Mysko

 
Mina morgnar brukar se exakt likadana ut.
Dvs de dagar jag ska iväg till arbetet
 
Ibland ringer väckarklockan men ibland vaknar jag innan.
 

Det är förmodligen den största variationen.
 
Jag stiger upp, går på toaletten, plockar upp
tidningen på hallmattan och går ut i köket.
 
Trycker på radioknappen och kaffekokarditon.
(kaffekokaren laddar jag kvällen innan).
Så tar jag en runda ut på balkongen för att
kolla väderlek och få lite "frisk luft".
 
Småpratar med Sigge, ger honom mat.
 
Häller upp kaffet, lyssnar på radion, spelar
lite Ruzzle, lite WF och bläddrar i bladet.
 
Allt ungefär samtidigt och allt med
erbarmligt resultat.
 
Det är sällan jag drömmer på natten men i natt
gjorde jag det och drömmen dröjde sig kvar.
 
Jag skulle spela in en film och de enda repliker
som förekom var "nanu nanu".
Oavsett händelse, miljö, stämning: bara nanu nanu.
Alla möjliga kändisar fanns med i rollistan men vad
filmen handlade om har jag ingen aning om.
 
Jag återgår till morgonrutinerna, läser bladet och hör på
nyheterna att "han-den-där-sångaren" är död.
"Inte helt överraskande så som han lever om" kanske jag tänkte.
 
 
Men så nämner de att den avlidne bl a har vunnit en Oscar.
Inte har väl Robbie Williams spelat in nån film?!?!?
 
 
 
Slutligen förstår jag att det är Robin Williams som har dött
 
 
Ni som är tillräckligt gamla förstår rubriken på mitt inlägg....

Kommentarer
Postat av: Ami

Tragiskt att han dog :( Man tror folk är lyckliga, de är kända, har pengar och allt de kan önska sig...Men tydligen inte lyckliga ändå!!
Mork och Mindy minns jag inte så mycket av, i stort sett bara nanu, nanu :)
Kram!
Ps. Kommer Diana ihåg hela den serien, så är hon äldre än mig ;)

Svar: Pengar är bra att ha men kan varken köpa lycka eller hälsa!
Jag minns "nanu-nanu" och ett fotbollsmål.
Har ingen aning om vad fotbollsmålet har med detta att göra?
Kram
PS! Och äldre än mig också! :)
moi

2014-08-12 @ 16:57:12
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Mysko använder jag mig av, gjorde han det med?
Tror Mork och Mindy gått i repris på tv, så jag har sett lite... Men bara pyttelite, han gjorde nåt med öronen när han skulle nano nano va?


Svar: Vet ej?Men jag tyckte drömmen var mysko med tanke på nyheten om
hans död.
Ja, öronen var helt klart inblandade!
moi

2014-08-12 @ 17:15:26
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Vad läskigt med din dröm! Du är kanske lite synsk. Ohhhh!
Depression är hemskt, tänk vad det kan ställa till med på en person som egentligen "borde" vara lycklig.

Svar: Depression är inte att leka med och skenet kan bedra!Man kan tycka att han "borde" varit lycklig men, som sagt,
pengar köper varken lycka eller hälsa.

Jag är nog synsk :) hade en liknande dröm för ett tag sen.
Scary. Tänk om jag verkligen blir filmstjärna ;)
moi

2014-08-12 @ 17:16:20
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Oooo... Scary där med din dröm! Jag minns verkligen Mork och Mindy. Har väl bättre minne än Ami, för vi är ju jämnåriga ;-)

PS: Det verkar som du struntar i att bädda sängen? Det är det första jag gör - efter toabesöket :-)

Svar: Man minns vad man vill minnas, selektivt minne alltså :)

Jag bäddar ALLTID sängen, oftast efter duschen när jag ska klä på mig och är klar med allt det andra.
Och då brukar Sigge vilja leka kurragömma under överkastet så det kan ta lite tid :)
moi

2014-08-12 @ 19:31:17
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: susanne p

Det är så tragiskt att människor kan må så dåligt.
Läskigt att du drömde det du drömde...

Kram

Svar: Det är verkligen trist!Och drömmen skrämmer mig lite, lite
Kram
moi

2014-08-12 @ 20:15:44
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Småländskan

Och med anledning av ditt förra inlägg, det om R. Williams. Han var en av de absolut största idolerna vad gäller skådisar som jag haft. Men en sak, som jag grunnar på mer och mer nuförtiden är varför tidningar/media slår upp allt sånt i krigsrubriker. En (och kanske nån mer)kändis som beslutat sig för att ta sitt liv det blir extrakrigsrubriker i alla medier. Men de stackars barnen, de stackars människorna som flyr sitt land, som flyr från krig och elände. De är miljoner, de är inte särskilt berömda, men de är miljoner. Ju mer jag tänker på det, ju mer förundras jag över hur vissa rubriksättare värdesätter liv. Ja, jag är gammal, jag tänker mer och mer på hur världen utvecklas, vad det är barnbarnet har för framtidsutsikter.
Nu blev det kanske för mycket tänk här, men det är så jag tänker på nätterna när jag inte kan sova, när jag istället sitter i fåtöljen och hostar mig igenom timmarna.

Svar: Har du inte blivit av med förkylning/lunginflammationen än???? Gå genast till doktorn!
Jag tycker att det hade räckt med att meddela att nån "kändis" har dött.
Gräv inte så djupt och hitta inte inte på en massa skit.
Detsamma gäller deras privatliv. Och framförallt med tanke på barn och anhöriga.

Däremot tycker jag det är "bra" (kanske fel ord) om depression som sjukdom uppmärksammas. Att det kan drabba vem som helst, när som helst.
Att pengar varken kan köpa lycka eller hälsa.

Du må tro att även jag tillbringar långa stunder på nätterna åt att grubbla,
men det beror inte precis på hosta....
Du får väldigt gärna dela med dig av ditt tänk till mig!
Antingen här eller i mailen (adressen har du)
Kram!
moi

2014-08-13 @ 19:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0