På soffan!

 
Som jag tidigare nämnt tar jag hjälp av
proffs för att klara allt som händer just nu.
 
 
 
Jag har aldrig förr gjort nåt liknande så det
det tog ett par gånger innan jag "kom igång".
 
Det är viktigt att personkemin stämmer när
man lämnar ut sig så åt en människa.
Och vi har "funnit" varandra.
 
Vi avhandlar inte enbart min mors, och
därigenom, min akuta situation.
 
 
 
Det handlar också om att "hela" mig.
 
Minsann har hon gett mig flera "aha-upplevelser"
 
Bland annat har hon flera gånger återkommit till
drömmen jag hade, och gjorde ett inlägg om, för ett tag sen.
 
 
Hon tycker att den var så fin och så bra återberättad.
 
Sen kom hon med en tolkning som verkligen har
satt myror i huvudet på mig.
 
Inte nog med det!
Hon har mage att ge mig läxor också
(delvis förknippad med drömmen)
 
Jag ska be fem personer säga tre bra saker om mig.
 
Hur lätt är det?
Dels att komma på och dels att våga fråga.
 
Tyvärr kan jag nog inte ta bloggen till hjälp för
det ska vara personer som känner mig.
 
Men.....
några av er gör ju det.

 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så bra att du tar hjälp av utomstående. Det finns lägen när man inte reder ut sig själv...

Kram

Svar: Och så skönt att, äntligen, ha kommit till den insikten!
Kram
moi

2014-12-10 @ 06:47:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Melody and M.E

Vi skulle nog alla behöva en person att gå och prata med, få några aha upplevelser om oss själva och en och annan läxa.
Så klokt av dig att ta hjälp! Din läxa kräver mod att fråga,
men jag är övertygad om att det är lätt att svara på frågan.
Stor kram M.E

Svar: Har man inte en gubbe (el dyl) att bollplanka med så visade det härsig vara en utmärkt ersättare.
Problemet är (delvis) att jag inte tror att det är lätt att svara...
Kram
moi

2014-12-10 @ 07:07:05
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Hörni!

Det måste vara hur lätt som helst att komma på tre bra saker med dig. En enorm humor, väldigt kärleksfull och vill göra andra glada. Tycker nog man kan "känna" varandra lite grann i alla fall genom bloggen. :) Kram

Svar: Jag tror mig "känna" flera av er. I alla fall personligheter och att man då väljer att fortsätta "umgås" med dem som passar en.Jag är inte ute efter smicker eller så, det är meningen att jag ska upptäcka
sidor hos mig själv som jag inte ser. Eller tycker är nåt speciellt.
Dina ord värmer, för du är en av dem jag "känner".
Kram kram
moi

2014-12-10 @ 08:18:46
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Du är generös, har en fantastisk humor och är väldigt rapp i käften så man man får skratta hur mycket som helst i ditt sällskap.
Fick man verkligen bara säga TRE saker?
Du är varm och go, och otroligt bra på att stötta när det behövs.

Bamsekramar till dig!

Svar: Du är alldeles för vänlig! Jag har minsann andra egenskaper också :)Men jag tar detta till mig och kommer att vidarebefordra dem
Kram till dig också!
moi

2014-12-10 @ 09:01:37
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men du är inte så bra på sällskapsspel... ;-)

Gomorron!

Svar: Nej, det har du rätt i! För jag är SUPERDUKTIG på sällskapsspel :)
moi

2014-12-10 @ 09:02:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Geddfish

Jag känner dig inte IRL, men tycker mig se flera goda egenskaper. En är ju att du tog tag i detta och begärt hjälp! Bara att ha insikt!
Jag tog hjälp för 2,5 år sen, absolut bästaste, när jag som du, också bor ensam och ingen att dribbla med. Bra med utomståendes ögon och öron.
Varm kram! ♥

Svar: Nja, jag var ytterst ovillig att ta denna hjälp. Slutligen blev jag "tvingad", gudskelov, till det.Och allt vill man inte "belasta" sina nära kära och sin familj med.
Kram tillbaka!
moi

2014-12-10 @ 11:11:56
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Decdia

Du är världens bästa mamma, snäll och ställer alltid upp. Och så är du ärlig, ibland brutalt ärlig. :)

Svar: Att var bästa mamman är som att vara "sexigaste tjejen på företaget".Fast jag vet att jag är DIN bästa mamma - och det är jag stolt över!!
Jag ärlig??? Du är du dum :)
moi

2014-12-10 @ 12:02:44
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ami

Du är en varm person som man gärna vill ge en kram. Du är rolig och får andra att skratta.
Du är dig själv och det är därför vi tycker så mycket om dig ♥
KRAM

Svar: Kom och krama mig!!!Du är ganska så rolig själv och då är det inte så svårt att vara glad :)
Och så har jag himla svårt att göra mig till. Eller också har jag fått göra
det så länge förut att jag inte orkar med det längre...
Kram goding!
moi

2014-12-10 @ 12:14:45
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Kenneth

ja det kan vara bra o nyttigt o göra en sån healing av sig själv ibland

Svar: Absolut!
moi

2014-12-10 @ 14:47:27
URL: http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/
Postat av: Ama de casa

Haha! Nu börjar du få lite mer självkänsla. Även om den kanske blev lite fel där... Att förlora heeeela tiden i sällskapsspel betyder inte att man är "superduktig"... ;-)
Nästa gång ska jag nog låta dig vinna åtminstone EN gång :-D

Svar: Jag bygger upp det! EN gång!?!? Jag vann ju hur många gånger som helst!!
Eller...... :)
moi

2014-12-10 @ 18:33:32
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Veiken

Hmmm.... jag tillhör den skaran som bara har "känt" dig en kort tid. Du har humor helt i min smak och du har stigit över en tröskel som få kommer över. Du tar hjälp av någon som du har förtroende för! Det är baske mig inte dåligt!
Svar: Dom firar 1 maj också i hela landet. Fattas bara!
Stor kram till dig!

Svar: Du anar inte vad glad jag blir! Min humor är nämligen lite "speciell". Oh, vad glad jag blir!Jag är ganska stolt över att jag "vågade" och hoppas jag vågar "släppa loss" ordentligt.
Kram tillbaka snälla du!
moi

2014-12-10 @ 18:41:41
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Jenny

Vi träffas ju inte så ofta nuförtiden men liiite känner vi ju varandra så jag bidrar vare sig du vill eller ej med: omtänksam, finurlig och självständig eftersom de var de första av många goda egenskaper jag fick till mig när jag läste din text.

Svar: Vi kanske inte ses så ofta nuförtiden men nog känner vi varandra ändå.Jag blir glad för dina ord och ler lite åt det där med finurlig. Försöker
komma ihåg om det kan vara nåt från "förr" som du tänker på!
moi

2014-12-10 @ 22:05:16
Postat av: Jenny

Det finurliga sitter säkert i - fantasi och humor har du ju fortfarande!!! :)

Svar: Det är kanske så....
moi

2014-12-11 @ 21:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0