Ta ett djupt andetag, räkna till tio...

Inte funkar mjukglassmaskinen, i alla fall inte på det försök jag hittills gjort.
 
Visserligen funkar nya datorn, men vi har helt klart problem med samarbetet.
 
Jag fattar nada av allt detta nya.
 
Här har ni t ex startsidan.
Var är alla ikoner? Var är on/off?
 
Efter sjuttioelva svordomar lyckas jag få fram apparna.
Jo, numera heter det appar.
Och den markerade appen heter "foto". Här fanns mina nytagna bilder imorse.
Blomman på bilden är t om en av dem.
 
Men nu
 "Vi hittade inga bilder här"
Att bilden är skakig och darrig beror på att fotografen är i upplösningstillstånd.
 
Var är mina bilder?
 
Om man inte vill/kan surfa eller blogga kan man ju spela spel.
 
Eller inte
Vad är detta för spel? Var är "hjärter", "spindelharpan" och de andra trotjänarna??
 
Sens moral:
"DET VAR MYCKET, MYCKET BÄTTRE FÖRR!"
 

Kommentarer
Postat av: Afrodite

MYCKET stora samarbetsproblem skulle jag kalla det!!! Jisses! Och tyvärr kan jag inte säga nåt hjälpande. Jag är nämligen lika (o)teknisk som du...:) Men kanske någon (P & B) i din närmaste omgivning förstår sig på det...?! Lycka till!

Kram och godmorgon! ♥

Svar: Just nu umgås vi inte alls. Jag och apparaten alltså!Använder den gamla som är varm som en kamin och förmodligen slocknar snart.
Hoppas på att den nya ska vara som den gamla nästa gång jag öppnar den.
Drömma går ju....
Kram
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 08:22:47
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: camilla

Oj...det där lät inte roligt!
Förstår din frustration.
Allt ska vara på sin plats. Hur ska man annars hitta dom?
Hoppas att du får hjälp så allt blir i sin ordning igen...
Kram!

Svar: Är på himla dåligt humör idag. Kan bero på alla dessa maskiner och grejorsom är så mycket smartare än vad jag är.
Kram
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 08:34:30
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Znogge

Ser att du också har windows 8. Inte helt lätt är min erfarenhet. Men man kan fixa en startmeny och lite annat... Husses förtjänst för själv begriper jag inte mycket!

Svar: Jaså, jag har windows 8..."Man kan fixa startmeny" - så trevligt då.....
Önskar nästan att jag hade en husse här också.....
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 09:30:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Men vad jobbigt!

Om du trycker på "Windows-knappen" (på nedersta raden, ser ut som en flagga) samtidigt som tangenten "d" så kommer du till ett läge som väldigt mycket påminner om det du hade förut.

Trycker du sen bara på "Windows-knappen" så kommer du tillbaka till "App-läget".

Hoppas du blir kompis med din nya dator snart. Anders gillar sin nya, trots allt.

:-)

Gomorron!

Svar: Windowsknappen fick jag lära mig och den använder jag. Däremot visste jag inte om "d" knappen. Det ska jag testa nästa gång jag öppnar den nya. OM jag gör det.
Anders är nog lite konstig.... (eller kunnig...) ;)
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 09:34:36
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Ser att din startbild är "The needle" i Seattle. Gissar att det kan bero på Bill Gates bor där. Ja, inte i själva tornet, men i Seattle.

Utsikten från tornet är väldans fin, kan jag meddela. Vi passade på att kolla in den när vi skulle se Seattle Supersonics spela lite basket ;-)

Svar: Har ingen aning om min startbild, den bara kom...Precis som allt annat, antingen kommer det eller inte..
Du får visa bilder på utsikten för man blir ju lite nyfiken på omgivningen.
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 09:37:49
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Hrm, jag kan inte det där nya... Men om du vill kan jag höra om andra halvan av familjen har koll och kan ge en liten lektion.

God morgon!

Svar: Jag tror inte nån fattar nåt om det för det är obegripligt - basta!
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 09:46:29
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Dataansvarig hälsar att han inte har erfarenhet av det men att han _kanske_ kan hjälpa om han får se det irl.

Svar: Han får gärna titta, skulle inte bli förvånad om han förstår...
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 09:54:23
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Jag vill till början tacka väldigt mycket för dina intressanta och ärliga svar!!! som jag precis har läst :)
En av frågorna som du Moi fick har jag svaret på! Frågan löd: Vad är meningen med livet? Att du Moi ska sluta att fundera på utan gå till handling att börja skriva denna bok!!! Miljön är självklar ute i naturen varför inte på din egna kolonilott! Jag menar på fullaste allvar!!! Jag kommer att vara den första som kommer att läsa den :) Jag ser fram mot den dagen du börjar att skriva.....
Det kommer säkert att lösa sig med datorn! Den kanske vill hjälpa dig med ditt tålamod ;) Många kramar till fina du carina

Svar: Du är så gullig!! Jag kanske tar mig tid och tar mig samman den dagen jag kan tillbringa mer tid nere i mitt paradis. Då hinner man göra annat än rensa ogräs och sånt.Istället för att läsa kan man ju skriva då - kanske, kanske.
Det kommer att lösa sig med datorn, vet bara inte när...
Kram du goa!
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 10:20:05
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Jag var så inne i din bok så jag glömde bort att fråga vilken ras på hunden skulle du vilja ha?
Det var inte en liten kolonilott du hade och så mycket som fanns på den sen.... Nu blir jag ju inte mindre sugen precis.... Jag märkte visst att det är skillnad på att odla och det som växer på egen hand :) För mig var det samma sak hehe Kram kram

Svar: Jag skulle vilja ha en medelstor hund. Har funderat på ett par olika men det kommer att ändras tills den dagen eventuellt kommer. Just nu är jag väldigt förtjust i mopsar, men de är inte medelstora. Såg en 10 veckors valp häromdagen och den var så himla bedårande. Och så är jag väldigt lik en mops själv.Odlat är sånt jag själv sätter i jorden och det har inte varit mycket.
Sånt som kommer av sig själv är sånt som fanns i kolonin när jag köpte den.
Enligt mig alltså ;)
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 10:29:48
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Mallan

Vilken besvärlig dator! Har du en alldeles egen mjukglassmaskin? Fy vad avundsjuk jag blir.....

Svar: Du ska inte vara avundsjuk på min glassmaskin. Om du läser några (flera) inlägg bakåt förstår du....
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 11:04:57
URL: http://onapinkpalehorse.blogspot.se
Postat av: ♥ Carina ♥

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Min datasupport är inte hemma för tillfället ;)

Nu var jag inte med på frågestunden, för jag har ju varit lite off på bloggen dom senaste dagarna, men jag har i alla fall läst dina svar. Det var kul :)
Kram goa du!

Svar: Äsch, jag sitter här med den gamla. Den är så varm att jag nästan, nästan bränner mig på fingrarna. Men vad gör man inte för bloggen (och sitt eget förstånd).Kram tillbaka goding!
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 12:47:07
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Mita

Men fy så jobbigt,i det läget måste man ha nån att supporta,man blir ju helt konfys när man inte fattar mycket.Hoppas du får hjälp med det snaraste,du får ju inte bryta ihop,hehe....
Kramar♥

Svar: Nä, jag bryter nog inte ihop - jag ignorerar problemet OCH datorn. Kram
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 13:25:29
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Hörni!

Ja kära nån, jag förstår dig! Jag tänker (om jag måste ha en ny) köpa en hp med två olika sorters hårddiskar på.. herregud vad jobbigt det kommer bli att lära sig allt nytt! Försöker in i det sista att slippa.

Svar: Hade man varit det minsta intresserad eller kunnig hade det nog inte varit nåt problem. Jag är varken det ena eller det andra - tyvärr.
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 13:28:11
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Decdia

Tålamod så ska du se att det löser sig!
(här kastar jag sten i glashus för med sånahär grejer har jag inget tålamod!)

Svar: Ja, tålamod är ju min starka sida.
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 19:50:20
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

god kvällens! Hoppas att du har haft en underbar dag på kolonin! Det har du säkert :)
Ja, där sa du något så sant! Att skriva istället för att läsa.... Äsch varför utesluta det ena eller det andra när man kan göra bägge.... En stor kram till dig

Svar: Jag hade ytterligare en fantastisk dag i kollon. Vi får se om det blir något av "våra" planer, kanske jag fastnar i några ytterst intressanta böcker att läsa...
Kram tillbaka!
Gilla Olsson

2013-06-08 @ 21:39:02
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Mita

Tålamod ´har jag inget heller,det ska helst funka på en gång,hehe...
Kramiz**

Svar: Visst blir allt så mycket lättare om det bara funkar... ;)Kramz
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 00:01:39
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Usch jag gillar INTE heller ny teknik, när man ska behöva lära sig en massa nya tråkiga saker!!
Men appar...på en dator?? Då pratar vi mac? Eller padda? Tyvärr, jag är inte till mycket hjälp...
(Men slå sambon en pling om du håller på att få krupp, för han är typ dataexpert!)

Svar: Killen som hjälpte mig med köpet skulle förklara hur det nya är uppbyggt och sa "se det som apparna på telefonen". Yeah, right som om det hjälpte. Men man ville ju inte framstå som en total dumskalle....(jag har ingen sambo .... ;) - eller jo det har jag men han är dummare än jag.)
Gilla Olsson

2013-06-09 @ 09:15:48
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0