moi

2013-12-23 @ 18:04:42
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Susanne P

Två kommentarer?
Äh, bara så du inte missar det jag skrev. ;) ;)

Kram

Svar: Bättre än så blev det ;)Nä då, budskapet har gått hem ;)
moi

2013-12-23 @ 18:05:43
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Lotta

Grattis på bloggfödelsedagen!
Jag tycker att du är en alldeles ypperlig bloggare, och jag blir alltid så glad när jag "tittar in" hos dig.
SLUTA INTE! Förstår du vilket tomrum du skulle lämna efter dig här i vårt lilla bloggrike?

Hoppas nu att du får en riktigt god jul!
Jag skickar dig ett helt fång julkramar :).

PS. Tack för awarden! Ska göra mitt bästa att med handen på hjärtat svara på dina frågor...

Svar: Oh, vilka rara ord! Du är alldeles för snäll....
Jag önskar dig, trots arbete, en härligt och någorlunda lugn jul!
Kram

PS Gör det utan stress - OM du vill/orkar DS
moi

2013-12-23 @ 21:14:02
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com
Postat av: Mita

Grattis till ett år på bloggen!!!
När du äntligen börjat blogga ska du väl inte sluta...
Då kommer vi alla stå där med långa näsor***
Kram vännen♥

Svar: Tack!Nja, ni klarar er säkert alldeles utmärkt utan min blogg och
jag kommer ju att hålla koll på er andra även i fortsättningen.
Vi får se hur det blir.. ;)
Kram vännen min!
moi

2013-12-27 @ 14:04:50
URL: http://mitasplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0