Puss & kram allihop!

 
Alla Hjärtans Dag
 
Man kan säga mycket om den här dagen
 
Jag säger att jag tycker mycket om den!
 
Många säger att det är den är kommersialiserad
och bara butikernas dag.
Jag säger att det är upp till var och en att göra vad
man vill av dagen.
 
 
Det finns inget som säger att man måste köpa dyra
rosor, fina diamanter, gå på dyra restaurangbesök etc.
 
I många år skickade jag te x anonyma kort till
någon/några jag tyckte om.
Man kan göra en visit hos någon som uppskattar det,
ringa det där samtalet man skjutit upp osv osv.
 
Jag valde att döpa min dotter den 14 februari bara
för att det var/är Alla hjärtans dag.
 
 
Varje år får hon, och ibland andra, en liten present
för att visa att jag tycker så oerhört mycket om henne/dem.
 
 
I år skickar jag en cyberkram och ett alldeles eget hjärta
till var och en av er!
 
 
 och ett speciellt till en speciell...
 
Puss & kram allihop!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag håller med! Dagen blir vad man gör den till och omtanke kan visas på många olika sätt!

Kram och glad alla hjärtans dag önskar jag tid!

Svar: Då är jag på rätt spår alltså ;)Detsamma tillbaka!
moi

2014-02-14 @ 06:29:18
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Jag gillar också alla hjärtans dag. :)
Puss på dig!

Svar: Det är en bra dag!Puss
moi

2014-02-14 @ 08:11:23
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Visst blir dagen vad man gör den till - egentligen precis som alla andra dagar.
:-)

Puss, kram och gomorron!

Svar: Jag behöver bli påmind ibland, påmind om att det faktiskt finnsen hel del människor som jag tycker om ;)
Puss, kram och god natt!
moi

2014-02-14 @ 09:42:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Åh! Vad du är omtänksam :)

Stor kram till dig idag ♥

Svar: Sån är jag (ibland.. )Kram tillbaka ♥
moi

2014-02-14 @ 10:55:10
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: GeddFish

Så fint gjort av dig! En mysig dag till dig och visst, dagen blir vad man gör av den, för det är ju egentligen en fredag. Hjärtekram ♥ ♥ ♥

Svar: Nja, fint vet jag inte - gjorde det av fri vilja och för att jag ville.Kram tillbaka
moi

2014-02-14 @ 10:55:43
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Mita

Jag håller med dig, man behöver inte köpa dyrt eller ens nånting om man inte vill. En go kram och ett värmande ord kan betyda mycket för någon...överhuvudtaget bry sig om,så viktigt.
Kram vännen och jag önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag♥♥

Svar: Kram till dig också - fast timmen är sen.Du ska nog få en i morgon också - bara för att....
moi

2014-02-14 @ 13:56:17
URL: http://mitasplace.blogg.se
Postat av: Hörni!

Puss och kram tillbaka!
Personligen gillar jag egentligen inte några såna här dagar som många har orimliga förväntningar på. Men håller ändå med dig, dagen blir vad man gör den till. :)

Svar: De som har höga förväntningar har väl fått dem nånstans ifrån. Nån måste haöverdrivit rejält nån gång.
Dagen blir vad man gör den till - stort eller litet, materiellt eller fysiskt osv
Kram
moi

2014-02-14 @ 19:07:24
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Underbar överraskning från dotter nr 2.
En vacker bukett att stora röda och vita
nejlikor, som doftar skönt. Hon lagade också en härlig ärtsoppa dagen i ära.

När ungarna var små, fick jag alltid hand-hemgjorda Valentins kort; gjorde mej väldigt glad.

Är det nån som kommer ihåg, när man började fira Alla Hjärtans Dag i Sverige? Fanns ingenting liknande "på min tid".

Svar: Vilka härliga överraskningar du fick av dottern! Blommor lagad och mat är perfekt!!Jag kan inte säga exakt när men att den "fanns" för 35 år sedan vet jag och att dottern döptes 14/2 -82 för att "fira" Alla hjärtans dag.
moi

2014-02-15 @ 05:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0