Nöje och nytta

Planerna för gårdagens besök var att vi skulle
ta en promenad om vädret var det rätta.
 
Vädret var perfekt så vi begav oss iväg.
 
 
Vid köksbordet bestämdes att vi skulle gå hit:
Nej, det är ingen offentlig toalett!
 
 
Som relativt nybliven rullstolsförare kan jag intyga att man råkar
 ut för alla möjliga och omöjliga hinder när man är ute och kör.
 
 
Hur löser man detta t ex?
 
 
 Hur det nu gick till så kom vi fram till "icke-toaletten"
 
 
Här kom ett nytt problem som måste lösas:
Kanten kan tyckas yttepytteliten men var omöjlig att
ta sig över med rullstol.
 

Det var bara att slänga morsan på axeln och bära in henne
till valbåset!!!!
 
Utan ytterligare incidenter kom vi helskinnade hem.
 
Båda två!
 
 
Jag lämnade en ganska trött men mycket nöjd
mamma som hade fått göra sin röst hörd.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det ska vi hjälpa mamma med i helgen. Hur vi tar oss an det är inte bestämt ännu... Skönt att din mamma har det avklarat!

Kram

Svar: Det verkligen som en god gärning att ha hjälpt till med detta.Lycka till med er gärning!
Kram
moi

2014-08-28 @ 06:41:08
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Bra gjort av mormor!
Backa är mitt tips för rullstolar och kanter. Men det kanske du testade? När man ska ta sig över lite högre kanter så måste dock tippskydden bak vikas undan.

Svar: Tänkte inte ens på att backa. Fast då hade hon nog ramlat ur stolen.Det gick med lite stöttning att gå in själv.
moi

2014-08-28 @ 11:05:17
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ami

Skönt att det ordnade sig och att mamma kom ut en sväng i det härliga vädret :)
Kram!

Svar: Det hade varit synd att inte gå ut.Vi satt också en bra stund och bara njöt av luften och naturen.
Kram
moi

2014-08-28 @ 12:18:08
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Anne-christine

Tror inte det är så lätt vara rullstolsförare inte.
Bra förena nytta med nöje.
Kramiz.

Svar: Fast jag hoppas att övning ger färdighet.Kram
moi

2014-08-28 @ 12:46:06
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Småländskan

Minns hur det var när jag var rullstolschaufför. Då behövdes det inget gym. Håller med Diana om det där med att backa och tippskydden.
Minns också att det var svårt första gången jag skulle få in rollatorn i bagaget på bilen. Men sen "gick det som en dans..."

Svar: Fast om jag hade backat och försökt lyfta stolen över kanten hade honväl trillat ur stolen??
Övning ger färdighet så en dag ska vi/jag klara även små hinder.
Tyvärr går inte stolen in i min bil, annars hade vi kanske gjort
lite längre utflykter.
moi

2014-08-28 @ 13:19:56
Postat av: Ama de casa

Ja, att bli rullstolsförare öppnar verkligen ögonen för alla hinder som finns runt omkring. Minsta lilla vattenavrinningsgrejsemojs ter sig som ett krondike...

Så ni har röstat nu i en valbarack? F'låt, valmodul, menar jag :-)

Gomorron!

Svar: Jag kör hellre rullstol i Eslöv än i Torre...... Där hade vi inte kommit många meter.
Ha, jag gjorde bort mig rejält när jag skulle berätta om "äventyret" på jobb.
"Och den jä-la boden hade en hög kant!". En tappad haka finner sig snabbt
och svarar "Våra baracker får bara ha kanter som är 2 mm".
Det blev ett glatt skratt efteråt. Men när jag visade foto på lådan fick jag veta att detta är en typisk barack!!!
moi

2014-08-28 @ 13:42:22
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Detta borde vara på förstasidan av Hälsingborgs-
tidningen! Bevis på att, när någon VILL rösta,
ser dom till att dom får sin rätt på ett eller annat vis.
Kan inte förstå att en valmodul inte är gjord
för rullstolsentré! Klaga, klaga, klaga till
dom s.k. storgubbarna, som vill ha era röster!
Demonstrera även, om det skulle behövas!

Svar: Eftersom jag jobbar med att hyra ut sådana här byggnader till skolor, kontor och arbetsplatser så vet jag att reglerna är väldigt stränga vad gäller handikappanpassning. Klart jag klagade! Både på plats och till diverse partiarbetare.
Kanhända blir det en insändare i lokalbladet!
moi

2014-08-28 @ 14:17:13
Postat av: Decdia

Jag är fortfarande inte helt övertygad om att det inte var ett dass som ni var på... ;)

Svar: Jag vet vad jag själv gjorde/inte gjorde där, men jag kan inte svara förvad morsan hittade på....
moi

2014-08-28 @ 16:26:01
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: susanne p

Det är inte helt riskfritt att rösta. ;)

Kram

Svar: Verkligen inte!Men det blev gjort!
Kram
moi

2014-08-28 @ 19:26:57
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: knodden.blogg.se

Skönt det löste sig =) Gäller o passa på så länge man kan rösta =)

2014-08-28 @ 21:08:41
URL: http://knodden.blogg.se/
Postat av: knodden.blogg.se

Skönt det löste sig =) Gäller o passa på så länge man kan rösta =)

Svar: Helt rätt!
moi

2014-08-28 @ 21:08:41
URL: http://knodden.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Hoppas det blir en insändare!!!

Svar: Inte alls omöjligt. Det brukar jag roa mig med då och då!
moi

2014-08-28 @ 21:40:31
Postat av: Ama de casa

sv: Ja, så var det nog. Anders fick lov att städa till farfar/morfar-berget efter att ha sprätt loss alla stenar.
Vi får nog inte komma hit till USA fler gånger om han ska hålla på sådär...
:-)

Svar: Du får hålla honom i öronen INNAN han stökar till det :)
moi

2014-08-29 @ 03:31:47
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0