100 åringen

 
Jodå vi lyckades hamna på rätt biograf,
i rätt salong och på rätt tid
 
 
Vi bänkade oss, rustade till tänderna
och förväntansfulla, i en knökfull salong .
 
Ridån går upp och
sen börjar en evighetslång harang med reklam för
både det ena och det andra.
 
Av nån anledning hade jag glömt, eller förträngt, detta
irriterande moment vid biobesöken.
 
Nåja, långt om länge började filmen.
 
Jag har inte läst boken och kommer nog inte att göra det.
MEN
Filmen var jättemysig, rolig och småputtrig.
Emellanåt blev det lite för mycket Robert Gustafsson,
dvs det som jag ogillar med hans karaktärer.
Att dregla, raggla, snubbla och sluddra.
 
Men som sagt, en mysig "må-bra-film", som i handling
påminner en liten uns om Forrest Gump.
Fast det vet ju alla ni som redan har läst boken.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: camilla

Jag har inte heller läst boken. Men jag tänker göra det.
Filmen har jag inte heller sett, men det tänker jag också göra :)
Nu önskar jag dej ett gott slut och ett gott nytt!
Kram!

Svar: Mitt råd är att nog att läsa boken först, tror jag.Klart att du ska se filmen om du vill!
Den är klart sevärd och bjuder på några hjärtliga skratt!
Kram och tack detsamma!
moi

2013-12-30 @ 07:22:04
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: GeddFish

God morgon! Man kan inte ha någon uppfattning om man inte läst boken eller sett filmen! Jag vet inte om jag ser filmen också, men den är säkert rolig, men jag kan hålla med, kan bli lite för mycket Robert G ibland!
Kram! Och Gott Nytt - om jag inte hinner säga det i morgon! ♥

Svar: Hm, nä jag har inte läst boken men sett filmen och den har jagen uppfattning om. Dock är tycke och smak så olika att jag inte
varken vill hissa eller dissa den, var och en får själv tycka.
Kram och gott nytt till dig också!
moi

2013-12-30 @ 08:14:31
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Jag har bara läst boken, och vill se filmen. Men som sagt, det lär dröja 100 år.
:-)

Haha! Jag kommer ihåg när det var viktigt att komma i tid till bion för att inte missa reklamen. Då fanns inte reklam-tv så reklamen var kul och en bonus till filmen. Men det var nog 100 år sen...
:-)

Gomorron!

Svar: Vänta att se filmen tills den kommer på dvd, det dröjer nog inte 100 år.Jag älskade också reklamen på bio och "såpbubblorna" som gled över duken om man var ruskigt tidig.
Reklamen är inte exakt samma som på tv men hur mycket som helst.
För att inte tala om reklamen för andra filmer före OCH efter konsumtionsreklamen. Suck.
Men det brukar vara mödan värt att hålla ut, fast popcornen är slut när filmen börjar ;)
God morgon!
moi

2013-12-30 @ 09:12:34
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Ja usch ja, denna reklam. Hemma kan man ju göra lite annat under tiden. Men på bio sitter man där man sitter...
Det var lite blandat som du tyckte om filmen. Jag tänker inte läsa boken, men är lite nyfiken på filmen. Fast det kan ju dyka upp nån annan film som jag hellre ser. Så sällan som jag, eller ärligt talat både gubben och jag går på bio så ska det vara en toppenbra film,
Kramiz♥

Svar: Jag tycker, personligen, att om jag fått välja mellan film och bok härså hade jag nog valt boken. Nog, kanske, möjligen, eventuellt.....
För att jag ska lämna soffan och ge mig ut i biomörkret krävs det en
särdeles film, rätt humör och trevligt sällskap! Och det hade jag igår!
Kram kram
moi

2013-12-30 @ 09:17:27
URL: http://mitasplace.blogg.se
Postat av: Znogge

Jag började läsa boken men tyckte den var för mycket och läste inte klart den. Alla andra är så begeistrade att jag tror jag har en skruv lös ;-) Så nej, jag avstår filmen. Väntar tills den kommer på TV.

Svar: Jag är lite kluven, boken står i hyllan sen länge. Nä, förresten den är utlånad.Men filmen var enligt mig en "lagom" film.
moi

2013-12-30 @ 09:57:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Småländskan

Jag har läst boken och skrattade högt åt alla dråpligheter. Men jag vet inte om jag ska se filmen. Det får anstå ett tag, sen kanske jag kommer till skott.
Ha ett riktigt fint gott nytt år!

Svar: Och jag gjorde tvärtom, såg filmen alltså.Men nåt säger mig att boken är bättre, dock är jag
glad att jag såg filmen för det var en rolig historia.
Jag önskar dig detsamma - jättemycket!
moi

2013-12-30 @ 09:57:48
Postat av: Afrodite

Ha inte heller läst boken. Har börjat på den ett par gånger, men kommer liksom inte in i den. Och ger då upp. Har dock oxå tänkt att se filmen faktiskt.
Håller med, det KAN faktiskt bli lite för mycket av det goda när HErr G sätter igång!

Kram och gott slut finaste Moí! ♥

Svar: Både boken och filmen kräver nog att man är på "rätt humör" och mottaglig förinnehållet. Så funkar jag. En bok som är jobbig i mars funkar i oktober.
Jag tycker du ska vänta med denna, men plocka fram den senare.

Kram och tack detsamma till dig!
Tack snälla goa för att du tittade in till mig!
moi

2013-12-30 @ 10:27:58
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Decdia

Jag trodde att du läst boken, vilken fuskare du är!
Köpte moster krydda till sina popcorn? Smakade du?

Svar: Nä, jag tog en genväg...Ja, hon köpte krydda och nej jag smakade inte!
Fast hon försökte tvinga mig.
Popcorn ska smaka popcorn - Basta!
moi

2013-12-30 @ 11:30:44
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Genväg, bah! Men du sparade några timmar på det... ja om boken inte är jättebra det vill säga. ;)

Svar: Jag tror att man ska läsa boken först, om man inte vill fuska till det.. :)
moi

2013-12-30 @ 11:49:41
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Jag gör det i rätt ordning då alltså, som har läst boken och tänker se filmen :)

Gott slut och Gott Nytt År!
Kram

Svar: Enligt mig. Du får berätta hur du tycker man ska göra.
Tack det samma goa du!
Kram
moi

2013-12-30 @ 15:15:58
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Kenneth

Vi funderar på att se den

Ja snart nytt år, nya möjligheter
Häng med på min utmaning

Svar: "Nya möjligheter" - det var ett bra uttryck.
moi

2013-12-30 @ 15:59:11
URL: http://rothvoss.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0