Sexbomb

Häromdagen nämnde jag att Sigge kanske aldrig
mer får följa med till vår kära koloni.
 
Har man sagt A ska man tydligen säga B.
 
Ska försöka göra en lång historia kort.
 
Redan från första dagen har Sigge
varit i kolonin och stortrivts där.
 
 
Klättrat i träd, jagat fjärilar o flugor, käkat gräs,
solat - kort sagt: levt livet.
 
Mer för varje år har han blivit mer och mer "konstig" mot mig.
Och bara mot mig alla andra fjäskar han för.
Så fort vi kom in på vår tomt
började han fräsa mot mig.
 Det blev värre för varje år och för varje gång.
 
På våren ifjor fick han ett riktigt, otäckt utbrott.
Han vrålade, morrade, fräste, skrek och gjorde
hemska utfall mot mig.
 
Jag lyckads få in honom i transportburen och
åkte direkt till veterinären som stod och väntade.
De hade hört honom i telefon och trodde att
han var allvarligt skadad.
 
Sigge sövdes och undersöktes från alla håll o
kanter och med alla möjliga metoder.
Man hittade ingenting som var "fel".
När veterinären var ensam med honom var han ganska lugn,
så fort jag visade mig blev han helt hysterisk.
 
Efter många om och men kom man fram till
att Sigge (som är kastrerad och även under
en period åt p-piller för hormonbalansen skull)
är (var?) översexuell och jag inkräktar på
hans revir i kolonin.
På området finns en del lösspringande katter
som också sprider ljuva dofter.
Jag vet inte vad jag ska tro?
 
Han har aldrig varit en katt som ligger i knät
och vill bli klappad.
Jag får gärna kela med honom bara jag håller
mig på armslängds avstånd.
 
Numera lever han sina dagar hemma i
lägenheten där han är hur snäll som helst.
Han har t om börjat komma och lägga sig
lite närmare mig för att bli klappad.
 
För drygt en månad sen var vi på återbesök
i kolonin för att kolla hur det gick.
Vi gick runt lite i området och allt gick bra.
Så kom vi till vår koloni, går genom grinden
och
Sigge vänder sig om, visar hela garnityret och
börjar fräsa mot mig.
 
Det gör mig så ont att han inte heller den här
sommaren får vara i kolonin som jag vet
att han tycker så mycket om.
Men som tydligen också gör honom så
nervös och arg
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket märkligt beteende! Sorgligt också nu när han kunde ha det så bra sommartid. Fast det går väl ingen nöd på honom på hemmaplan i och för sig. Men konstigt är det...

God morgon!

Svar: Mycket konstigt och sorgligt. Nån nöd går det absolut inte på honom. Här hemma får han vara kung bara för att han är så rolig, smart, knäpp, egensinnig och snäll
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 06:07:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Diana

Det är kanske för att det är du som är den "onda" som tar hem honom från hans paradis som gör att han blir pissed off på dig?

God morgon!

Svar: Ja och vill han komma dit och dominera får han minsann betala arrendet också!
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 07:17:24
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Men stackars er båda. Fast jag tycker - absolut! - att Sigge ska bli portad från kollot!
Kram

Gomorron!

Svar: Det lutar åt att det får bli så. Men jag tycker synd om honomKram
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 09:18:50
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Men vad konstigt att han reagerar så där. Vilken tur att du fick nån sorts förklaring i alla fall, för vad du skulle ha undrat över hans beteende.
Kram och god morgon!

Svar: Trots förklaring kan jag inte låta bli att undra. Kram tillbaka
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 09:25:58
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Men oj! Det var verkligen ett märkligt beteende! Som jag aldrig hört talas om hos en katt förut. Och så tråkigt!

Kram och godmorgon! ♥

Svar: Veterinären hade hört talas om 4 (eller var det6?) liknande fall. Mycket, mycket tråkig och obehagligt.
Kram
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 10:52:31
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Mita

Men så tråkigt för er båda. Jag förstår att du tycker det är härligt för honom att få vara på kolonin och njuta. Men nu kanske det är så att han bara blir uppstressad och egentligen inte mår bra av det.Det gör ju inte du heller,ja det var sorgligt för er båda tycker jag.
Men han är ju kastrerad och ändå reagerar han så där??
När blev han kastrerad,hade han kanske redan hunnit bli könsmogen då?
Skickar en tröstekram till dig och fina Siggeponken♥

Svar: Han var ganska precis 6 månader när det var "snipp-snapp" dags. Men under alla år har han varit väldigt "sexuell". Han har "fru" (en filt) och "fästmö" (ett gammal morgonrocksskärp) som får ställa upp......Det var delvis därför han fick p-piller, för att minska på testosteronet. Men icke!
Nej, han blir för stressad i kolonin och får nöja sig med livet i lyan. Som är ganska bra för honom.
Kram o tack (Sigge hälsar o tackar)
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 17:24:18
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: ThaChef

Vad ovanligt! Tror jag.. Men tråkigt att det är så. Tur det funkar bra hemma då istället. :)

Svar: Ja hemma är det lugn och ro, gudskelov
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 20:13:36
URL: http://thaonlychef.blogg.se/
Postat av: Diana

Naw, inte ska väl lille Sigge behöva jobba... ;)

Svar: Har funderat på nåt modelljobb åt honom. Lagom ansträngande....
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 20:50:47
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Miss Juni

Men så tråkigt!! Hur löser du det hela långa sommaren? Eller du stannar inte där, utan åker bara dit för dagen?

En översexuell katt...hi! :)
Lite märkligt sätt att visa det på bara.

Svar: Jag brukar inte sova över men det blir ju långa ensamma dagar för honom.Du skulle se (eller inte) när han är "sexuell". Jag rodnar och får ibland lämna
rummet
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 21:02:04
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Tess- en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn

Oj va konstigt! O tråkigt =(.

Svar: Mycket tråkigt och märkligt!
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 21:55:01
URL: http://motherwomanwife.blogg.se
Postat av: Susanne p

Näää....så jobbigt! Katter är liksom ett släkte för sig. Tvärtemot hundar, skulle jag vilja säga.
Vad är det de säger;
"Hundar lyder, katter rår."
Det ligger nog lite sanning i det.
Jag hoppas innerligt att du/ni kan vara i kollonistugan i sommar och du/ni får rätsida på problemet.
Kram

Svar: Det ligger mycket, mycket sanning i det!Hos oss är det katten som styr, det går inte så bra att överlista honom.
Troligen blir det ingen kolonivistelse för honom. Fasan är ju att han
även ger sig på andra som passerar.
Kram
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 22:10:56
URL: http://Www.susannep.blogspot.se
Postat av: Hörni

Vad märkligt, men säkert bäst för honom att stanna hemma där han mår bäst. Det måste vara stressande för honom, och jobbigt för dig också när han blir så konstig.

Svar: Ja det är stressande för honom och han mår bäst här hemma. Som tur är har jag inglasad balkong så han kan sitta där och
spana på brudar (och annat)
Gilla Olsson

2013-01-15 @ 22:42:58
URL: http://horni.blogg.se
Postat av: Diana

Han kanske upptäcker att han lånat ut sitt nylle till en bloggare och vill ha pröjs för det. ;)

Svar: Han får arvode för det redan :)
Gilla Olsson

2013-01-16 @ 10:05:38
URL: http://www.decdia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0