Kvalitetstid

Igår var det dags att spendera lite kvalitetstid med sambon.
Han har blivit lite åtsidosatt den senaste tiden.
 
Så vi åkte till djuraffären, som ett lekland för husdjur
 
Först fick han jaga och lägga ett byte
 
Han räddade mig från att bli anfallen av denna
läskiga syrsa. Dock fick han inte äta upp den.
Det fick nåt annat djur göra.
 
 
Efter manikyren fick han som belöning för
gott uppförande välja precis vilken han ville
 
 
Men han var inte intresserad av att
få en fisk som lekkamrat
 
Han uppskattade blommorna han fick
på födelsedagen mycket mer.
 
Detta är allt som återstår av dem
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Afrodite

Hahaha! "Han uppskattade blommorna han fick"...så mycket att han käkade upp dem alltså...?! :)
Knasig men fin katt!

Kram och godmorgon! ♥

Svar: Mest knasig!Kram kram
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 06:05:19
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: camilla

Hihihi...jag gillar också blommor mer än fisk. Fast jag äter inte upp mina blommor. Hälsa honom det ;)
Kram!

Svar: Han tittade oförstående på mig när jag sa det! (men det gör han alltid..)Kram
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 08:11:28
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Decdia

Hrm, har du dubbelkollat så att tulpaner verkligen inte är giftiga? ;)

När jag fyller år vill jag bli insläppt på Väla och välja precis det jag vill ha!

God morgon!

Svar: Dom ska banne mej ha en instinkt som säger ifrån när det är giftigt!Du får LEKA med o JAGA vad du vill - sen får du välja vilken akvariefisk du
vill ha med dig hem!
God förmiddag!
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 08:41:57
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: znogge

Han har nog varit florist i ett tidigare liv ;-)

Ha en bra start på veckan!
God morgon!

Svar: Eller också önskar han att han var det i detta ;)Detsamma till dig!
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 08:42:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Det är ju kronbladen på tulpanerna som är godast! Knasig katt... :-)

Gomorron!

Svar: Har du märkt om de är giftiga??

Eller förresten - glöm att jag frågade ;)

God förmiddag
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 09:11:39
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Haha en klok kisse som vet vad han vill det gillar jag :) Jag tycker både om blommor och fiskar fast på olika sätt ;)
Något har hänt med min Iphone eftersom jag inte alltid kommer in på min blogg och när jag inte gör det så kommer jag inte åt din adress eller rättare sagt allas adresser. Får hitta en lösning på detta kanske får avvsetta en litet utrymme av hjärnan ;) Jag tycker att jag har tryckt in mycket där bland annat har jag hela telefonboken där :) Som jag har hört så använder vi en väldigt liten del av hjärnans kappacitet och då med min mattekunskap så ska det med andra ord finnas gott med plats ;) Ha nu en jättehärlig måndag och godförmiddag om jag nu inte har skrivit det haha hur var det där med hjärnkappaciteten :) Många kramar carina

Svar: Jag är förvånad om jag ens använder halva min kapacitet, även om hjärnan känns sprängfärdig ibland. Glad att du trots problem hittat tillbaka hit.
Vi hörs
Kram
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 10:26:28
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Hörni!

Hahaha, vad gulligt att Sigge gillar tulpaner mer än allt annat. :)

Svar: Ja, han är knäpp. Men det kanske är tulpanerna som gör honom sådan och då är det en ond cirkel "vi" inte kommer ur...
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 10:31:01
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Hej igen! Jag var visst inte färdig Svar: Tack :) Visst finns det saker som jag behöver hjälp med men det finns också mycket som man själv klarar av när man är synskadad om man bara har rätt inställning och försöker se möjliheter och har ett öppet positivt sinne och det hade jag inte alls från början där jag enbart såg allt som jag inte kunnde göra men jag tror att har sin tid och det måste få ta den tid som behövs. Men jag har alltid varit envis och gått min egen väg och har jag bestämt mig för något så ser jag till att det går i hamn :) Kram kram igen då Carina

Svar: Det är bra att du kommer på egna lösningar och försöker så gott du kan.Men det gör inget om du frågar eller ber om hjälp när det absolut inte fungerar,
som i de exempel du gav.
Kram tillbaka
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 10:38:30
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Decdia

Lova inte för mycket... Jag ska göra mitt bästa med att döda alla syrsor jag hittar i december så får jag välja vad jg vill ha i en djuraffär. Deal? ;)

Svar: Nädu, om du inte biter, fräser, morrar eller bär dig illa åt på annat sätt när du får manikyr så får du välja vilken FISK du vill - att äta. DEAL!!
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 10:40:59
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha, va härligt!! Tycker dock han kunde fått syrsan;)
Jag äter ikapp när jag är ledig, lovar!! =))

Svar: Och sen pussa mig? Aldrig.Fast å andra sidan finns det andra läbbiga grejer han gör.....
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 10:52:36
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: Småländskan

Jag visste inte att det fanns Sigvard-Håkan-lekland! Å andra sidan har jag heller inte koll på andra lekland heller. Tack och lov har jag lyckats undvika dem!
Jaha, sen fick han välja leksak efter väl utfört jagande. Ungefär som när barnen får välja plastleksak efter att öppnat munnen tillräckligt stort hos tandis.

Svar: Eftersom det inte fanns regelrätta lekland när dottern var liten så tar jag/vi igen det nu.Men de här är roligare än de för små snälla (?) människobarn.
Nej, han fick belöning för att han inte högg eller bet mig när han fick manikyr.
Nån måtta får det vara på bortskämdheten ;)
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 12:53:04
Postat av: Mita

Jag har en kompis och hennes katt älskar tulpaner,så hon kan knappt ha några inne längre,haha...han käkar både det gröna och kronbladen..**
Dom har sina egenheter våra kära husdjur.
Kramiz♥

Svar: Trots att jag ställer mina hööööööööögt upp lyckas Sigge få span på dem och görmer eller mindre klumpiga försök att nå dem.
Men han biter av själva blomman och tuggar sen i sig stjälken - snacka om kräsen..
Kram
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 14:13:07
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Decdia

Jaja, ingår det akvarium?
Manikyr är ju inte helt fel det heller... ;)

Svar: Nej! Du ska först leka med och sen käka upp din nya kompis.Manikyr för 75 spänn kan vara rätt bra!?
Gilla Olsson

2013-05-13 @ 17:02:22
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Jessica Högberg

Ha ha... ja och sen pussa dej;)

Svar: Tvi
Gilla Olsson

2013-05-14 @ 10:41:38
URL: http://lchftrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0