Det är över nu...

 
 
Tack alla gulliga för att ni skänkt mig en
tanke och en kommentar.
 
Dagen gick planenligt, i alla fall enligt
mina planer.
 
 
Doktorn hittade lite mer än vad han såg
på röntgen men det är fixat nu.
 
Nej, det var inte Hallux valgus jag opererade,
det gjorde jag för flera år sedan.
Nu togs en benbit bort som vuxit upp, och
inflammerats, över Hallux.
 
Just nu sitter ligger jag i soffan och väntar oroligt
på att bedövningen ska släppa.
Men jag är så trött att jag förmodligen somnar
innan smärtan kommer.
 
Sa hon lite småkaxigt....
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du somnade gott och att du fick några trevliga piller med dig hem att ta när du vaknar! Får du stödja?

Svar: Nja, jag kommer inte riktigt till ro för jag har en sambo som inte kan hålla tyst och som är väldigt intresserad av foten (tån).Men pillret jag ska ta inför natten lär göra att jag varken hör honom eller nåt annat.
Ja, jag får stödja men ska "gå på hälen"....
moi

2014-01-15 @ 17:15:43
Postat av: Ama de casa

Det är SÅÅÅÅ skönt att höra att allt gått så bra!

Du fick nästan en lika snygg outfit som jag när dom plockade ut gallan. Jag gillar den kirurggröna nyansen :-)

Du fick väl den stooora lyckan att åka till Ullared också? ;-)

Svar: Det var skönt att det gick bra också!Det värsta med den där jäkla skjortan är att det "alltid" fattas knappar i den.
Det jobbigaste med den här dagen var nästan att försöka dölja lite av kroppen.
Ha, de vågade inte ens föreslå det efteråt :)
moi

2014-01-15 @ 17:25:31
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Stilig hatt, moi!
Ta det lugnt nu, så du är redo att dansa
kring midsommarstången om nåra månader!

Skönt att obehag kan tas bort. Vila foten
i frid nu! Kram

Svar: Jag klär inte många huvudprydnader men den här är nåt extra.Nu ska jag ta det väldigt lugnt några dagar och bara vila - jag lovar!
Kram och tack gulliga du!
moi

2014-01-15 @ 17:29:48
Postat av: Småländskan

Gutt! Ja, alltså att det gick bra med allt!
När jag skulle fixa den där valgusen, ja då fanns det också lite annat skit där. De mejslade bort det! Sen har jag dansat mig igenom livet...! Hoppas du kan göra detsamma.
Var rädd om dig nu!

Svar: Det var en finjustering med mejsling de gjorde igår.Så nu hoppas jag kunna börja dansa!
Tack snälla du!
moi

2014-01-15 @ 17:58:37
Postat av: Znogge

Så skönt att det är över! Hoppas att det inte ska göra så ont nu i efterhand.

Kram

Svar: Tja, det känns...
Kram
moi

2014-01-15 @ 18:24:10
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Vad skönt att allt gick bra idag! Nu hoppas jag att det inte ska kännas allt för mycket när bedövningen släpper.
Vila nu foten!

Svar: Medan foten vilar passar jag på att göra det samma.Det är inte alls svårt ;)
moi

2014-01-15 @ 18:35:34
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Hoppas att det inte gör allt för ont när bedövningen släpper. Eller att dina roliga piller är jäkligt effektiva.
Foten doftar nog något nytt och det är nog intressant för sambos. Tänk bara som han dök ner i Batmans sko...
Sov gott!

Svar: Pillerna är effektiva men inte så många...Dessutom har jag inga Alvedon...
Nu har Sigge lugnat ner sig!
moi

2014-01-15 @ 18:56:13
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Hörni!

Skönt att det är gjort nu då, hoppas det inte blir jättejobbiga smärtor! Kram

Svar: Jag var lite föör kaxig, men det går över (hoppas jag)
moi

2014-01-15 @ 19:16:11
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Åhhhh...hoppas att du slipper smärtan nu!
Fick du inte med dej några "roliga-piller" hem?
Skönt att operationen är gjord.

Krya på dej kram! <3

Svar: Jag fick roliga-piller, men just nu känns det som om deinte var tillräckligt många....
Kram
moi

2014-01-15 @ 19:25:35
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Annechristine

Så bra det gick bra. Ha så gott och Krya på dig nu.
Kramiz.

Svar: Tack och kram!
moi

2014-01-15 @ 19:56:17
URL: http://TantGlad.bloggo.nu
Postat av: Mita

Det är så tyst här att du sover nog nu..** Men skäms mig, jag missade att önska dig lycka till med operationen. Fast det gick ju bra ändå..*L*.. jag gillar din outfit...speciellt mössan, den sitter som en smäck...*
Hoppas det kommer kännas bra sen och du kan svänga dina "lurviga" i dansens virvlar..**
Och du,jag tror dig när du säger att du inte är det minsta avundsjuk på mina hundpromenader eller snön.
Jag skulle inte vara det heller..*L*..
Kram o sköt om dig♥

Svar: Jag skäms om du skäms för det här! Det ska du verkligen inte göra!Det är inte många huvudbonader jag känner mig bekväm i men den här dög bra!
Nu ska jag strax sköta om mig igen!
Kram
moi

2014-01-15 @ 21:26:15
URL: http://mitasplace.blogg.se
Postat av: Kenneth

hoppas du slipper ha för ont, frugan har också gjort den där valgus men kasnke får fixa till lite till

Svar: Valgus gjorde jag för några år sedan, det är det där "fixa till" som jag gjorde nu.
moi

2014-01-16 @ 06:52:36
URL: http://rothvoss.se/
Postat av: camilla

Hoppas verkligen att du slipper smärta.
Annars har jag ett tips. Nåt som vi får göra med dom som har ont på jobbet....
Ta en 500 grams Alvedon ;)
Nä, skämt å sido...hoppas att du fick med dig hem nåt starkare!
Kram!

Svar: Det gör lite mer ont den här gången.Jag fick lite starkare med mig hem, men de är inte så många så jag är restriktiv...
Och Alvedon fick jag recept på - recept men inga piller....
Kram
moi

2014-01-16 @ 08:17:32
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Melody and M.E

Även om det är skönt att operationen är över, så misstänker jag att det inte känns något vidare idag. Hoppas bara att du inte fick som jag, alldeles för starka tabletter efter operationen. Efter jag kräkts i två dygnen ringde jag till apoteket som frågade hur mycket jag vägde.
De konstaterade raskt att jag hade fått en dos som var lagom för en man i 150 kg klassen! Alltså tre gånger mera än vad jag skulle ha!
De dygnen glömmer jag inte i första taget!
Styrkekramar M.E

Svar: Förra gången jag opererade foten hade jag inte speciellt ont, fast jag hade obegränsad tillgång till smärttabletter.Den här gången gör det lite mer ont (just nu i alla fall) och nästan inga piller.
Försöker därför hålla mig så stilla som möjligt.
Förstår att du minns de dagarna med fasa och slipper vara med om det igen.
Tack och kram tillbaka!
moi

2014-01-16 @ 08:28:51
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Hörni!

Hoppas du mår bra idag och inte har alltför ont. Kram

Svar: Inga komentarer ;)Kram
moi

2014-01-16 @ 09:06:06
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Horni sa precis det som jag tänkte säga, den kommentarstjuven... Men jag tänker låtsas att jag inte såg det ;-)

Hoppas du mår bra idag och inte har alltför ont.
Kram och gomorron!

Svar: Då kan jag också kopiera ju ;)
Inga kommentarer.... Kram
moi

2014-01-16 @ 09:42:21
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Synskadad fyrabarnsmamma

Oj! Här händer det saker ser jag! Hoppas verkligen att du mår bättre idag och slipper att ha så ont. Är glad att operationen gick bra och att du har det finaste sällskapet som man kan ha!!! Många kramar till dig och Sigge Carina

Svar: Sigge börjar bli ett ganska bra sällskap nu!Igår var han ganska jobbig. Han ville inte lämna foten ifred,
sniffade och gned sig mot den och smånafsade i benet.
Nu ligger han och sover vid min sida!
Kram tillbaka !
moi

2014-01-16 @ 10:06:58
URL: http://carinasnilssons.blogg.se
Postat av: Andrea iB ~Fotografering. Vardag. Drömmar. ~

Hoppas att du mår bättre snart! Och att du fick behålla den ursnygga gröna mössan ;)

Svar: Jag var så dum att jag inte smusslade med mig huvudbonaden.Synd - för den klädde verkligen mig. ;)
moi

2014-01-16 @ 19:28:12
URL: http://andreaib.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0