Betraktelser

Att gårdagens promenad gick till kolonin är väl föga överraskande.
 
Lite extra dramatik bjöds det på  när polisen plötsligt
dyker upp med blåljus och sirener i en minibiljakt
 
     
 
 
 
Jag smög bland buskarna för att inte verka allt för nyfiken eller inblandad.
 
Det måste ha sett både skumt, nyfiket och misstänkt.
Förmodligen hade det sett bättre ut om jag ställt mig fullt synlig och plåtat.
 
 
Stora skyskrapa fortsätter att vara stor och ännu anskrämligare än sist.
 
Tycker jag i alla fall.
 
 
 
 
 Gudskelov har det nått sin fulla höjd nu.
 
 
 
 
 
Den här lilla rosa stugan är definitivt mer i min smak
 
 
 
Over and out!

Kommentarer
Postat av: Afrodite

Hahaha! Ja, det såg ju säkert inte ALLS misstänkt ut när du smög runt som värsta paparazzin i buskarna...! :D

Först när du började skriva om den rosa stugen så tänkte jag "nämen, nu måste ju Moí gått och blivit färgblind...den är ju blå"! Men så såg jag! Den lilla, lilla ROSA! Och ja, jag håller med, den är mycket finare än det höga, fula "schabraket" (Jag vet...det är helt fel ordval med schabrak...det är väl ett hästtäcke...? Men det var liksom det jag kom på...)! :)

Kram och godmorgon Moí! ♥

Svar: God morgon!Eftersom jag inte kan ett dugg om hästar så vet jag ingen annan betydelse för schabrak än typ detta höga, hemska hus.
Ett typiskt schabrak.
Jag blev lite skamsen när en av poliserna vände sig rakt mot mig - jag ogillar själv så nyfikna människor som jag var just då. Allt för bloggen.
FÖrst gick jag förbi lilla rosa huset, men nåt registrerade i hjärnan så jag tog nåt steg tillbaka och upptäckte det.
Kram tillbaka
Gilla Olsson

2013-03-10 @ 08:12:55
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Afrodite

WTF!?! Blev jag FÖRST...?!?! Tralalalalala! :D

Svar: Det kräver både skicklighet och att man är morgonpigg!!GRATTIS tamdamtamdamtaaaaaaadammmmmmmm!
Gilla Olsson

2013-03-10 @ 08:15:10
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Afrodite

Sv: JA! Bara en sån sak - att vi blev FÖRST hos varandra! :D Men vad GÖR alla denna söndags morron...?! Sover...?!

Intressant att vi har samma uppfattning om ordet schabrak (huset ÄR ett schabrak!). Jag kan inte heller nåt om hästar. Egentligen. Men informationen snappade jag upp i ett av alla frågeprogram som jag slukar varje vecka...:)

Kram igen! ♥

Och nu tror jag attt jag tagit HELA PALLEN! :D

Svar: Ha, jag blev nyfiken och googlade. Schabrak är ett hästtäcke! (och ett högt, fult hus i Helsingborg ;) )
Gilla Olsson

2013-03-10 @ 09:02:32
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Ooo... Vad spännande! Fast du smög nog i buskarna för att poliserna SKULLE lägga märke till dig, erkänn!
:-)

Gomorron!

Svar: "Genom sig själv känner man andra"Okej, lite uppmärksamhet hade inte skadat!
God kväll!
Gilla Olsson

2013-03-10 @ 09:34:36
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Hörni!

Ooooj vilken spänning, det blir bara fööör mycket! ;)

Rosa huset är supergulligt, jag tittar på det istället. :)

Svar: Det är lite man tål nuförtiden. Biljakter är ju egentligen vardagsmat numera...Rosa huset ska jag nog "låna" ;)
Gilla Olsson

2013-03-10 @ 10:22:20
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Diana

Hahaha! Skyll på bloggen ja... Snyggt om du hade hamnat i trubbel. Spännande att höra din bortförklaring då! ;)

Svar: Med min charm hade det inte varit några problem!
Gilla Olsson

2013-03-10 @ 11:51:51
URL: http://Www.decdia.blogg.se
Postat av: Znogge

Jag trodde inte kolonilivet var så rafflande ;-)

Svar: OM du bara visste... ;)
Gilla Olsson

2013-03-10 @ 12:15:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mita

Det händer mycket saker hos dig, men vad fasen stå och smyga i buskarna,inte ett dugg misstänkt,haha...var glad att inte polisen haffade dig..**
Fy för skyskrapan, den skämmer verklige utsikten,tacka vet jag den fina blåa stugan med minihuset,och rosa är ju bara sååå läckert**
Kramar♥

Svar: "Höjdpunkten" (som huset heter) skymmer både utsikten och solen. Och sen känns som om hundratals ögon iakttar en. Bara för det ska jag alltid bära bikini i kolonin i sommar - de får skylla sig själva!!Kram
Gilla Olsson

2013-03-10 @ 17:40:42
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0