I trotsåldern

 
 ♫ ♫♪ Någon Något fyller år i dag
säg vad kan det vara? ♪♪♫
 
 
Jo, det är min blogg som fyller 3 år idag!
 
Aldrig har jag varit så nära att avsluta den som nu.
Känner att inspirationen, orken och innehållskvalitén sinar.
 
Men va' f-n, jag kan åtminstone hålla på tills stugan är klar.
Jag hoppas, och tror, att det finns några som är lika nyfikna
som jag är på hur slutresultatet blir.
 
Igår lämnades bygglovet in.
 
Komplett med alla handlingar, intyg
och heder&samvete (eller inte). I fyra exemplar.
 
Nu är det "bara" att hålla tummarna för att det räcker och godkänns.
 
 
Vill avsluta med en hälsning från jubilaren:
 
Grattis till mig som har en trogen, tålig skara
läsare som står ut med mina stolligheter!
 
 

Kommentarer
Postat av: Melody and M.E

Stort GRATTIS till bloggen på treårsdagen! Inte får du sluta blogga nu!
Klart vi vill se stugan och så vill vi ju ha små livstecken från dig!
Kramar och nospussar från oss!

Svar: Tack för orden!Just känns det ...... hm...... tufft.

Kram till er alla i "flocken" ♥
moi

2015-12-23 @ 08:10:06
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Christina

Hej! Vilken rolig uppochner header du har med söt liten katt :) Grattis till tre år !

Ha en fin julhelg!

Svar: Headern visar min kära katt som dog för ganska exakt ett år sedan.Jag önskar dig en god jul!
moi

2015-12-23 @ 08:27:13
URL: http://www.blog.christinakarlsson.se
Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS till bloggen och dig, men framför allt till oss som får ta del av den :-)

INTE sluta blogga! Du kan pausa lite, men inte sluta - hör du det?

Håller tummarna för att allt grejs går igenom så att du snart har din stuga igen.

Kram!

Svar: Ibland vill jag bara lägga av och ibland inte.....Jag håller tummarna för stugan, ett gott tecken var att jag fick bekräftelse på att
ärendet är registrerat!
Kram
moi

2015-12-23 @ 09:02:04
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Veiken

Du skulle bara våga sluta blogga! Du har inte bett om tillstånd till det. Skulle du slänga in en ansökan, så beviljas den inte!
Grattis till jubilarens tre år! Kramar

Svar: Oj, det var ord och inga visor. Dessutom har du ju min adress så ....Okej, jag avvaktar lite ev ansökan.
Kram
moi

2015-12-23 @ 09:23:56
URL: http://veiken.se
Postat av: Veiken

Du skulle bara våga sluta blogga! Du har inte bett om tillstånd till det. Skulle du slänga in en ansökan, så beviljas den inte!
Grattis till jubilarens tre år! Kramar

2015-12-23 @ 09:24:20
URL: http://veiken.se
Postat av: Znogge

Grattis på födelsedagen :D Klart att bloggen ska finnas kvar :D Säger som Veiken att något tillstånd att sluta kan det inte bli tal om!

Kram

Svar: Tre år är inte precis nåt rekord bland mina bloggvänner men för mig känns det nästan så :D
Kram
moi

2015-12-23 @ 09:25:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Yvonne

Grattis till bloggen, klart du måste fortsätta. Tänk så tråkigt det skulle bli för oss som läser och har kul åt dina inlägg. Hoppas, hoppas du fortsätter.

Julkramar från Åkersberga

Svar: Nu blev jag nästan sugen på att fortsätta!Kul att du ger dig tillkänna!
Kram från mig och Helsingborg!
moi

2015-12-23 @ 09:26:28
Postat av: Preciosa

Hej Moi!
Ja man vill sluta blogga i bland :-) Eller ofta kan man känna så. Men så harvar man på.
Är så nyfiken på ditt lilla hus så än kan du ju inte sluta iaf.
Kram P ♥

Svar: Det är nästan som en drog det där med att blogga. Jag vill gärna ha den som en slags dagbok, samtidigt som jag för det mesta skriver saker som inte är så minnesvärda precis.
Och så gillar jag, för det mesta. att skriva. Inte att förglömma allt jag har bloggen att tacka för; vänner och äventyr.
Kram
moi

2015-12-23 @ 09:29:29
Postat av: Ditte

Grattis till dig och bloggen. Och jag instämmer med Veiken, här bevljas inga tillstånd till att sluta blogga. Men däremot vill vi gärna att tillståndet för stugan snarast beviljas.
Stor kram!

Svar: Jag tackar för uppmuntran och att du vill ha mig kvar ♥Kram
moi

2015-12-23 @ 10:56:30
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Ami

Stort grattis till dig och bloggen! Och jag förbjuder dig att sluta blogga....
Stor kram ♥

Svar: Gulp, ännu en som vet var jag bor.... :)Kram tillbaka
moi

2015-12-23 @ 12:52:34
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Småländskan

Jag tillhör din trogna skara läsare, trots jag varit värdelös på att kommentera.
Så klart du ska fortsätta blogga! Vi är många som gillar att läsa här och som absolut vill hålla koll på den blivande kolonistugan.
Önskar dig en riktigt god jul och hoppas du kan koppla av från jobbet.
Många, varma, hårda kramar från en trogen läsare.

Svar: Även om du inte kommenterar så "vet" jag att du läser!Jag önskar dig detsamma och lovar att försöka förtränga jobbet.
Puss och kram goa du!
moi

2015-12-23 @ 13:55:56
Postat av: Decdia

Hipp hurra hurra hurra till bloggen idag! Kämpa på med bloggandet!

Svar: Puss och kram till dig! Kämpa på med jobbet!
moi

2015-12-23 @ 19:22:54
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0