På tal om .....

.... lite allt möjligt.
 
FÅNEN
 
Fånen och jag börjar bli lite bättre vänner allt eftersom.
Jag har nog lyckats få fram de flesta appar och funktioner
och just nu är det Whatsapp jag saknar allra mest..
 
Jag har lyckats glömma mina inloggningsuppgifter, ber därför
om nya. Då ska man följa en länk som leder till ett samtal
som ska ge mig ett nytt lösenord.
Först stoppades samtalet pga att jag inte hade
giltig wifi uppkoppling - lögn!
Gjorde ett nytt försök att ringa - "du ringde nyss,
försök igen om fyra timmar".
Så höll det på med olika avvisningar och nya samtal.
För varje gång ökade väntetiden till nästa samtal.
Just nu har jag 16 timmar kvar av mitt 48 timmars straff.
 
NAMNGE SAKER
När/om jag "får" ny kolonistuga måste den ha ett namn!
Jag tycker det är så gulligt med namnen på stugorna
"Torpet", "Lillstugan", "Paradiset".
 
 
Fast jag vill ha ett fräsigt, roligt och kanske en ordlek.
typ "Gilla läget"....
 
Inte omöjligt att det mynnar ut i en tävling i en
"blogg nära dig"
 
 
SKADAD
 
Jag har en liten skada som ställer till stort besvär.
 Att ha ett plåster på långfingertoppen betyder att minst två
knappar blir nertryckta när man skriver på tangetbord
eller knappar på en räknemaskin.
 
Som om inte allt var besvärligt nog ändå.
 
 
SLUTLIGEN
 
Så här såg det ut för nästan exakt ett år sedan i min blogg
En liten, liten tös i en vit, vit värld.
 
Så har vi det inte just nu!!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

"Gilla läget" var ett bra förslag men det finns säkert en uppsjö av andra namn! Kul med en tävling och sedan kungligt dop med champagne! Jag kommer :D

Svar: Så roligt det vore om du kom! När namnet är bestämt (om jag ska ha ett namn alltså)Kram
moi

2015-12-09 @ 06:52:49
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Karin Svensson

Min stuga heter Tillflykten, friggeboden
heter Undanflykten och lekstugan har fått
namnet Utflykten.
Mycket flykt blev det.

Svar: Vilka fina namn! Jag kommer ju att ha en Tillflykt och en Undanflykt :)
moi

2015-12-09 @ 08:41:28
URL: http://nastanhalvalivet.blogspot.se
Postat av: Melody and M.E

Oj, nu satte du igång mina små grå celler där uppe… så roligt med ett namn på stugan. Vårt hus på landet kallades för "Tabbehuset" av grannarna. De påstod att det var för att det gjorts så många tabbar under renoveringar och påbyggnader. På taxeringsbeskedet stod det "Soltorp", vilket jag berättade det för grannarna, men det hade det aldrig någonsin hört talas om och ändå var den 70-åriga bonden född på sin gård!
Hoppas ditt finger läker innan du skriver ut namnet så du inte får ett tabbehus!
kram M.E

Svar: Ofta är det en historia bakom gamla husnamn. Mitt enda ägandes hus stod det "Ribo" på gaveln. Så det fick heta så, vid renovering hittade vi fler bokstäver så riktiga namnet förblev okänt :)Kram
moi

2015-12-09 @ 09:00:22
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Jag tycker att du redan har hittat det perfekta namnet! Gillar't :-)

Oj, du kanske kan öka företagets omsättning radikalt med det fingret... ;-) Sen kan du ju alltid visa det för chefen... :-D

Gomorron!

Svar: Vore bättre om jag förbättrade min egen omsättning :)God kväll!
moi

2015-12-09 @ 09:03:43
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Gilla läget var verkligen ett bra namn :) Och jag gör som Znogge, kommer när det blir dop :)

Hoppas du får igång whatsapp, jag har skrivit till dig!
Kram

Svar: Är ni hemma ska ni absolut komma!NU har jag fått igång whatsapp - som du märkt :)
Kram
moi

2015-12-09 @ 11:06:16
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Men va, jag minns inte ens att det snöade förra året!

Svar: Jag kollade tillbaka lite och hittad det här fotot inför fjolårets lussebak
moi

2015-12-09 @ 11:51:31
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Det ska bli spännande med koloninamnet, det kommer bli bra oavsett!

Svar: Ska det bli bra krävs lite tankearbete!
moi

2015-12-09 @ 11:51:52
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Mita

Klart du ska ha ett namn på lillstugan. Och jag kommer också på dopet,hehe....
Med självsprickor har jag haft plåster av och till på fingertopparna. Ett helsike när man ska pilla på fånen eller knappa dator....
Kramar♥

Svar: Du är hjärtligt välkommen! Det vore så himla roligt!!!Mina självsprickor har inte dykt upp än, peppar peppar.
Här är det en nagel som bråkar.
Kram
moi

2015-12-09 @ 13:26:13
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Ditte

WhatsApp är ju perfekt och det borde ju kunnna gå att få till utan så mycket besvär. Butiken borde hjälpa dig, men jag kan ju verkligen förstå om du undviker den "ocharmige" försäljaren.
Att tänka på din nya stuga verkar betydligt trevligare och en namntävling vore kul.
Hoppas att fingrarna inte ställer till det allför mycket. Kanske kunde en liten "pekare" gör det enklare nu när fingertoparna är skadade.
Stor kram! Och du, ingen snö här heller.

Svar: Nu har jag själv fixat med whatsappen, det tog sin tid men jag klarade det.Det funkar inte med pekare på jobbet, där ska det (helst) gå fort. Men oftast tar jag av plåstret på jobbet. Det är en trasig nagel (kluven nästan ända ner) som spökar och jag vill helst inte fastna i nåt.
kram
moi

2015-12-09 @ 15:13:46
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Preciosa

Hej Moi!
CasaGilla låter ju spanskt och bra :)GillaMi Casa :-)Gillabo annars :-)Krya på sig fingret!
Kram P ♥

Svar: Går dina namn att översätta. CasaGilla förstår jag.Fingret är ok, det är nageln som har en stor "reva" som fastnar överallt och jag vill inte riskera att dela den mitt av.
Kram
moi

2015-12-09 @ 15:16:30
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Veiken

Aj då är du skadad. Inget roligt läge alls! Hoppas att du kryar på det lilla fingret! Kram

Svar: Äh, det är "bara" en nagel som delat sig/är kluven nästan ända ner.Vill absolut inte fasta med den i nåt så att den rivs sönder. Inget livshotande alltså!
Kram
moi

2015-12-09 @ 15:24:16
URL: http://veiken.se
Postat av: N

WhatsApp är himla bra!

Svar: Man saknar den i alla fall när den inte funkar!
moi

2015-12-10 @ 01:36:16
URL: http://nouw.com/nathaliemaria

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0