Baggen

Igår var det Guldbaggegala och prisutdelning.
 
En anledning till att jag sällan ser dessa program
är att jag oftast ligger till sängs redan när de börjar sändas.
Ok, igår var det dags och jag har inte en aning
om hur priserna fördelades och om det i så fall
var "rätt" pristagare som utsågs.
 
Eftersom jag inte har sett en enda av de nominerade
filmerna så det vore dumt om jag hade en åsikt.
 
Av alla filmer som tidigare vunnit en Guldbagge
finns det en som är min favorit.
 
Jag har bara sett den en enda gång,
för över 30 år sedan och minns den
som hysteriskt rolig.
Kanhända tycker jag inte detsamma om
jag såg den idag.
 
 
Finns det nån mer än jag som minns
 
Picassos äventyr ?
 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Nope! Den filmen har jag missat. Missade galan i går också fast jag hade nog inte tittat om jag har haft möjlighet heller...
Kram och god morgon!

Svar: Nej, jag undviker galorna - känns som klubben för inbördes beundran.Vet inte om filmen är sevärd idag...
Kram
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 06:46:14
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Znogge

Om! Den såg jag på bio i stora staden! Speciell men ändå bra och rolig. Frågan är om man vågar se om den. Kanske bättre att behålla sin bild av den...

God morgon!

Svar: Jag tror att jag lever på minnet!
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 06:47:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Hörni

Tror inte jag har sett den, och ingen av de nominerade filmerna heller, vad jag vet av det lilla jag såg av galan. Jag lyckades pricka in Hasse Alfredssons underbara tal, så det var tur i alla fall.

Godmorgon!

Svar: Det enda jag hade velat/höra av galan var just Alfredssons tal. Förstår att det var nåt extra.
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 07:04:35
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Ehhh...nej, jag tror faktiskt och tyvärr att jag har missat den! Men det borde jag kanske göra något åt...:)

Kram och godmorgon sköna böna! ♥

Svar: Hm jag vet inte om jag vågar rekommendera en "tittning".Då - när jag var ung och dum var den jäääättebra
Kram goa du!
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 07:10:14
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Diana

Jodå, en evighetsfilm om jag inte minns det helt fel... Den går lite då och då på tv (på typ tvåan kl tre på eftermiddagen). ;)
Jag förstår mig inte på Oscars och sånt, det är bara deepshit som man inte fattar ett dugg av som vinner.

God morgon!

Svar: Jag har totalt missat alla repriser, men så är jag inte (normalt) hemma kl 15.För det mesta skiljer sig mina och betygsättarnas åsikter mycket, så jag
litar hellre på "normalt" folk som berättar vad de tycker
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 07:58:25
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag såg den faktiskt alldeles nyligen. Den var inte alls lika bra nu som då. Men det är ju min åsikt :-)

Svar: Det var det jag var rätt för. Men den HAR alltså varit bra!?Jag litar på din åsikt och undviker att se den igen!!
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 08:57:39
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Gomorron!

Svar: God förmiddag
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 08:57:46
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Tess- en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn

Nä den har ja nog missat! Får kolla upp den =)

Svar: På egen risk då!
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 09:15:04
URL: http://motherwomanwife.blogg.se
Postat av: Mita

Ajdå, den filmen har jag visst också missat,men du,ofta är det ju så att en film man såg för typ "hundra" år sen inte håller måttet i dag...Ett antal gånger man blivit besviken när man bänkat sig för att se en gammal goding..*
I går började jag titta på bagge galan, men sen tröttnade jag. Det är ju rätt mycket galor den här tiden på året..**
Ha det gott i kylan
Kramar♥

Svar: Jag har bestämt att inte ens försöka se filmen igen.Detsamma gäller böcker tycker jag. De var såå himla bra en gång i livet och vid
omläsning fattar man inte vad det var som var så bra.
Galor känns som utdragna firmafester, inbördes beundran eller tiggeri så jag avstår oftast.
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 13:46:38
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Nädu, Picasso känner jag inte till. Det var nog före min tid... ;o) (Precis som jag är JÄTTEung...)

Däremot såg jag Guldbaggegalan (men så sov jag oxå mellan 19.30-21!!) och jag kan inte låta bli att förundras över att någon ens vill ha den här fruktansvärt fula skapelsen!! Tror faktiskt aldrig jag sett nå´t fulare, när jag tänker efter...

Sv: Det ligger nå´t i det!


Svar: Nä, det är ingen vacker skapelse. Vem vill ha en jäkla skalbagge hemma i hyllan?Bäst att inte ge sig in i filmbranschen så att man riskerar att vinna en sån!
Jag tror filmen kom ut 1977
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 16:02:42
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Batman

Det enda jag minns från filmen och som jag fortfarande tycker här roligt är när tyskarna titulerar sin chef\överste\ledare eller vad det nu är som: Jawohl, herr hauptbahnhof som ordagrant betyder, Ja, herr centrelstation. :)

Svar: Oj vilket minne du har! Jag minns inga detaljer bara ATT den var bra...Men du vet hur jag är !?!?
Det där med språk är inte så lätt och de misstag som kan uppstå kan bli skitroligt.
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 16:49:49
Postat av: Batman

Och om Batman hade kunnat stava ska det vara centralstation och inget annat.

Svar: Jag förstod vad du menade ;)
Tack för att du tittade in och kommenterade - jag blev SÅ glad!
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 16:50:37
Postat av: camilla

Nix,den minns jag inte.
Och inte såg jag guldbaggen heller. Jag såg på outsiders...Syrrans dotter var ju med :)
Kram!

Svar: Jag tittade också på Outsider. Tycker att Susannes dotter var jätteduktig och modig.Vilken tur att hon fick hjälp.
Kram
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 19:41:59
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Vissa saker ska man inte återuppliva. Gamla H&T-filmer är nog en av dom. Missförstå mig inte, dom var/är helt genialiska. Men filmerna... Att angöra en brygga var en sååååååååå stor besvikelse efter alla dessa år.

Men vissa sketcher, monologer och andra saker från dessa herrar - helt odödliga!

Svar: Håller med! Tycker ofta det är likadant med böcker - de var så himla bra för x antal år sedan. När man sen läser om dem fattar man inte varför man tyckte så.Jag har en del H&T kvar att se, har aldrig sett t ex Mannen som slutade röka, att angöra en brygga m fl..
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 22:19:04
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Susanne P

Jag såg inte det programmet, var liiiite upptagen av en annan kanal! ;) ;) ;)
Men jag minns den filmen, bitvis, ja, du vet väl vad som händer när jag ser på film?!

Sv. tack...tror jag... ;)
Kram

Svar: Jag tittade också på en annan kanal.....Picasso såg jag på bio, det är lite lättare att hålla sig vaken där...
Kram
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 22:28:18
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Mita

Jag läser också deckare emellanåt,man måste ju krydda med spänning för variationens skull..
Kramiz**

Svar: Då borde jag läsa lite mer kärleksböcker - för att få "variation" i tillvaronKram
Gilla Olsson

2013-01-22 @ 23:12:47
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: krulli

Ja! Den var hur jävla rolig som helst! Satt och fnissade mig igenom hela filmen!

Svar: OH äntligen nån med min typ av humor! Var det länge sen du fnissade åt den ellervar det "nyligen"?
Gilla Olsson

2013-01-24 @ 09:19:15
URL: http://krulli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0