Beslutsångest

 
Är det bara inbillning?
Är det bara jag?

Jag tycker att det där med att ta beslut,
att bestämma sig, blir svårare och svårare
 
 
 
Det är inte många beslut man jag tar idag som
är livsavgörande eller av speciellt allvarlig karaktär.
 
Blå eller röd bil?
Stora eller lilla kanalpaketet?
Vita eller grå väggar?
Första eller tredje våningen?
Höger eller vänster?
50 mb eller 100 mb?
Klänning eller långbyxor?
40" eller 55"?
Öresundskraft eller Eon?
 
 
Minns jag helt fel om jag påstår att det var lättare förr?
 
Kanske jag var ung och dum men det är
inte många av de beslut jag tog då som jag ångrar idag.
 
De krävde, trots att de påverkade hela livet, inte
extremt lång betänketid eller ångest.
 
Vilken utbildning?
Barn eller inte barn?
Barnets far... ?
Flytta till ny stad eller stanna?
Skiljas eller inte?
Köpa hus eller inte?
osv osv.
 
Fast just nu är det inget överhängande beslut som måste tas.
Inte förrän i slutet av veckan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Geddfish

Livet är fullt av beslut, hela tiden. Jag var inne på en annan blogg, som hade bekymmer med beslut. Det har vi nog alla.
Men nu är det ditt enskilda beslut som gäller. Bra att smaka på det, låta andra ventilera, tycka, til syvende og sist är det du.
Jag är på andra hållet, jag väntar på beslut, som jag inte kan påverka. Men jag säger inte mer än A. Än.
Kram ♥

Svar: Min poäng här var att det generellt känns svårare att ta ett beslut nu än förr.Jag menade inget specifikt utan i allmänhet och skickade ut en undran om
jag var ensam om att känna så...
Kram
moi

2015-01-25 @ 15:54:44
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ami

Ja, beslutsångest har vi nog alla lite ibland. Och det är minsann inte lätt att råda så det blir rätt :(
Jag själv är oftast feg för förändringar eftersom det tar ett tag för mig att blir "trygg" på nya ställen eller i nya situationer....
Men samtidigt missar jag kanske lite på det viset?
Kram

Svar: Jag missar massor för att jag är så velig och så trygg i mina gamla vanligabanor och rutiner.
Kram
moi

2015-01-25 @ 16:32:11
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Mita

Jag är rätt snabb att ta beslut, ibland inte väl genomtänkta visar det sig. Så jag har fått lära mig av misstagen. Men det är både för o nackdelar med snabba beslut. Velar man för mycket kanske det varken blir hackat eller malet..**
Kramiz♥

Svar: Ibland tar jag snabba beslut och ångrar mig efteråt.Jobbar på att skippa det där med ångern.. :)
Kram
moi

2015-01-25 @ 16:36:00
URL: http://mitasliv.blogg.se
Postat av: Decdia

Jag vet inte hur det är att bli gammal... :)
Oftast är jag snabb med att ta beslut, velande är inte min grej. Ja, så vidare det inte gäller riktigt stora eller dyra grejer. Hehe.

Svar: Du är äldre nu än när du var 20! Jag vet att du är snabb och ibland är jag avundsjuk på dig och
ibland blir jag lite nervös för din skull (minns dock inte när det hände senast... )
moi

2015-01-25 @ 17:05:24
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: marie

Om man följer sitt hjärta brukar det bli bra.

Fast tänk när man är på restaurang så ångrar man sej ofta..... det nån annan får in ser så himla gott ut.

Svar: Du ser!!! Det är dösvårt att bestämma sig för även de "enklaste" ting.Men ska man följa hjärtat eller hjärnan???
moi

2015-01-25 @ 18:03:53
URL: http://minatankarochord.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oooo... Jag är också otroligt velig. Var inte det förrän... Nåja, det kan vi ta när vi träffas nästa gång. En väldigt traumatisk upplevelse för min del som har gjort mig till den - kanske - mer ödmjuka människa som jag är idag.

Men kan inte du få en sån däringa "modul" att sätta upp på tomten? :-)

Kram på dig!


Svar: Oh, cliffhängare!Visst är det ironiskt att vi tillverkar småhus på jobbet, småhus som sen flyttas
till önskat ställe.
När försäkringskillen frågade var och med vad jag jobbade ville jag inte vara helt ärlig.

Jag vill inte riktigt blanda in jobbet - pga "han du vet".
Kram tillbaka!
moi

2015-01-25 @ 18:09:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Sängar eller inte sängar? Kvällsposten eller Aftonbladet? Visst sjutton är det svårare beslut nu. Vad det beror på har jag ingen aning om. Trots att jag är nöjd har jag redan drabbats av eftertankens kranka blekhet...

Lycka till med ditt beslut!

Kram

Svar: Håller med!Men jag är övertygad om att du gjorde rätt val!!
Kram
moi

2015-01-25 @ 19:47:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Veiken

I vårt hus har vi en broms och en gas. Det är jag som är gasen och tar de flesta beslut på en millisekund. Sedan kommer bromsen: Har du tänkt på att?....
För det mesta blir det bra, men ibland skiter jag i det blå skåpet! Tur att vi alla är olika! Kram

Svar: Tänk då att vara broms OCH gas!! Snacka om problem hemma till mitt ;)Kram
moi

2015-01-26 @ 02:24:27
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Sofi

checka gärna in på min blogg!
Skriver mycket om vad som händer i mitt liv, hur jag kämpade efter min mormors död och åker även till Thailand om en vecka så mycket fina bilder kommer!

Svar: Det kanske jag gör. Ha det så trevligt i solen!
moi

2015-01-27 @ 10:11:32
URL: http://www.sofib.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0