Del två - svar på frågorna

Jag fortsätter som jag slutade i förra inlägget;
 
Ama var flitig:
Vilka är dom bloggar som du ABSOLUT är beroende av?
Faktiskt, och ärligt, alla dem jag läser OCH kommenterar i just nu!
Alla är unika, olika och ger mig olika sorters tankar.
 
Vem skriver dom tramsigaste frågorna?
Jag har två att välja mellan och kan inte bestämma mig...
 
Vad tycker du om bävrar, och har du några historier om det?
Den första kan jag bara svara "vet ej" på och den andra får du ställa till Olle!
 
Om du nånsin skulle ställa dig på ett par skidor och susa nedför backarna. Skulle Beaver Creek i USA då vara ditt första val?
Tur att frågan kom efter min deadline. Att jag skulle stå på ett par skidor och "susa" nedför nån backe är
lika sannolikt som att det då skulle vara Beaver Creek som fick den äran.
Tokfia!!!
 
Var är morgoninlägget och svaren???
Men de är ju här och NU!!!!
 
Miss Juni frågade:
Finns du något du ångrar att du inte gjort? Något du har ogjort (än så länge) alltså? Och i så fall...vad??
Redan när jag var 16 sa jag att jag ville skriva en bok. Än har det inte blivit av och
blir det förmodligen inte heller. Önskar faktiskt att jag tog mig i kragen och gjorde det.

Hur mycket pengar skulle krävas för att du skulle gå in & snyta dej i chefens gardin??
Inte mycket! Vem vet, jag har kanske redan gjort det....   ;)

Hur skulle du beskriva dej själv med TRE ord? (obs! Det måste vara POSITIVA egenskaper! ) 
Det där är mycket svårt. Rolig, generös och lojal. (undrar om de som känner mig håller med..)
 
Jenny hade fler frågor
Är Bruce (ja, han där borta i Amerikat alltså, inte Amas Bruce) fortfarande en favorit?
Såklart, varför inte? Jag är den trogna typen!
 
Afrodite undrade:
Om du fick bestämma helt och hållet och inte behövde ta hänsyn till något eller någon - hur skulle en riktigt härlig och njutningsbar dag se ut i ditt liv? En riktig drömdag alltså? (Obs! Kolonin får inte vara med här, för det veeet jag ju att du älskar att tillbringa din tid där...)
Du har beskrivit fler sådana dagar i din blogg (jag menar inte på sistone)
Ta cykeln, bilen eller tåget nånstans, strosa runt lite, sitta ner och bara lyssna/titta.
Ta ett glas vin, ligga på rygg och kolla molnen, lyssna på havet eller fåglarna, plaska med fötterna i vattnet. Ingen klocka idag och ingen som väntar nästan dag. Typ nåt sånt.
Tyvärr har jag inte förmågan att varva ner och "göra inget", men jag kanske kan lära mig....
 
Carina frågade också:
Det verkar så mysigt att ha en kolonilott... Skulle vilja veta allt om din :) Hur stor, vad du odlar finns det någon bod som tillhör.
Min kolonilott är 450 kvm stor, alldeles för stor egentligen. Åtminstone för en person som jobbar
heltid att hålla i hyfsad ordning.
Jag odlar inte så mycket, det mesta kommer upp ändå. Men jag har några potatisrader, jordgubbar, lök,
svarta o vita vinbär, hallon, rabarber, snart björnbär, krusbär, äpple och ev augustipäron och så då
alla blommor och buskar.
Jag har en liten redskapsbod som min svärson byggde och dottern och jag målade. 
 
 
JAG TACKAR FÖR ALLA FRÅGOR, SKOJ ATT NI VILLE VARA MED HÄR.
HOPPAS NI ÄR NÖJDA MED SVAREN!

Kommentarer
Postat av: Decdia

Du borde ha frågestund oftare, detta var ju riktigt intressant!

Svar: Var det något som överraskade?
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 07:56:10
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Alltså, inte för att din blogg inte brukar vara intressant. Det var bara att du fick jäkligt bra frågor som du svarade bra på.

God morgon!

Svar: Äh, jag vet att den inte är speciellt intressant. Kanske underhållande, bra dagar alltså.Men frågorna var verkligen bra och genomtänkta!
God kväll! Hoppas ni har det trevligt!
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 07:57:04
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Får man fråga varför Ama är så besatt av bävrar?

Svar: Det finns så många konstiga fetischer och sånt, Jag har ingen aning.Men det börjar bli lite läbbigt faktiskt.
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 07:57:56
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Mycket nöjd! Din kolonilott är nästan som vår tomt vilket är på tok för stort. I alla fall när man inte är intresserad av trädgårdsskötsel ;-) Fast det finns andra fördelar med att ha trädgård!

Ha en fin fredag!

Svar: Storleken känns mest "besvärande" vid säsongsstart. När man äntligen är "klar" med framsidan inser man att man har lika mycket kvar på baksidan (huset ligger mitt på tomten). Idag hjälpte Batman mig och det är SÅ välkommet!
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 08:11:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jättenöjd, Moi! Du klarade detta galant och det var rolig läsning, tack!

(Utom möjligen svaret på frågan om bävrarna. Jag förstår inte vad den där Olle har med saken att göra... ;-) )

Gomorron fining!
:-)

Svar: Tack! Men utan bra frågor är det svårt att ge hyfsade svar. Tack för medverkan!!!Bävrar kanske är bävrar i Norrland, i Skåne har det två betydelser...
God kväll - goding
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 09:04:14
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Nyss när jag kom ner från taket efter att ha hängt tvätt (har inget med saken att göra, egentligen, ville bara få fram hur duktig jag ha varit) så släppte Anders in mig. Han nynnade då på "Hej, goddag hur står det till med damen".

Se vad du har ställt till med!
;-)

Svar: Vet inte vem som är den skyldige från början.. Men idag blev kollogrannen nästan lite irriterad. "Har du bara en låt på repetoaren? Den börjar bli tjatig".Hur tror han det känns för mig då??? Som har den inne i skallen hela tiden.
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 10:03:14
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: VA??? Har fjärilen gått sönder? Är det Sigge som har demolerat den...
;-)

Svar: Nä, den här gången är Sigge oskyldig. Vinden blev väl för stark, eller nåt....
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 10:11:28
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Hörni!

Åh vad kul! Får dåligt samvete att jag missat detta, men kul att läsa svaren. Tiden (läs; min hjärna) räcker inte till att läsa bloggar och kommentera just nu, men snart så.. :)

Svar: Men snälla! Du får inte ha dåligt samvete. (fast jag är likadan) Jag hoppas du hade lite utbyte av frågorna/svaren.Låt du hjärnan vila och syssla med det du har som projekt. Vi finns kvar och väntar på dig!!
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 10:56:25
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Appselut! :D
Kram Moí! ♥

Svar: Kram goa du!
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 19:30:45
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Ama de casa

sv: Pffft! KLART jag vet vilken match det är! Miami Heat vs San Antonio Spurs. Jodå. Jag har koll på slutspelet i NBA-basketen som pågår för fullt nu.
(Anders ser i efterhand, så skvallra inte! ;-) )

Svar: Leka korgboll!?!?! När det är fotboll på gång!
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 20:10:44
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

sv: Här i Spanien sitter man ofta mitt ute i gatan och äter. Hittills har jag dock klarat mig från att bli bortbogserad... ;-)

Svar: Men en vacker dag kanske. Nu när polispågarna börjar bli på hugget!
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 20:11:51
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Malin

Vilka trevliga inlägg - och så kul att läsa svaren! Det blir som att lära känna dig lite mer helt enkelt - mysigt. :)

Svar: Hoppas det blir en angenäm bekantskap ;)
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 20:50:23
URL: http://dahlian.blogg.se
Postat av: Ama de casa

sv: Men jösses, Moi... Ta ett (eller flera) DJUPA andetag (utan att hyperventilera, och OM du skulle göra det så använd papperspåse och inte en i plast!).
Ta sen ett (eller flera) glas vin.
Vänta sen tills imorgon när Battis kan hjälpa dig med datorn.

SKÅL!

Svar: Äsch, nymodigheter....Várför ändra ett system som funkar (och som jag behärskar)???
Nu har jag fått igång den gamla, får se hur länge det dröjer innan den
slocknar..
SKÅL ta mig fan!
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 20:52:07
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

SKÅÅÅL finaste Moi! :-)

Svar: Skååååååååååååååål - goding!!!!
Gilla Olsson

2013-06-07 @ 21:29:24
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: moi

Skål! Allihopa!
Just nu kommer jag inte in och kan svara på kommentarerna - tur att de inte är så jättemånga ;)
Antivirusprogrammet stoppar en "trojansk häst" varje gång jag försöker logga in - och det får man ju vara tacksam för...
Eller?

2013-06-07 @ 22:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0