På upphällningen

 
Lika roligt som det är på vår och sommar,
lika trist är det att jobba i kolonin på hösten.
 
Det känns så vemodigt när allt är på väg att dö.
Och det känns så meningslöst på nåt sätt.
 
Igår kämpade jag dessutom utanför min lott.
Det gäller att hålla ordning på gången utanför också,
och jag har väldigt, väldigt långt område.
 
Min granne som har hand om andra halvan av gången
hade samma uppgift idag så vi gick där och småpratade.
 
Han är mycket intresserad, och kunnig, av naturprodukter
och tipsade mig om att humle har en lugnande effekt.
 
 
"Har du svårt att sova ska du torka humle och lägga under kudden".
Han har ett stort humleträd/buske så han har lovat mig färdigt sömnmedel senare.
 
Han tyckte jag verkade lite hängig och såg trött ut
så han gav mig sin sista flaska av den egna dunderkuren
 

"Klasses havtornsjuice - vitaminbomb!"
 

Nästa gång förväntar han sig att se mig småspringande i kolonin...
 
Så det vette tusan om jag vågar börjar med denna bomb...

Kommentarer
Postat av: Afrodite

Jisses! Det ska bli spännande att läsa om dess effekter...:) Inte för att jag tyckt att du verkade varken trött eller hängig de gångerna jag träffat dig i sommar...:)

Kram och godmorgon!

FÖRST!!! :D (Tack vare insomnia sedan 5.13!)

Svar: Men sommaren är väl slut???Jag ÄR trött och hängig, men din insomnia oroar mig...
Du är ju ALLTID vaken, ska nog fixa humle (ej öl) till dig också
Puss o kram från mig!
Gilla Olsson

2013-09-08 @ 06:23:15
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Afrodite

Jisses, vilken svenska i kommentaren ovan! Jaja, det får jag skylla på insomnian...:)

Svar: Du, den där svenskan passar mig alldeles utmärkt. Du behöver inte skylla på nåt!
Gilla Olsson

2013-09-08 @ 06:24:28
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Afrodite

Och tydligen är "jisses" ett ord i mitt vokabulär som överanvänds friskt vid trötthet. Bah!
Och så fick jag "tagit hela pallen", som kära Camilla skulle ha uttryckt det. :D
Vad gör alla idag?!

Svar: Det finns värre ord som används vid trötthet (inte din) och jag gillar JISSES!!!Camilla har kanske liten, liten sovmorgon

Själv förbereder jag dagen!
Gilla Olsson

2013-09-08 @ 06:27:46
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: camilla

En timme senare hoppar jag in :)
Jag tror bestämt att både Afrodite och jag skulle behöva torkat humle och lägga under kudden. Åtminstone på morgonkvisten.
Det verkar bara vara hon och jag som är uppe med tuppen. Och före han också,faktiskt.
Klart du ska prova det där. Kan ju bli ett JÄTTE kul inlägg. Glöm inte att knäppa ett kort då du springer ;)
Kram!

Svar: Då är vi tre! Fast när jag väl somnar sover jag gott (kanske inte så länge men..)Du menar att jag ska springa OCH fotografera??? OK man är väl kvinna och har god simultanförmåga.
Kram
Gilla Olsson

2013-09-08 @ 07:39:45
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Det är väl humle i öl, va? Men att ha en ölburk eller ölflaska under kudden låter obekvämt... ;-)

Gomorron!

Svar: Jag bara väntade på den kommentaren! ;)
God morgon - knäppgök!
Gilla Olsson

2013-09-08 @ 09:31:23
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Znogge

Du kanske ska spara den tills vårbruket börjar ;-)

God morgon!

Svar: Nja, jag vill klara mig genom hösten och vintern också. Till vårbruket bruket energin komma av sig själv...
Gilla Olsson

2013-09-08 @ 09:54:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Ojoj, jag skulle nog behöva en dunk sånt! Visserligen sov jag sju timmar idag (skööönt) men gårdagens fyra känns fortfarande av.

Svar: Vad är det med oss, det är många som sover dåligt och går omkring och är trötta hela dagarna?Jag tog en dos i morse men har inte märkt nån skillnad än - men det var gott!!!
Gilla Olsson

2013-09-08 @ 16:08:04
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0