Ibland är man oumbärlig



Jag förstår dig! Mitt svar hade blivit det samma och jag inte fått en rundlig ersättning så klart!
God morgon!
Även mitt lilla företag är utsatta för SCB och jag får varje månad rapportera om både det ena och det andra! Så får man frågan hur lång tid det tog att besvara enkäten! Jag fördubblar alltid tiden och skulle dessutom vilja skriva att det är jäkligt irriterande att få dessa ständigt återkommande frågor, men sådan ruta finns inte!
Privat ställer jag aldrig upp, till skillnad mot mannen som nu nästan är förföljd av en kvinna som ringer och ska ställa uppföljande frågor!
Kram M.E
Låter verkligen som BLÄÄÄÄ!
Kram!
De där samtalen droppar jag. Jag brukar svara vänligt "Nixtjänst" och lägga på luren. Värre med ditt jobb. Där kommer du inte undan. Kram Bosse
Jag var också irriterad på SCB när jag jobbade. Det ringde ena kärring och tjatade ganska ofta och vi fick leta telefonnummer på gamla blanketter. Och hon var sur och krävande.
Nu jobbar min yngste son på SCB(data). Dock, säger han, dessa uppgifter är väldigt värdefulla, som de ringer om! ? Blä....
Jag brukar säga nej till undersökningar också. Kram!
Det visste jag inte... Att man måste svara på SCB's grejsemojs? Undrar om jag har brutit mot lagen nån gång? Jag som trodde att jag var helt fläckfri kanske finns i brottsregistret? Skrämmande...
:-)
Gomorron!
sv: Haha! Lätt att ta fel på hon/han i den åldern. Särskilt när namnet inte är solklart... :-)
Jag har också haft livliga diskussioner med scb för flera år sen. Gillar inte alls när de "tränger" sig på....
Kram!
Ibland har jag varit snäll och ställt upp på sånt där och en gång fått svara på tvåhundrafemtioelva frågor om flingor... Förstår att du tackade nej.
sv: Haha! Den här gången lyckades du få ordning på "hen" :-D
Tydligen finns det jättemånga flingor som jag var tvungen att gå igenom...
OJ! Förstår ditt blä.....Kram Anette