En dag i juli


 
För att få mesta möjliga valuta för investeringen i "sommarkortet"
satte jag mig på tåget för en färd söderut. Långt (och länge) söderut!
 
Spankulerade runt i de fantastiska miljöerna
    
 
 
 
 
 
njöt av en välförtjänt fika på ett alldeles speciellt café
 
 
 
Plötsligt dyker de här upp, det är nåt bekant över dem:
 

 men....
AHA, Camilla, Carina och "Afrodite"
Men VAD gör ni här???
(detta är en fabulerad återgivning av sanningen.
Det blir lite roligare för mig, och mina foton, så här)
 
Strax utökas skaran med ytterligare en bloggare,
Znogge, som råkade ha vägarna förbi:

Vätske- och matbalansen måste skötas och detta
kunde inte ha skett på en bättre plats!
 
Gudars skymning så vackert det var:
 
            
 
och himmel och plättar så gott det var:
 
     
 
Tack vare "skype" var även tredje norrländskan, Susanne,
med en stund under måltiden!
 
 
Allt roligt har ett slut så även denna dag.
Som tur var kunde vi alla åka med samma tåg
Men jag undrar om vi valde rätt platser i tåget:
Okej, vi hade varken cykel eller hund med oss, men...
 
Sista biten (timmen) fick jag åka ensam, därför
vet jag att ingen kommer att tro mig när jag säger;
att jag såg inga rosa elefanter men ett bauta UFO!!

Tack för igår! Tack för en alldeles underbar dag!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Ja men vilken jädra tur att vi råkade springa på varandra!!
Tack goding för sällskapet igår!
Kram

Svar: Och i Ystad av alla ställen....Kram
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 10:22:12
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Camilla

Tack själv för en helt underbar kväll. Det måste vi göra om :) kram ♥

Svar: Hade ni bara hittat till Helsingborg hade det blivit väldigt snart ;)Kram
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 10:22:50
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Småländskan

Underbart! Och underbart med Ystad, där jag tillbringade många somrar som barn. Min mormor bodde där. Hon hade kolonilott där nånstans, massor av jordgubbar, som jag paketerade på cykeln och sålde till folket där i Strandskogen. Minns också att det var skitkallt i vattnet, men jag vågade i ändå. Efteråt såg jag att det var ca 13 grader. Det var då det, numera ska det vara MINST 10 grader extra om jag ska våga mig i.

Svar: Själv har jag varit i Ystad alldeles för få gånger. Det är verkligen en underbar stad!Jag vill helst ha kroppstempererat vatten innan jag kliver i....
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 10:28:26
Postat av: Småländskan

Sandskogen heter det! En jäkla massa vit sand var det i alla fall....

Svar: Jag vet vilken du menar!
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 10:30:38
Postat av: Znogge

Ja, världen är verkligen liten ;-) Tack för i går!

Ha nu en härlig fredag!

Svar: och Skåne är ännu mindre;) Tack själv och tack det samma!
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 10:48:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ★ ADARAS.se - Where blog meets magazine! ★

Åh vad härligt :D

Svar: Ja!
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 10:53:04
URL: http://adaras.se
Postat av: Decdia

Tysta kupén var nog inte det smartaste valet nej... Haha! Ni blev utkastade rätt så snabbt va? ;)

Vilket fin café du hittade, men räkmacka på mitt café.. det vette fasiken alltså.

Svar: Nä, vi blev inte utkastade. Det var jag som upptäckte skylten efter att alla andralämnat tåget. Fick sitta där själv och skämmas.
Ja, jag var nog ensam på hela tåget resten av resan....
De hade Diana tårta också, men mackan frestade mer..
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 11:24:57
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Just det, kul att ett gäng bloggare bara råkade stöta på varandra sådär i en främmande stad!

Svar: Ja, visst är det märkligt!?
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 11:25:26
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Men? Det är vad jag kallar tjuvstart det! Bloggträffen är väl först ikväll???

Nåja, en väldans bra och trevlig tjuvstart må jag säga :-)

Svar: Du är väl norrländska (också)? Detta var enFÖRträff! Hade jag visst att det var en i Malmö idag hade jag nog valt den istället, inte så lång tågresa då.Så mycket "för" jag lärde mig igår, oj oj oj
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 11:58:32
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Körsången börjar först klockan 22:30 och det vete tusan om jag är vaken så länge... :-)

Svar: Och jag som hoppades så...........
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 14:08:49
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Susanne P

Tänk sig att ni bara råkade springa på varann så där! ;)
Tack för att jag fick vara med på ett hörn.

Underbara bilder....önskar att jag var där, irl!

Kram

Svar: Skåne är inte så stort..Jag är såååå glad att vi fick möjlighet att "talas" vid
Galning!!!
Kram
Gilla Olsson

2013-07-12 @ 17:49:11
URL: http://Www.susannep.blogspot.se
Postat av: Miss Juni

Vilken braig dag!!
Och Ystad som är sååå underbart!! Me love!

Svar: Tyvärr är jag där alldeles för sällan. Det får kanske bli ett återbesök senare i sommar.
Gilla Olsson

2013-07-13 @ 07:16:35
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0