Hårigt

 
Eftersom Sigge är så orolig och ljudlig här hemma
tar jag små runder kring huset vi bor i.
 

Visst syns det att han gillar att vara ute?
 

Nyfikenheten är stor och balansen perfekt (åtminstone när vi är ute)


 
Varje morgon och kväll brukar jag borsta Sigge. Han tycker mycket om
när jag gör det och kommer som ett skott när jag tar fram borsten.
 
För skojs skull sparade jag en dags "håravfall".
 

Det blir alltid lika mycket päls och jag förstår inte varför
han inte är skallig eller åtminstone tunnhårig
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Han ser verkligen ut att njuta! Dumma han att han inte förstår att uppföra sig i kollon, det borde ju vara himmelriket!
Det är inte lite päls han fäller, helt galet alltså.

God morgon!

Svar: Han var med i kollon på prov härommorgonen. Det gick bra i c:a 45 minuter sen åkte vi hem.
Gilla Olsson

2013-07-20 @ 08:40:10
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Småländskan

*håller med Diana ang. inte-uppförandet i kollon*
Ja alltså, jag kan inget om husdjur/Siggar, men förstår inte hur han kan vägra kollon. Kanske kan du ta ett allvarligt seriöst kvinna-till-man-snack med honom? Och poängtera vad som är viktigt här i livet! Liksom peka med hela handen, inte nåt matte-till-Siggegull-prat, utan verkligen markera?
Min tidigare ganska tjocka huvudpäls har börjat glesna, men jag fäller inte tillnärmelsevis så mycket som Sigge. Tack och lov!!!!
Ha en skön kollosemester! Kram

Svar: När jag pekade med hela handen satte han tänder och klor i den....Tyvärr funkar det inte att honom där nere han blir helt knäpp.
Min hårman är fortfarande ganska tät och blir till min förvåning allt lockigare.
Det räcker att en i familjen fäller och hårar ner allt.
Tack och massor av kramar tillbaka!
Gilla Olsson

2013-07-20 @ 09:51:49
Postat av: knodden.blogg.se

Mysigt att vara ute ju :) Väninnan skickade en bild igår efter hon borstat sin katt...Jag fick fråga hur katten såg ut nu istället. Men nu ser jag att det verkar vara normalt att dom tappar så mkt haha :D

Svar: Det kan inte vara normalt.....Vi människor blir ju skalliga av det håravfallet
Gilla Olsson

2013-07-20 @ 12:08:01
URL: http://knodden.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Du kanske kan sticka en Sigge-tröja inför vintern? Inte TILL honom, alltså, utan AV honom... :-)

Gomorron!

Svar: OM jag skulle göra det så får du den - jag vill inte osa katt.. ;)
Gilla Olsson

2013-07-20 @ 13:56:41
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Skönt det gick bra den stunden, då går det kanske att försöka igen?

Svar: Det gick INTE bra den stunden....
Gilla Olsson

2013-07-20 @ 19:16:11
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: knodden.blogg.se

sv: Haha det är sant visserligen :D Undrar vad deras hemlighet är! :O

Svar: Den som kommer på denna hemlighet kan nog bli förmögen ;)
Gilla Olsson

2013-07-20 @ 23:20:57
URL: http://knodden.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Herregud, när vi borstade vår keeshond, fick vi ihop till en hel ICA-kasse!!

Svar: Varje dag? Jag hade nog fått ihop en kasse på ett par veckor - kanske...
Gilla Olsson

2013-07-21 @ 10:01:38
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0