Rapport från en arbetsplats

 
Det är ju onsdag idag och då är jag,  inte på min arbetsplats.
 
För att inte drabbas av värsta ångesten över detta
 tillägnar jag detta inlägg min arbetsplats.
 
 
Vi har t ex haft inbrott ännu en gång
 
 
Den här gången orkade inte tjyvarna gå in i lokalen utan nöjde
 sig med det som fanns inom räckhåll från fönstret.
 
Vilket var två hårddiskar, sen blev de nog störda av nåt.
Den ena hårddisken tillhörde dessvärre larm-, dator-  och teleansvarige.
Jag drabbades inte på annat sätt att jag måste lära mig lite nya koder.
 
 
Ovannämnda datoransvarige håller just nu på med att ......
  göra "nåt" med utrustningen.
 
För att få tyst på mig när jag stör honom med alla mina
dumma frågor fick jag i uppdrag att kolla så att allt alla mikrobite och
megabyte fanns med och satt på rätt plats.
 
 
Tänk vilket företroende och vilket hedersuppdrag!
Gudskelov hittade jag inget att anmärka på!
 
 
På husets gavel har en konstig grej vuxit fram
 
Jag vet inte riktigt vad det är, men en annan dag ska jag ta
reda på vad makapären gör för eventuell nytta.
 
En sak är dock säker, det är inte äkta hussvamp som växer där!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så tråkigt och irriterande med inbrott igen. Förutom eventuell förstörelse ställer det till det på en del andra vis...

Kram och god morgon denna din icke arbetsdag som jag hoppas blir bra på alla vis!

Svar: Den här gången kom jag relativt lindrigt undan men jag begriper inte hurde vågar. Det här måste ha tagit tid fast de visste hur de skulle undvika larmen :)
Dagen blev bra
Kram
moi

2015-02-25 @ 07:26:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: camilla

Grrrr...jag blir så arg att folk inte kan lära sig ditt och mitt...
Har ni fått nån slags hembrännings apparat,eller? ;)
Kram!

Svar: Jag tänkte också på hembränning men har inte sett några konkreta bevis på det än :)
Kram
moi

2015-02-25 @ 07:35:10
URL: http://cammo69.blogspot.se
Postat av: Decdia

Så onödigt med inbrott! Hade ni pysslat med diamattillverkning så hade jag kanske funderat på ett tillslag men ni har ju bara tråkiga prylar! :)

Svar: Här finns ett par "grejer" som jag kan tänka mig att sno.Men inget inne på kontoret och så krävs minst en lastbil :)
moi

2015-02-25 @ 08:28:02
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Geddfish

Elaka människor som bryter sig in! Förstörare. Usch.
Kram!

Svar: Själviska, desperata och dumma!Kram
moi

2015-02-25 @ 09:10:17
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Fy vilka dumma! Varför kan man inte lära sig skillnad på ditt och mitt??? :-(

Jag är dock djup imponerad över dina insatser där i datagrejset! :-)

Gomorron!

Svar: Gudskelov var det inget som var mitt.
Visst var det ett bra jobb där bland chipsen, megabiten!?
Tur jag inte var på jobbet idag ifall (högst osannolikt) hamnat på fel plats :)
moi

2015-02-25 @ 09:12:31
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Så himla onödigt med inbrott :( Jag är så trött på alla dessa idioter som inte kan skilja på mitt och ditt!!
Kram

Svar: Det är såå onödigt! Så mycket jobb för så lite pengar, för jagtror inte att hårddiskar inbringar jättemycket inkomster
Kram
moi

2015-02-25 @ 09:32:47
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Kraka

Fy så jobbigt! Inbrott är så meningslöst och ställer till så mycket elände. Det ger också en konstant oro som, även om man inte tänker på det, ligger som ett bakgrundsbrus och tar energi. Det var en inbrottsvåg i vårt koloniområde runt årsskiftet. Jag var på Grönland då och det tog en massa energi att ordna så någon kunde kolla vår stuga. Vi var lyckligtvis inte drabbade, men jag insåg plötsligt att jag nu har två ställen att ständigt oroa mig för istället för ett.
Hoppas ni snart får ordning på jobbet, det brukar ju ta ett tag.
Kram

Svar: Vi har också, med ojämna mellanrum, inbrott då 5-10 stugor drabbas.En gång har jag drabbats. Inget blev stulet men ytterdörr och köksfönster var
förstörda.
Förstår att det kan vara problem att hålla koll från Grönland.
Jag har sån tur att jag har en mycket uppmärksam granne i kolonin som är där dagligen och då också kolla mitt.
Inbrottet förra gången (exakt ett år sedan) innebar mycket, mycket mer jobb
och högre kostnader. Hoppas det är slut nu!

Kram
moi

2015-02-25 @ 11:04:20
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Melody and M.E

Fy farao så arg man blir på dessa människor som lever sina liv genom att förstöra för andra. Jag har sett några privata hem som total vandaliserats av inbrottstjuvar, så mitt i allt elände är det skönt att det var på din arbetsplats.
Hoppas nu att de inte kommer tillbaka!
Kram M.E

Svar: Att de varit på jobbet och snokat gör mig inte sömnlös men om det hade variti mitt hem vet jag inte hur jag hade klarat det.
Yster berättade att hon haft inbrott i sin källare (för tredje gången), inget blev
stulet men 11 kartonger med pussel, teckningar, spel etc var utvälta.
Så kränkande och onödigt.
Kram
moi

2015-02-25 @ 11:53:12
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

sv: Åh! Jag kan riktigt se dig och din mor galoppandes genom en tågvagn för att komma till rätt perrong :-)

Paris är en fantastisk stad - och du och din mor är fantastiska människor, så ni matchar varann alltså :-)

Svar: Jag knuffade henne genom vagnen, hon hade aldrig orkat gå hela vägen tillbaka och sen fortsatt rundvandringen på stan.Mor min var ganska trött och orkade inte gå så långa sträckor åt gången. Och nåt vilt nattliv var det inte tal om. Men med regelbundna pauser och rikligt med fika gick det galant.
När vi kom hem blev hon inlagd på sjukhus 14 dagar, de upptäckte att hon hade typ 1 diabetes! Jag beundrar hur hon måste ha kämpat och hur kul vi hade....
moi

2015-02-25 @ 18:46:04
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Tjyvar är ett jäkla pack.Man känner sig väldigt ledsen och på något vis oren när man har haft tjuvar på besök. Dom rotar runt överallt och bara förstör. Vi hade inbrott i sommarstugan för några år sen,och som det såg ut. Kläder och prylar slängda överallt, och dom hade hällt ut oboy pulver,mjöl och strösocker. Dom hittade väl inget av värde och ta, därför förstörde dom istället....
Kramiz♥

Svar: Gudskelov har jag aldrig, peppar-peppar, personligen haft ovälkomna gäster.Som har rotat runt och skändat mina saker.
Att bara förstöra har jag sååååå svårt att förstå :(
Kram
moi

2015-02-25 @ 21:12:39
URL: http://mitasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0