Uppiggande

Vi parkerade oss i väldigt god tid i sjukhusets
väntrummet morsan och jag.
Dags för ännu ett återbesök.
 
I början småpratade vi lite grann, kollade tavlor
på väggarna och sen blev det tyst.
Vi var helt ensamma i vår väntan.
 
Att sitta i ett väntrum är inget upplyftande
och det verkar inte som om sjukhuset gör
något för att förbättra situationen.
 
Förutom en Metro var detta den enda
litteratur som fanns att fördriva tiden med.
 
 
Och inte ens ett aktuellt exemplar!
Den var från 2010 - men det kvittar
för jag är inte intresserad.
 
I Metro fick jag reda på senaste trenden;
 
 
Oj, är -30, -40, -50, -60 och -70 talet "inne" igen.
Intressant!
 
Fast jag glömde kolla vilket år tidningen var ifrån.
 
Flugfisketidning och att läkaren var en halvtimme
bättrade varken mitt humör eller min mors tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tråkigt nog stjäler folk som korpar i väntrum numera så därför satsas inte på mer stöldbegärliga blaskor än så här... Tråkigt men sant för just i ett väntrum behöver man något avledande! Senast läste jag en två år gammal tapetkatalog...

God morgon!

Svar: Det fanns en tv i ena hörnet men den var trasig t om lite musik hade lättat upp. Knappast dyrare än en prenumeration på "flugfiske" vilket mest kändes som ett hån.
Gilla Olsson

2013-03-12 @ 06:58:00
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Hörni!

Vad trist, både litteraturen och den långa väntan. Vi har det nog bra på det viset, har aldrig behövt vänta länge på vår vårdcentral och en massa olika tidningar att läsa finns det.

Godmorgon! :)

Svar: Det jobbiga var att min mor inte var i toppform inför besöket. Och hon hade tid kl 15 men kom inte in förrän 15.30. Visst hade nån kunnat ge besked om att det var förseningar. "Nån" hade kunnat sätta igång en radio eller slängt ut flugfisketidningarna ;)God morgon
Gilla Olsson

2013-03-12 @ 08:31:35
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Jag håller med dig. Mer upplyftande ställen finns sannerligen! Och inte blir det bättre av att ingen gör dem lite trevligare. Man kan ju undra om de som jobbar där aldrig är sjuka själv. De kanske aldrig behöver sitta i ett väntrum i och för sig, men ändå...

Hoppas att mamman din fick hjälp till slut och är ok. ♥

Kram från mig och godmorgon! ♥

Svar: Jodå, en halvtimme efter bokad tid kom hon in. Hon var trött redan innan men fick svar på vad alla prover visat....Ok? Nej...
Kram och godmorgon!
Gilla Olsson

2013-03-12 @ 08:37:45
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Diana

Det är så tröttsamt med allt strul. De borde se lite vilka patienter det är som väntar, en gammal sjuk person borde de inte låta vänta!
Flugfiske är kanske en spännande sommaraktivitet? Man skulle kunna göra en bok av det, jag och myggen skulle den heta. :)
God morgon!

Svar: De kunde åtminstone kommit och sagt att de var sena. Vi var ju de enda som väntade.Och hon var så trött.
OM du skriver boken tror jag att landstinget kommer att köpa den...
God förmiddag!
Gilla Olsson

2013-03-12 @ 09:49:14
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Diana

Jag tänker på det Znogge sa, vem i hela världen skulle få för sig att stjäla från ett väntrum??

Svar: Det händer säkert, men de kunde ju ha lagat tv:n eller haft högtalare med nåt att lyssna på. Toaletten var avstängd och felanmäld 22/12....
Gilla Olsson

2013-03-12 @ 12:31:21
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Mita

Så jobbbigt för din mamma,mår man sen inte bra blir det ju inte bättre av att sitta länge och vänta.Vilken tur ändå att du fanns där för henne..
Det här med tidningar,visst, det är jättebra om det finns nånting trevligt att läsa och sen att omgivningen är lite mer ombonad och trivsam.
Fast jag har om jag ska vara ärlig,väldigt svårt att läsa och koncentrera mig när jag sitter och väntar hos läkare eller tandläkare,för nervös antar jag. Jag håller i en tidning men ser inte vad det står egentligen,skulle lika gärna kunna hålla den upp och ner,hehe...
Kramen på dig♥

Svar: Man läser väl inte precis romaner där, därför är Hänt i veckan etc så bra.Men NÅT som fördriver tiden vore bra
Kram
Gilla Olsson

2013-03-12 @ 12:50:56
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Trist att behöva vänta så länge, hoppas dock att besöket som sådant löpte väl ut!

PS: Flugfiske kan vara nog så intressant. Har jag hört. Själv brukar jag inte fiska efter flugor, jag klappar helt sonika ihjäl dom, flugorna.
:-)

Svar: Jodå, det gick "bra" till slut.Tidningarna kunde man ju ha till att jaga flugor - lite senare på säsongen.
Gilla Olsson

2013-03-12 @ 14:16:27
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0