Trampet av små fötter

 
Idag blev det inte mycket gjort i kolonin.
 
 
Hade nämligen finbesök 
 
av den här lille söte krabaten
 
 
 
 
Men den lille gynnaren kom tillbaka om och om igen
 
 
 
På väg tillbaka till min stuga var munnen full av 
bomaterial som hämtades på grannens tomt
 
 
 

Det tog ett tag innan jag hittade hans/hennes boplats
Så tog jag henom på bar gärning, in på loftet via ett litet hål
 
 
Och efter ett tag förstod jag att det var två ekorrar som
sprang fram och tillbaka
 
 
Här ser du en liten bit av färdvägen:
Efter att ha följt deras färd några gånger var det hög
tid att ta tag i rabatterna.
 
 
Men en sak är nästan säker:
inte kan jag måla om stugan i år (heller) när jag har så
gulliga hyresgäster!!
 

Kommentarer
Postat av: Syster

Aaww vad sött!
Kul att du låter de bli inneboende hos dig.
Tror inte att de biter sönder och fördärvar som möss och råttor gör!?
De kan bli riktigt tama också.
Kommer och hälsar på dem när de blivit mer hemmastadda!

Svar: Nä, sköter de sig och är hyggliga hyresgäster får de vara kvar.Jag har frågat flera stycken o de påstår att ekorrarna inte gör nån större skada.
Du är välkommen!
moi

2014-03-23 @ 06:59:37
Postat av: GeddFish

Vad gulligt!!!
Nu har du inte bara en katt, nu har du ekorrar ocksåm, hihi....
Godmorgonsöndagskram♥

Svar: Fast katten och ekorrarna kommer nog aldrig att träffas.Kram tillbaka!
moi

2014-03-23 @ 07:37:22
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Decdia

Jag tror att du köpt de där ekorrarna bara för att locka mig till kollon mer...
Avis på dig, jaaaaa!

Svar: Vi får väl se om det funkar som lockelse....
moi

2014-03-23 @ 07:40:33
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Du får försöka att få dem tama. Kila nu iväg och införskaffa ekorrmat!

Svar: Jag ska försöka göra mitt jobb här på bästa sätt!
moi

2014-03-23 @ 07:41:30
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Melody and M.E

Min mormor bodde jag mycket hos under min uppväxt och jag minns henne arg bara en enda gång och det var när katten hade fått tag i en ekorrunge! Då blev ekorren ett av de viktigaste djuren för mig.
Tyvärr ser jag aldrig några här där vi bor, trots att Sveriges sydligaste skogsremsa ligger nära.
Kram M.E

Svar: Du är hjärtligt välkommen hit om du vill njuta!På köpet kan du få en kopp kaffe också!
Kram
moi

2014-03-23 @ 08:01:42
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Kaffehörnan

Vad häftigt att följa

Svar: Verkligen!
moi

2014-03-23 @ 08:51:25
URL: http://https://www.kaffehornan.se
Postat av: Ama de casa

Men så söta! Lyllo dig som har såna fina hyresgäster :-)

Gomorron!

Svar: Jag känner mig som en lyckans ost!Hoppas den känslan håller i sig och att de "sköter" sig!
God.... förmiddag!
moi

2014-03-23 @ 09:34:54
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

sv: Hahaha! Ja, VAD kan du ha menat med en "hjälpande hand"? :-D

Klart vi kan gå till indiern när ni kommer - det är ett jättebra ställe, finns massor att välja på. Det svåraste är nog att bestämma sig :-)

Svar: sv: jag skrev, skickade och SEN tänkte jag.....
OM vi glömmer indiern gör det inget, vet ju att det finns massor att välja på!
moi

2014-03-23 @ 10:20:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: mallan

Ååååh så underbara :-)

Svar: Och det allra sötaste väntar,,,, hoppas jag!
moi

2014-03-23 @ 10:25:13
URL: http://onapinkpalehorse.blogspot.com
Postat av: Znogge

Det är intressant att se hur "skyskrapan" i bakgrunden tornar upp sig. Förstår inte varför man bygger enstaka höga hus så...

Hälsa Kurre från mig!

Svar: Det jävla huset (ursäkta) stör mig nåt fruktansvärt.Men jag försöker "se förbi det" låtsas som om det inte finns. Vilket är ganska svårt.

Tror att de hälsar tillbaka!
moi

2014-03-23 @ 10:38:58
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Nej, att måla om stugan går absolut inte när man har hyresgäster :)
Bra med hyresgäster ibland. Och speciellt när de är så där små och söta :)
Kram

Svar: Så himla synd på målningen....I fjor tror jag visst det var för varmt och året innan för kallt....
De är så himla söta!
Kram
moi

2014-03-23 @ 17:11:44
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ruth i Virginia

Ekorrar är icke önskvärda hyresgäster. Det kostade mej 5000 dollars att bli av med levande och döda ekorrar på vinden. OK - gulliga är dom men absolut inte nånting man vill ha i huset. Försök bli av med dom - KVICKT!

Svar: Diana berättade att ekorrar är bland det värsta du vet.....Men de är ju så himla söta och jag tror att jag kan stoppa dem från att komma inom de blir för besvärliga.Dessutom hjälper de väl till att hålla stugan musfri?!

Nästa inlägg kanske intresserar dig - jag tror faktiskt det!
moi

2014-03-23 @ 17:46:42
Postat av: Ruth i Virginia

Dom kan gnaga sej igenom nästan allting, och om dom blir instängda över vintern, kan det bli stora skador. Men det är DINA gullingar :)

Svar: Lova att du inte säger "vad var det jag sa" om det går galet.....
moi

2014-03-23 @ 19:11:23
Postat av: Ruth i Virginia

Orsa kompani lovar ingenting bestämt. :)

Svar: Men om det skulle råka gå bra blir du glad för min skull då?
moi

2014-03-23 @ 21:55:42
Postat av: Ruth i Virginia

Oh, jag, jag kommer att dansa genom huset.
Delad glädje är dubbel glädje!!!

Svar: Puss på dig! :)
moi

2014-03-24 @ 11:12:29
Postat av: Hillevi

Kul med hyresgästerna - så söta. Har aldrig hört att de ställer till skada, men googlade lite och ibland kan det visst hända. Men de är fridlysta, så man får inte "bekämpa" dem, vilken tur!

Du kan ju måla de andra tre sidorna av stugan sålänge och ta den sista när familjen flyttat ut.

Svar: Är de fridlysta??? Det hade jag ingen aning om.Fast å andra sidan hade jag inte tänkt äta upp dem.

Men de tar sig ju till och från lägenheten via två av stugans gavlar.
Ja, ja det är två sidor kvar som kan målas, SUCK
moi

2014-03-25 @ 06:53:12
URL: http://gyllensilver.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0