Wisser besser

 
Jag tycker inte om så kallade Besserwissrar.
 
Sådana som alltid vet och kan allt, alltid har varit
med om allt, sett allt, hört allt.
 
Än värre är att råka ut för sådana.
 
 
 
De lyckas alltid plocka fram min sämsta sida
och i diskussioner med en sån person förvandlas
jag också till en riktig outhärdlig Besserwisser.
Och jag ska alltid tycka tvärtom, påstår han/hon
att jorden är rund hävdar jag motsatsen.
 
På jobbet händer det då och då att jag hamnar
i sådana diskussioner. "Vad kan du om sånt?" 
(underförstått; du är ju kvinna)
 
Häromdagen hamnade jag i en diskussion om
larmet här på firman.
Något som varken besserwissern eller jag är
speciellt insatta i.
Men villkoren i avtalet kan jag mer om.
 
Han stod på sig, himlade med ögonen, lade huvudet på
sned, hånlog och fortsatte framhärda hur det verkligen var.
 
Vår, ganska larviga, diskussion slutade med att en kollega
gick emellan och bekräftade att jag hade rätt.
 
Ilsket fräste jag "typiskt gamla gubbar att vara så envis".
 

Varpå min kollega påpekade; "ni är lika gamla"...
 
Nåja, den diskussionen får vi ta en annan dag.
Det får räcka med en "seger om dagen".
 
Och nu är det fredagkväll - och inte en besserwisser i sikte!
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Ah, jag känner igen det där. Man borde egentligen hålla klaffen men sen kan man inte bita ihop längre och allt kommer. :)

Svar: Sådan mor sådan dotter....
moi

2013-11-08 @ 16:15:28
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Mita

Jag tror det är lika för många,ja att man bara blir mer o mer obstinat och sätter emot..**
Jag hade en morbror, frid vare med hans minne eller hur man säger...
Men han var hopplös, alla diskussioner med honom slutade på samma sätt,och sen hans hånflin,ghaaa....jag blir fortfarande ilsk när jag tänker på honom. Men det var kul och höra på honom och min mamma när dom drog i gång,rena rama underhållningen,men hon kunde näpsa till honom på rätt sätt,hehe...
Kramiz♥

Svar: Jag är rätt bra på att munhuggas och tycker om det för det mesta.Men att de här "typerna" aldrig kan ha fel, aldrig kan lära sig av andra etc.
Jag blir galen.....
Kram
moi

2013-11-08 @ 17:31:40
URL: http://mitasplace.blogg.se
Postat av: Decdia

Fast min startsträcka är lite längre... Hihi! ;)

Svar: Men den kommer att kortas med åren och ökad visdom...
moi

2013-11-08 @ 18:02:38
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

För mig räcker det att veta att jag alltid har rätt :-D

Kram på dig!

Svar: Hrm ;)Kram kram
moi

2013-11-08 @ 18:36:43
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Diana

Vilken döööö fredags kväll... Hoho! :)

Svar: Det är tomt lite överallt. Här är batterierna helt slut.Kan äntligen säga att jag haft utbildning på jobbet idag.
Det var ansträngande....
moi

2013-11-08 @ 20:02:00
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Utbildning?!?! Brandövning? ;) Eller nåt med telefonen!
Lärdom nr 1, ha alltid extrabatterier redo! ;)

Svar: Du har kanske fått svaret nu??
moi

2013-11-08 @ 21:01:16
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Somnat? Det är ju flera minuter kvar tills nattningen! ;)

Svar: Förmodligen inte somnat, men domnat....
moi

2013-11-08 @ 21:41:33
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

EN gång trodde jag, att jag hade fel,
men det visade sej, att det var ett misstag.

Svar: Ha ha ha vilken självinsikt!!! ;)
moi

2013-11-09 @ 21:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0