Jag är inne!

Det blev inte som jag tänkt idag.
Inte alls...
 
Tänkte börja dagen med en rivstart och avverka
veckans inköp och sen kanske hinna med kolonin
en stund innan tvättpasset tar vid.
 
"Som vanligt" de senaste dagarna ömmade knän,
vrister, handled och rygg. Dock inte värre än att
jag packade väskan och satte mig i bilen.
 
Sen sa det stopp, jag kunde inte trycka ner pedalerna.
Nu vet jag att "det onda" nåt kulmen och snart kommer
att gå över (såvida det inte blir 30° varmt)
 
 
Gick tillbaka hem och tog en värktablett.
Jag har inte tagit nån sån innan, läkaren har rått mig
att vara restriktiv eftersom de inte riktigt passar ihop
 ihop med min blodtrycksmedicin.
 
Kände mig lite dåsig och vaknade tre timmar senare.
 
Så nog är jag inne alltid....
 
På tal om inne:
 
Vad sägs om det senaste (?)
Nu är det inte längre så mycket snack om tofsarna under
armarna ska finnas eller ej.
Nu är frågan vilken färg de ska ha...
 
 
Detta gav mig en idé om att skapa ännu en modetrend
 
 
Undrar förresten om de där värktabletterna har fler biverkningar?
 
 
 
 
(obs! sk ironi!)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Hahaha! Mamma är höööög!

Svar: Som fulhuset! Äsch, skoja bara. Jag blev så himla trött bara
moi

2015-07-19 @ 17:13:38
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Men du... har dr kollat upp det här med det onda? Det låter ju riktigt illa om du inte ens kan köra liksom.
Krya på!

Svar: Jodå, doktorn har satt en (trolig) diagnos. Hade jag varit mer tålmodig hade lederna mjukats upp men.... du känner mig!
moi

2015-07-19 @ 17:14:18
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Hoppsansa! Skojiga piller du hittade ;-)

Nejdå - det är självklart jättesynd om dig, hoppas dom där pillren hjälper!
Kram

Svar: Tyvärr fick jag bara två av läkaren. Så det blir bara roligt en gång till....Det är inte alls jättesynd om mig, det går över och det gör det inte hos alla...
Kram
moi

2015-07-19 @ 17:29:09
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Såna där piller får du vara försiktig med om du inte är van.Du får ju inte hitta på vilka tokigheter som helst,hehe...
Hoppas det onda ger med sig snart nog,
Kramiz**

Svar: Tur kanske att jag inte tog en sån och sen satte mig i bilen....Som tur är behöver jag inga piller för att göra tokigheter, de kommer liksom av sig själv :)
Kram
moi

2015-07-19 @ 18:55:47
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Ditte

Trist att du ska ha ont! Men att sova är bra vila för kroppen. Hoppas du snart är i forn igen.
Vad gäller det nya modet så tror jag inte jag hänger på...Men affärsidén är perfekt.
Kram!

Svar: Fast jag vill ju inte sova bort semestern....Som tur är regnar det här idag så det hade inte varit läge att vara i kolonin ändå.
Jag blir kanske ensam med den senaste trenden.. :)
Kram
moi

2015-07-19 @ 19:50:36
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Znogge

Härligt! Jag kör på blått :-)

Kram

Svar: Då tar jag rött!
moi

2015-07-19 @ 21:43:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Haha! Kan jag inte få låna några såna där roliga tabletter till Patrik, så jag kan få med honom på flyget :D

Men hoppas det onda går över!
Kram

Svar: Jag har en pilla kvar..... Till rätt pris blir den din :)Det onda börjar gå över nu.
Kram
moi

2015-07-20 @ 08:46:13
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ruth i Virginia

Det måste kännas kymigt att inte kunna köra
bilen - förutom att det gör ont i kroppen, givetvis.
Hoppas verkligen att det är nåt, som inte blir
permanent.
Så jag tycker synd om dej, vare sej du vill eller ej!
Kram!

Svar: Det är primär artros och jag vet inte om det blir permanent.Men så länge jag bara har riktiga besvär ett par gånger per år är det hanterbart.
Tack för omtanke!
Kram
moi

2015-07-21 @ 21:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0