Magiskt

 
Om det var lite, lite kyligt att gå ifrån
hemmet igår morse så var det nästan
en magisk känsla idag.
 
Himlen strålade i ett mäktigt sken och
regnbågen lyste som en..... jag vet inte vad.
Man kan ana det märkliga ljuset här på bilden.
 
 
Jag förväntade mig nästan att himlen skulle
öppna sig och en röst skulle förkunna:
 
 
 
"Ta vara på denna magiska dag"
 
Så jag satte mig i bilen, for till jobbet och
 
innan denna magiska dag var slut
 
 såg himlen ut som vanligt igen...
 
 

PS! Jodå, jag var nykter men kanske inte
vid mina sinnes fulla bruk. DS!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ami

Är du säker på att du var nykter? ;) När vi tittade ut i morse såg det inte alls ut så....Visserligen var klockan halv nio då :)
Men visst är det skönt att solen har visat sig idag i alla fall!
Kram!

Svar: Halv nio!?!?!?!? Då var ju all magi borta!!!Men vid 5-6 var det fantastiskt!

Och eftermiddagen o kvällen blev riktigt hyfsade!
Kram
moi

2014-08-26 @ 15:46:37
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: GeddFish

Jag har också haft SOL och varit ute och lapat, inte lappat, och inte rapat eller rappat, men gått stadsvandring! Kram ♥

Svar: Lappat, rapat och rappat?!?!

Du verkar lika snurrig som jag :)

Kram
moi

2014-08-26 @ 16:25:55
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Mita

Det är tydligen inne med regnbågar nu,och dom är fantastiska och magiska tycker jag. Vet du, jag har också bild på regnbågar hos mig, vilket sammanträffande...
Kramiz**

Svar: Jag såg din regnbåge OCH kommenterade sammanträffandet, men återigen har mina ord (hos dig) försvunnit!Jag har inte glömt dig men orkar inte alltid skriva om kommentaren flera gånger.
KRAM ♥
moi

2014-08-26 @ 23:45:34
URL: http://mitasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Ruth i Virginia

Måste säja att jag tycker väldigt mycket
om både den första och den sista bilden.
Regnbågen är ljuvligt vacker.
Liksom livet - ljust och soligt ibland.
Molnigt, men med blå himmel, ibland.
Glad att jag fått leva så länge jag har.

Älskar din blogg, moi, för den är annorlunda.

Svar: Det var verkligen ett märkligt sken!Och jag tappade andan helt och hållet.
Du har så rätt vad gäller livet, men det är tufft när dalarna
blir många och djupa. Fast jag vet att det vänder så småningom!
Är man så pigg, energisk och klok som du vill jag bli 200 år!

Jag gillar dig Ruth för du är annorlunda, ärlig och härlig!!!
moi

2014-08-27 @ 00:57:57
Postat av: Ama de casa

Verkligen läckra bilder!

Fast när himlen har sån där färg hemma hos oss, då brukar det komma sandregn. Sen får man städa och feja och ha sig...
:-)

Svar: Det är möjligt att vi också fick ett sandregn sånt märker inte jag...Jag väljer alltså att blunda för smuts etc.. :)
Städa och feja är inte min grej :D
moi

2014-08-27 @ 03:04:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Kenneth

ja ibland kan himmlen ta andan ur en :)

Svar: Så sant!
moi

2014-08-27 @ 06:48:33
URL: http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/
Postat av: Decdia

Men oh, detta inlägg har jag missat!
Jag fotade också regnbågen, är lite svag för dem. Halva mitt instagram-konto är nog fyllt med såna bilder (eller solnedgångar). Resten är på mat. :)

Svar: Regnbågen lyste så starkt men jag fick ingen riktigt bra bild på den.Försökte t om med panorama.
moi

2014-08-28 @ 23:04:16
URL: http://www.decdia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0