NO!

Eftersom jag inte äger någon diskmaskin
och tycker det är skittråkigt att diska
försöker jag ibland göra diskmomentet lite roligare.
 
Hur gör man då?
Man kan spela hög musik och skråla/vråla/sjunga,
prata i telefon, byta ut diskunderlägg,
köpa roliga diskhandukar osv.
 
Aldrig förr har jag tänkt tanken att skoja till det genom
att byta diskmedel.  
Inte förrän jag såg att gamla trotjänaren nu finns
i en ny variant. Ny färg och ny doft.
 
Skoj?
 
 
No, no, no!
Vad tänkte jag på?
Diskmedel (och porslin) ska inte lukta "silke och orkidé!!
Den väldoften får jag använda till nåt annat och
plocka fram gamle trotjänaren igen!

Kommentarer
Postat av: camilla

Du får helt enkelt skaffa dig en diskmaskin ;)
Men du ska veta att det är inte så roligt att ta ur all disk ur en sån heller ;)
Så det är bara att diska på...bit ihop...eller bryt ihop? ;)
Kram!

Svar: Det räcker med maskinen vi har på jobb. Såå trist att tömma den.Men jag ser till att vi hjälps åt med detta allihop (gubbarna o jag...)
Är lite inne på att lära Sigge att hjälpa till med disken hemma....

Kram tillbaka
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 07:57:29
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Ibland är det roligt att skojsa till det i vardagen men att diska...njä, det blir aldrig roligt.
Kram

Svar: Liiite roligt är det när man väl är klar och diskbänken är tom!?!?
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 09:24:56
URL: http://Www.susannep.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Åååhh... Jag ÄLSKAR att tömma diskmaskinen! (På riktigt!)
När jag kom hem från jobbet så vimsade jag runt hemma, öppnade kylen och kollade typ hundra gånger. Sen fick jag syn på den fiiiina diskmaskinen, och hade jag riktigt tur så var den diskad. Då kunde jag lugna ner mig genom att metodiskt tömma den. Visste ju precis var alla grejer skulle vara.
När den var tömd så var jag lugn.
Sen tittade jag i kylen igen :-)

Gomorron, Moi!

Svar: Tittade du först i kylen för att hitta disken? Att behöva tömma maskinen är en anledning till att jag inte har en sådan och så tycker jag att disken efter en person och en Sigge inte är så betungande (bara när man har strejkat nån dag...)God morgon
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 09:25:35
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Jag håller med! På jobbet har dom köpt in något som luktar blommor och skit. Ja, eller mest blommor om jag ska vara ärlig. Men det blir helt fel... nä tacka vet jag Yes orginalet!
Kram och morrn morrn!

Svar: Goder morgon! Bra att du håller med! En gång försökte jag med citronlukt men det blev också "fel". Var sak på sin plats! Kram
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 09:29:05
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Haha! Nädu, att diska är inte roligt och kommer nog aldrig att bli roligt hur du ärn försöker skojsa till det. Det där med att skråla/vråla sjunga under tiden skulle jag däremot vilja uppleva. :D Men du gör väl inte det samtidigt som du pratar i telefon, va'...?!
Och så blir jag lite orolig och tänker "vad ska hon nu hitta på"?! Jag menar, vad annat kan du tänkas använda flaskan med silke- och orkiedédoft till?! Det är ju fortfarande diskmedel liksom, men du vet det va'...?! ;)
Att lära Sigge låter ju som en plan däremot...:)

Sv: Tack fina du för den fina dikten! ♥ Igår skaffade jag mig lite fler rynkor faktiskt...:D

Kram och godmorgon!

Svar: Det beror på vem jag pratar med - "vissa" får stå ut med min skönsång. Ärligt talat tror jag inte du vill uppleva det.Man kan ha medlet till... till... till... fönsterputs, till dammtorkning, till fotbad - äsch jag slänger nog skiten.
Sigge får snart ha lite arbetsuppgifter o göra rätt för sig.
Varje rynka är välkommen - om den beror på skratt!!
Kram
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 09:40:19
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Diana

Doften verkar ju god, men på disken... nja. Där föredrar jag nog neutralt. Men vad ska du annars ha diskmedlet till om inte disk? Så mycket går det ju inte åt när man (mostern) putsar fönsterna. :)

God morgon!

Svar: Det beror på hur ofta "man" putsar fönsterna!!. Visst luktar den gott - kanske ska ha den som badskum "fettlösande" står det på etiketten :)
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 09:50:56
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Diana

Ama får gärna komma hit! Även om jag älskar vår diskmaskin så är det skittråkigt att tömma den!

Svar: Hon verkar lite "konstig" - men så bor hon ju i Spanien..... Kram
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 09:51:39
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Ska du ha den som badskum så måste du ju våga dig ner i badkaret... ;)

Svar: Då väljer jag att använda den som fettlösande duschkräm istället ;)
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 10:22:26
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Sv: Babbel och bubbel ÄR viktiga ingredienser, absolut! Att man sen får en liten rynka mer pga skratt, ja, det får man leva med...:D

Vad säger du Moí, är det inte dags att planera en liten bloggträff? Förgylla livet med lite välbefinnande och fylla på rynkorna lite...?! ;)

Svar: Du väckte ett visst intresse där! Det behövs lite förgyllning och fyllning ;)
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 10:42:27
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Znogge

Aj då, det var inte alls bra. Diskmedel får inte lukta som ett sköljmedel eller ännu värre ett schampo. Jag låter diskmaskinen göra jobbet men tyvärr är den inte självtömmande på något vis... Fast det är stor skillnad nu när vi är två jämfört med när vi var fem.

Ha en fin fredag!

Svar: Det måste märkas, det gjorde hos mig när 50% av familjen flyttade hemifrån!Fast å andra sidan diskade hon faktiskt då och då...
Ha det gott!
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 10:59:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mita

Är det fejkat diskmedel,eller finns det i verkligheten frågar en "dumbom"haha...
Men allvarligt talat,Yes är absolut det bästa och drygaste diskmedel som finns.
Jag har diskmaskin,men diskar även en del för hand. Jag tillhör den knepiga sorten som trots allt gillar att diska för hand och stå och filosofera,ungefär som när man stryker..**
Kramar♥

Svar: Det kan faktiskt vara meditativt att diska, tankarna liksom flyger iväg.Jodå, medlet stod på hyllan bland de andra "riktiga". Jag har aldrig
sett det förut.
Kram
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 14:23:44
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Tess- en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn

Haha, ja musik ska man ha, då går det lättare! Fast ja stänker så dant när ja diskar så man får se upp så man inte halkar =p

Svar: Jag stänker mest ner mig själv, ibland är det klädbyte som gäller efteråt.
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 14:28:49
URL: http://motherwomanwife.blogg.se
Postat av: Susanne P

Men vänta hallå!
Är det någon som planerar in en bloggtfäff?!
Men...inte utan oss väl?!
Vänta ska jag se hur det går med flyg... ;) ;) ;)
Kram

Svar: Skynda dig!! Och varsko de andra där uppifrån!!!Kraaaaaaaaam
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 15:11:58
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Min kamp som Bipolär tonåring och nykter alkoholist.

Haha, diska är det tråkigaste som finns! Jag brukar alltid samla på mig ett stooort diskberg innan jag tar itu med det.. Suck :(
Men det är sant, diskmedel ska lukta diskmedel :P

Svar: Om jag hade sparat för länge så hade jag aldrig "orkat" ta itu med.Fast det är trist så diskar jag så ofta det går, vill icke ha berg!
Gilla Olsson

2013-01-04 @ 15:13:14
URL: http://bipolarsynvinkel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0