Sköna söndag...

När jag äntligen vaknade igår var morgonen sedan länge förbi
 
Ingen kvällsmänniska skulle påstå att jag var uppe speciellt länge dagen innan.
Den enkla sanningen är väl helt enkelt att jag behövde det
 
Det blev kanske inte sent i lördags men det handlade
minsann inte om nåt slöande i soffan
 
 
Tvärtom krävdes det såväl koncentration som uppmärksamhet.
 
 
Nåväl, efter diverse nödvändiga morgonrutiner gläntade jag på gardinerna
för att se vilket väder dagen bjöd på.
 
Vad sägs om det här? Nästan i klass med spanskt väder
 
Efter ytterligare rutiner och efter att ha öppnat nästan alla fönster
begav jag mig först till stora köpcentrat för att uträtta ett ärende.
 
 
Där springer (nåja) jag nästan rakt på en av mina mardrömmar:
 
Aldrig, aldrig att jag skulle stoppa ner mina fötter bland de där pirayorna.
 
Möjligen göra den här tjejen sällskap och sitta brevid och titta på dem.
 
 
Men det hade jag inte tid med!
Snabb in och lika snabbt ut.
 
Hem, lämnade av inköpen och ut på en långpromenad
då jag medvetet lämnade jag fånen hemma.
 
Nu är det måndag och då duger det inte att sova till 9.30...
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Nej, verkligen inte! Här ringde klockan 05:10 och det var bara att ogilla läget!

Kram och god morgon!

Svar: Min ringer 4.59 så att jag ska hinna gå på damernas innan 5 nyheterna.Fast oftast vaknar jag, självmant, ett par minuter innan klockan väsnas.
Kram och god kväll!
moi

2015-02-09 @ 06:16:58
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: camilla

Härligt med sovmorgon!
Själv lade jag mig klockan 3 på lördag natt och vaknade klockan 7.
Så igår blev det tidigt i säng.
Och idag sov jag faktiskt till över 8.
Gamla människor ska inte parta till sena natten ;)
Vi har också plusgrader. Såååå underbart. Då smälter det bort lite snö :)
Kram!

Svar: Klockan 3!?!?!?!? Det är ju nästan då jag går upp - i vanliga fall.Men jag vet ju att ni hade festernas fest så jag förstår.
Fast jag förstår inte hur du lyckades hålla dig vaken så länge.
Kram kram
moi

2015-02-09 @ 08:36:53
URL: http://cammo69.blogspot.se
Postat av: Decdia

Oh, sånt vill jag testa! Hade de sånt på väla? Gah, att jag missade det!
Sovmorgon är sköööönt, det är lite vad jag är bäst på att ta. Och sova middag. Haha!
Kram

Svar: Ja, där hos manikyresterna/pedikyrsterna/ögonbrynsfixarna.Ska testa till helgen igen :)
Kram
moi

2015-02-09 @ 09:15:18
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Jag skulle säga att du har cirka 10 grader varmare än i Spanien, både inom- och utomhus... ;-)

Haha! Såna där pedikyrfiskar har jag testat. Fast inte i akvarium, och det var INTE skönt. Men Anders gillade dom:

http://metrobloggen.se/amadecasa/pedikyrfiskar/

:-)
Gomorron!

Svar: Aldrig att jag stoppar ner fötterna i en fiskfylld balja!!!Inte heller under de former ni gjorde det! Fast då var du ju väldigt ung och lite oklokare :)
Kanske man bör dra ner på fiskätandet också, man vet ju inte vad de är kryddade med :)
God kväll!
moi

2015-02-09 @ 09:29:05
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Skönt med sovmorgon ibland!
Och såna där fotfiskar har jag aldrig provat. Det kanske är riktigt behagligt :)
Kram

Svar: Usch nej! Jag gillar inte tanken på att ha dem nafsande/huggande.Men manikyristerna vid Tiger på Väla erbjuder denna behandling numera.
Kram
moi

Postat av: Ama de casa

sv: Copycat! Termometern... OCH schlagern... Och dom där pedikyrfiskarna skrev jag om redan 2009.
;-)

KRAAAM på dig! :-)

Svar: Undrar om inte jag nämnde senap i mitt allra första inlägg.....och hundar har jag definitivt skrivit om :)
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM tillbaka!
moi

2015-02-09 @ 12:00:38
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Veiken

Hahaha! Pirayor.Jag stoppar inte ner mina fötter till dom där hungriga fiskarna. Vem vet vem dom skalade foten på senast. Säkert någon med MYCKET smittsam fotsjukdom. Ha det gott och sov lugnt! Kram

Svar: Och du..... Tänk på fiskarna vi äter...... man kan ju undra vad de är "kryddade" med!Kram och god natt!
moi

2015-02-09 @ 14:57:52
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Kenneth

hoppas du kom ihåg o stänga fönstren också :)

Svar: Ett, eller två, står öppna i stort sett dygnet runt.Nu gällde det att få tvärdrag och utvädrat!
moi

2015-02-09 @ 14:58:09
URL: http://rothvoss.se
Postat av: Susanne P

Nja....jag gillar inte när någon pillar på mina fötter. Inte fiskar iaf! Fasiken när man badar på sommaren och dessa småfiskar, spiggen, pickar på fötterna!!! USCH! Fast tänk om jag skulle göra om min sommarstuga till spa och ta betalt när folk sätter ner fötterna i vattnet... tänk om...

Kram

Svar: Jag gillar inte heller att ha småfiskar runt fötterna. Vare sig jag är här eller där.Du kan säker göra en hacka på din spa idé. Sen kan du servera nyfångad, kryddad fisk till middag :)
Kram
moi

2015-02-09 @ 21:30:14
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Mita

jag älskar att bli pillad på fötterna, fast det vete fasen om jag skulle stoppa ner fötterna till firrarna. Lite läskigt värkar det...
Skönt med sovmorgon,fast längre än till åtta-halv nio har jag svårt att sova.
Jisses vilket väder vi har nu, rena rama våren, men det kommer väl surt efter säger den sanne pessimisten..**..
Kramiz♥

Svar: Man ska aldrig säga aldrig, tydligen. Minns inte när jag sov så länge senast. Fast ärligt har det hänt ett par gången de senaste månaderna. Är väl trött eller nåt .....Kram
moi

2015-02-09 @ 22:18:25
URL: http://mitasliv.blogg.se
Postat av: Decdia

"Ska testa till helgen igen"
Nej nej nej, hylla minnet av Sigge och gå upp vid sex! ;)

Svar: You wish :)
moi

2015-02-11 @ 22:34:15
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0