Svindlande höjder

Det är inte bara för att fulhuset är så ful och felplacerad som
  jag vägrar åka upp och "njuta"av utsikten 22 våningar upp.
 
Det beror också på att jag har en fruktansvärd svindel.
Denna har ställt till det många, många gånger för mig.
Och gjort att jag missat många, många upplevelser.
 
Därför var det med mycket darrande ben
jag följde med brorsan på gårdagens utflykt.
 
Han ville visa det senaste huset han var med om att bygga.
 
 
16 våningar rätt upp i luften....
(just den här hissen gick inte ända upp i topp)
 
Jag trodde att vi skulle gå in i nån lägenhet,
men icke - ut på terassen 1590 meter upp (nåja, nästan)
 
Man kan ta foto genom att sträcka ut "fånen" och knäppa av.
Ser du min pyttelilla röda Pärla där nere (vid gatlyktan)?
 
 
 
Håll med om att utsikten är fantastisk trots att regnet hängde i luften
och så småningom också vräkte ner. Danmark skymtar i horisonten.
 
 
Utsikten åt andra hållet är också fin men störs av en byggnad
Du ser väl fulhuset där i bakgrunden?
 
 
Till slut ett litet bevis på att jag verkligen var där uppe
16 våningar upp!
 

Kommentarer
Postat av: Ruth i Virginia

Uppe där - och helt nonchalant!
Skarp posering där, moi!

Tjusig utsikt över din stad.

(klockan är halv två mitt i natta,
men jag har iaf redan borstat tänderna)


Svar: Bror min är en stadig klippa att hålla sig i :)Utsikten var hänförande.
Nu är klockan c:a 8.30 här och jag har inte borstat tänderna än...
moi

2015-07-30 @ 07:22:34
Postat av: Geddfish

Duktigt, ifall du är höjdrädd.

Bilderna var hissnande vackra!
Kram!

Svar: Jag är väldigt förvånad över att jag klarade det.Men bror min fick finna sig i att ha syrran hängande i armen....
Kram
moi

2015-07-30 @ 07:58:22
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: TantGlad

Ojoj....så högt. Vilken tuffing du är son vågar dig upp.
Pärlan ser jag.
Ha en fin dag.
Kramiz

Svar: Jag är så förvånad själv att jag vågade.Själv såg jag också Pärlan - på fotot :)
Kram
moi

2015-07-30 @ 09:08:48
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Msrie

Förstår din känsla...... jag är oxå höjdrädd.
men oj vilken härlig utsikt.
kram

Svar: Det går hyfsat att titta rakt ut mot horisonten - tryckt mot husväggen.Kram
moi

2015-07-30 @ 09:50:50
URL: http://minatankarochord.wordpress.com
Postat av: Ami

Wow, vilken utsikt! Är det husen på Ringstorp som ni var uppe i?
Jag vet minsann inte om jag skulle våga bo så högt upp....Tycker nästan det är för högt som vi bor här i Spanien, om något skulle hända.
Kram

Svar: Ja, högsta huset på Ringstorp.Vi bodde ju på 5:e våningen på Närlunda och det tog nog ett år innan jag vågade mig ut på balkongen. Och nästan tre innan jag klarade att putsa fönstren på franska balkongdörrarna
Kram
moi

2015-07-30 @ 10:13:54
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Znogge

Om man som jag har svindel och avskyr att åka hiss blir det verkligen skarpt läge! Modigt gjort av dig :-)

Kram

Svar: Att åka hiss har jag inga problem med, så länge den inte är gjord av glas och går på utsidan av huset.....Det var bara tack vare brorsan trygga armar jag klarade mig ut på altanen.
Han hjälpte mig till och från borde för att ta fotot....
Kram
moi

2015-07-30 @ 10:41:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Du ser imponerande avslappnad ut där uppe! KBT-terapi i skarpt läge. :)

Svar: Visst ser det ut som om jag njuter?!?!!? :)
moi

2015-07-30 @ 11:13:29
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: N

Ja det var högt!

Svar: Mycket!
moi

2015-07-30 @ 12:26:06
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Postat av: Mita

För att vara så rädd ser du behagligt glad och avslappnad ut, eller föll du ihop i en hög sen när fotot var taget..?
Fin utsikt, jag gillar att vara högt uppe och se milsvitt omkring...
Kramiz♥

Svar: Helt rätt! Det jag blev en ynklig hög som låg på golvet och kröp mot väggen efter fotot.Står jag tryckt mot väggen och tittar ut (inte ner) kan jag klara det för då upplever man inte höjden lika mycket.
Kram
moi

2015-07-30 @ 13:15:56
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Preciosa

Hej Moi!
Jag är väl inte så rädd för höjder men däremot avskyr jag att åka hiss. Bra kombo :)
Fin bild på dig!! Kram P ♥

Svar: Med mig är det precis tvärtom......Tack ödmjukast :)
Kram
moi

2015-07-30 @ 20:36:49
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Ditte

Du ser väldigt oberörd ut där du lättsamt hänger över bordet så högt upp. Kanske har du kommit över obehaget för höga höjder, eller så gjorde du något väldigt modigt.
Fantastisk utsikt, verkligen. Och jodå, jag ser fulhuset i fjärran.
Bra jobbat!
Kram!

Svar: Jag är verkligen inte oberörd tvärtom ganska spänd och det gjordes mer än ett fotoförsök....Nej, obehaget för höga höjder finns kvar. Jag har gjort många försök att bli kvitt det men.....
En läkare påstår att jag har nåt vajsing med balansen i örat och har därför svårt för höjder
Kram
moi

2015-07-30 @ 20:43:43
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Veiken

Kan det vara så att du är botad och vill upp fler gånger på andra ställen???
Jag blev övertalad att åka upp i den högsta kranen som man har i Göteborgs hamn. På darrande ben åkte jag upp - och blev helt hänförd över utsikten över hamninloppet! Sedan ville jag inte åka ner. Jag hade ju inte njutit färdigt när dom sa till mig att: Nu får det vara nog! ! DUMMA! Kram

Svar: Jag har gjort flera försök och fått riktigt panik alla gångerna.Första gången det spårade ur var jag c:a 15 år och skulle åka pariserhjul (hade aldrig sett ett sånt förut eller varit så högt upp - Eslöv har inga toppar precis).
Efterhand som korgarna fylldes på kom vi högre upp och högst upp fick jag ett "anfall" började klättra över kanten för jag ville bara ner. Blev knockad av nån och lagd på golvet - fick hoppa av så fort vi kom ner igen. Huvva.
moi

2015-07-30 @ 21:14:57
URL: http://veiken.se
Postat av: Decdia

Verkligen! Vad hade du tagit för att få fram den illusionen? ;)

Svar: Brorsans muskler och att han hade nycklarna så att vi kom därifrån :)
moi

2015-07-30 @ 21:24:36
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Coolt! Du är tuff du! Nästa gång du kommer till Spanien kanske vi ska åka till nåt RIKTIGT högt kyrktorn? Eller faktiskt klättra upp på Calpeklippan? :-)

Svar: Bara om jag få ta med min bror upp eller möjligen om jag får klamra mig fast vid nån stadig person (litar inte på dottern... ) :)
moi

2015-08-01 @ 15:31:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0