Udda typer

 
I väntan på ledig "drop-in" tid hos frissan ägnade jag mig
åt att leta efter lite udda typer.
 
Att säga att jag fick leta är lite överdrivet för de
fanns överallt.
 
Den första jag stötte på var den här typen
 
Hoppas att hon också har tid hos sin frisör....
 
Nästa figur är en ny bekantskap som bor i min bil
Ni må tro hon sprider "väldoft".
 
Knappt hann jag lämna bilen förrän den udda mannen dök upp
Är det inte förbjudet att göra tatueringar i ansiktet??
 
Medan jag satt på bänken och åt en ..... glass
kom den här glade gentlemannen vankande
Hatten var full av glitter och jackan blomsterprydd och stilig.
Vad stora svarta väskan innehöll vågar jag inte ens gissa.
 
Sen kom den här läskiga typen och tittade lystet på min glass
 
 
Så jag kilade in till frissan och där träffade jag minsann
 
 
en gammal, gammal bekant.
 

Kommentarer
Postat av: Geddfish

Oh, frissan, nämn inte ordet, haha, borde varit där för länge sen, putsar bara mina tassar nu för tiden.

Ja, läskiga typer, räcker att gå förbi spegeln här hemma...
Kram ♥

Svar: Jag borde fixa mina naglar (de böjer sig neråt) men tycker inte det är värt vare sig tid eller pengar så länge jag rotar i jorden.
Kram
moi

2015-07-22 @ 08:26:45
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Melody and M.E

Jag älskar din härliga humor! Verkligen läskiga typer i din stad, speciellt den där fiskmåsen. Tatuerade mannen skulle jag heller inte
vilja dela glass med!
Så tackar jag det allra ödmjukaste för alla fina kommenterar du skriver hos mig, blir nästan lite generad för så duktig är jag inte som du skriver.
Stor kram till dig! M.E

Svar: Humor har jag - det gäller bara att förstå den :)Mina kommentarer är inte bara tomt svammel.
Jag önskar att du kunde kryp in min hjärna och sätta ord på allt som snurrar där.
Kram tillbaka!
moi

2015-07-22 @ 08:49:20
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Decdia

Haha!
Han tatuerade snubben är samma som jag sett, arbetar som snickare vid det där nybygget på Söder.
Den gamla gubben har jag också stött på, han tar bussen på kvällen då och då när jag ska till jobb. Luktar inte helt fräscht...
Tanten har jag också sett... hon är väldigt fin i håret! :)

Svar: Då har vi lite samma umgänge!??!? Mannen ser inte ut att lukta hallon och tatuerade figuren hade jag inte velat möta på en tom gata (nej då, jag har inte fördomar :) )
Men mest skrämmande är nog ändå tanten :)
moi

2015-07-22 @ 09:08:06
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag tycker mig känna igen den där första konstiga typen. Den sista också, kanske... ;-)

Men tog du verkligen bara EN glass? Jag tvivlar lite... ;-)

Gomorron!

Svar: Det är nåt bekant med den/de typen/typerna.... Är det månne en kändis??
EN glass i offentligheten resten tar jag hemma i hemmets lugna vrå!
God... eftermiddag!
moi

2015-07-22 @ 09:28:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Preciosa

Hej Moi!
Ja va läskigt man kan se :)Tatueringar är det fulaste som finns...även om det bara är några få.
Dessutom brukar folk ångra sig, dom tror inte att dom förändras med åren. Svårt ta bort i fejset. Men om man vill bli sedd så kanske man gör sånt.
Finast är du i inlägget :-)
Kram P ♥

Svar: Jag är inte speciellt förtjust i tatueringar, fast är de små och diskreta kan jag stå ut med dem. Och Dianas gillar jag jättemycket.Men den här killen..... Herre gud, kanske i 35-40 års åldern - vad tänker han??
Kram
moi

2015-07-22 @ 09:49:54
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Znogge

Skönt att det blev ett kärt återseende i alla fall! Tatueringar i ansiktet har lite svårt för. Tar liksom bort personligheten på något vis...

Kram

Svar: Jag måste nog erkänna att jag har en del fördomar och tror att det plockar FRAM personligheten....
Har ni det bra i soliga Helsingborg?
Kram
moi

2015-07-22 @ 10:41:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Grunny

så imorgon blir det foto på nyfriserad Moi. Spännande!

Svar: Det kan jag lova att det INTE blir :)Förekommer så sällan jag kan på bild här....
moi

2015-07-22 @ 16:24:23
Postat av: Ami

Haha! Ja, det var värst vilka udda typer du stötte på ;)
Men varför tatuerar man sig i hela ansiktet??
Kram

Svar: Alla de mer eller mindre läskiga typerna dök upp inom en halvtimme.....Det där med tatueringarna fattar jag inte.
Kram
moi

2015-07-22 @ 21:14:23
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ditte

Tänk vad man kan upptäcka om man tittar noga. Ja, ibland behöver man inte ens göra det. Mannen med det tatuerade ansiktet skulle kanske kvala in i rolllen som "Den Tatuerade änkan", men där var det inte ansiktet det gällde.
Men jag måste säga att personen på första och sista bilden inte var så udda. Det fanns något igenkännande där. Något piggt i blocken. Eller har jag sett fel....
Kram!

Svar: Märkligt att du säger det för jag tycker också att den första och sista var väldigt bekant :)

Kram
moi

2015-07-22 @ 22:48:07
URL: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0