Trots allt

Igår blev det mycket spring i grinden
nere i kolonin.
 
Först tittade brorsan in en stund.
Han njöt en stund av lugnet och tystnaden men
styrde cykeln hemåt när jag började prata om att
ogräsrensning.
 
Nån liten timme senare kommer Yster med sällskap
och ännu lite senare kom en bekant från Eslöv.
 
Trots att vi gnällde lite över hettan så bangade de
inte för att göra ett dagsverke nere i kolonin.
 
Så skönt att få hjälp med rensning av gångarna
utanför tomten, gräset klippt och buskarna ansade.
 
Jag kan inte låta bli att imponeras av rosorna
som trots misshandel blommar så vackert.
 
För två dagar sen såg det ut så här
 
och efter värme och vattning såg det ut så här igår
 
 
Klockan slog 18 och det blev tillåtet att sätta igång att vattna,
vilket nya gräsmattan är i stort behov av.
 
 
Till och med Bella kände behov av en dusch för hon
sprang gladeligen under spridaren
 
Jag sparade min dusch tills jag kom hem!
 

Kommentarer
Postat av: Geddfish

Ett fint somrigt inlägg!
Solig kram även idag, det kommer att svalna av i veckan...

Svar: Sommaren och värmen har fortsatt idag också! Det bjuder in till somriga inlägg!Kram
moi

2015-07-05 @ 08:13:17
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Melody and M.E

Jag går förbi en koloni på mina morgonpromenader här i stan och kolonilivet ser så härligt lockande ut! Sneglade faktiskt på anslagstavlan och såg att det fanns lotter till salu, men när jag berättade det för mannen skrattade han gott! Jag har ju faktiskt en trädgård… hm… ja men lockande ser det ut!
Önskar dig en fin söndag!
Kram M.E

Svar: Nja, både koloni och trädgård hade jag nog inte klarat av!Det är flera som säljer sin stuga när de köpt hus. Lite synd är det för det är ofta de yngre som bildar familj. Kvar blir vi lite, lite äldre :)
Kram
moi

2015-07-05 @ 08:21:08
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: amadecasa.blogg.se

Härligt att få hjälp - och det är mycket roligare att jobba tillsammans :-)

Bella gjorde helt rätt! Det var samma här igår kväll när vi gick ut och käkade. På restaurangerna pös dom vatten över en - och det var jätteskönt! :-)

Gomorron!

Svar: Och även om det går lite långsammare när man är fler så blir det så mycket mer gjort!Jag hamnade i strilstrålen ett par gånger när jag trodde att min snabbhet skulle räcka till när spridaren skulle justeras. Så kallt att det inte var det minsta skönt!
God kväll!
moi

2015-07-05 @ 09:13:52
URL: http://amadecasa.blogg.se/
Postat av: Decdia

Jag kastar lystna blickar på grannens pool. Det hade varit väldigt skönt med ett dopp såna här dagar...
Får leta fram spridaren från förrådet och göra en Bella istället. :)

Svar: Du får skrämma iväg ungarna och ockupera poolen. Säg ifrån om du behöver hjälp!Jag rekommenderar inte spridaren - vatten är sååååå kallt.
moi

2015-07-05 @ 09:41:33
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ami

Skönt att få hjälp och samtidigt trevligt sällskap :)
Jag förstår att Bella gärna tog sig en dusch i det kalla vattnet!
Kram

Svar: Bella var helt utmattad för hon hade fullt upp med att kolla oss hela tiden.Så när vi äntligen satte oss var hon smart nog att först kyla ner sig innan
hon också kopplade av.
Kram
moi

2015-07-05 @ 10:15:43
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Znogge

Trädgårdsassistans är sällan fel! Varmt i dag med...

Kram

Svar: Ju fler desto bättre.Pga dagens värme ställde jag in trädgårdsjobbet. Klokt beslut.
Kram
moi

2015-07-05 @ 11:42:05
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ditte

Kanske hade dte varit lika bra att lämna grinden öppen när det blev så mycket besökare som kom.
Trevligt med sällskap även om inte alla slängde sig ner i landen för ett dagsverke. Visst är det fantastiskt så mycket piggare blommorna blir med omvådrdnad och samtal. Rosen är verkligen vacker.
Gräsmattan har verkligen blivit grön och tycker nog det är trevligt med bevattning.
Trevlig söndagskväll önskar jag.
Kram!

Svar: Ibland är det bra att få sittande besökare också, är jag ensam kan jag ha lite svårt att varva ner och köra lite för hårt. I den här värmen behöver man både hämta andan och dricka så alla besökare är välkomna!Kram
moi

2015-07-05 @ 17:23:09
URL: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0