En lagom dag

Hastigheten var inte den högsta igår
men innehöll lite gott och blandat.
 
Först en liten inköpsrunda med dottern.
 
Som avslutades med att jag fick garanterat
nyupptagna och ekologiskt odlade potatis!!
 
Hem igen för att hålla tvättiden.
 
Medan tvätten hängde på tork gav jag mig
ut på en liten runda.

Inte vill man missa chansen att vistas utomhus
när nu vädret är så bra.
 
Men på promenaden stötte jag på ett litet problem
 
Vilken fil ska jag välja?
 
 
Inte är jag man och inte har jag sällskap
 
 
och jag kommer inte med cykel eller är en cykel själv
 
Det blev för svårt så jag vände och gick en annan väg
Den här gången blev jag inte "störd" av joggare.
 
Hem igen och hämtade tvätten.
 
Sen tog jag, äntligen, tag i det där jobbiga
pappersjobbet som jag skjutit på så länge.
 
En riktigt bra dag med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Melody and M.E

Det där pappersarbetet kan ibland bli ett evighetsjobb…
Far dog nov 2013 och jag håller fortfarande på. Eftersom han hade en fastighet och mor inte hann ta över den förrän 2014 så ska han betala fastighetskatt för 2014 och jag fick nu deklarera åt honom och en restskatt ska betalas in! Så har jag blivit ombud för ett par särkullsbarn i ett annat dödsbo och insett att det finns inga gränser för hur illvilja och brist på samarbete kan ställa till det och dra ut på tiden!
Önskar dig en fin vecka, vädret till trots!
Kram M.E

Svar: Det här handlar inte om nån komplicerad bouppteckning. Såväl tillgångar som skulder är mycket begränsade. Och viktigast av allt; vi syskon är helt överens!"Enda" hindret nu är skattemyndigheten och det vet man ju hur de kan vara...
Så jobbigt att behöva ha detta hängande över sig år ut och år in. Det är jobbigt nog för stunden...
Kram och tack detsamma!
moi

2015-06-22 @ 08:23:03
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Så skönt att sommaren äntligen har kommit till dig :-)

Jag såg att det fanns extrafiler i kanterna som var omarkerade. Där kunde du nog ha gått... ;-)

Gomorron!

Svar: Sommaren kom - och gick verkar det som... Men det gör inget för jag har inte semester än.Kruxet med filerna som är omärkta på denna sida tunneln har märkning på andra. Så att inte cyklar och män med barn ska krocka.
God kväll!
moi

2015-06-22 @ 09:08:38
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ditte

Gomorron!Låter som en alldeles lagon bra dag och på alla sätt. Vägval i livet kan vara svåra och det utan att märkliga skyltar, som man inte förstår, skall låtsas visa hur man skall göra.
Tur att du tog en annan väg. Man ska inte krångla till det.
Kram!


Svar: Jag har börjat gör mer medvetna val i livet. Har haft fått en del smällar och tänkte att jag själv ska kunna påverka händelserna framöver. Fast det är en sak i teorin en annan i praktiken.Den andra vägen var så vacker att jag inte ångrar det valet!
Kram
moi

2015-06-22 @ 09:52:17
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Ami

Visst var det härligt att se solen igår! Men idag är det som vanligt igen :(
Men vi ger inte upp hoppet om en solig och varm sommar :)
Kram

Svar: Ordningen är återställd. Det var nästan så att man hann bli lite sommarsprallig :)Äh, om två-tre veckor kommer den riktiga sommaren!
Kram
moi

2015-06-22 @ 10:04:11
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Preciosa

Hej Moi!
Ja man vet inte var man ska gå på vägarna...Kommer alltid nån cykel förbi så man känner vinddraget och man glor och tänker att man är på fel vägbana. Farligt kan det vara har jag märkt här hemma.
Sol har vi än så länge och 19 gr.
Kram P ♥

Svar: Cyklister är nästan värre än bilister, man hör dem ju inte förrän de susar förbi (ofta väldigt nära).
Här är ingen sol och just nu uppehåll i regnandet!
Kram
moi

2015-06-22 @ 13:43:39
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Veiken

Mmmm....dom där potatisen..... nästa år ska jag sätta några stånd i min trädgård bland stock och sten! Härliga sommarbilder! KRam

Svar: Jag kokte "allihop", sparade några till lunchen och åt resten rakt upp och ner.Sååååååååå gott.
Nästa år ska jag se till att få egna i kolonin (igen)
Kram
moi

2015-06-22 @ 14:35:02
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Znogge

Bra dagar behöver vi många av. Ensamma eller i sällskap...

Kram

Svar: Bara de bra överväger de dåliga.Kram
moi

2015-06-22 @ 20:16:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Visst var de goda!
Så du var duktig och motionerade. Det gjorde inte jag... Däremot packning, spontanbesök av bror och brorson.. Och sen lite packning igen. ;)
Hälsa mina fans! Haha!

Svar: Ha, ha - du hade ju en del att göra så du fick din motion "på köpet".Du kommer att få ett omnämnda och så snor jag en bild...
Kram
moi

2015-06-22 @ 21:04:20
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Mita

En bra dag, vad skönt, och man kan faktiskt ta andra vägar och kanske få se lite annat än det invanda.
Men gud så gott med nyupptagen potatis, och till det en god sillbit och knäckemacka. Nu vart jag ju hungrig..**
Kramiz♥

Svar: Jag är väldigt förtjust i alla former av potatis (utom chips) men nypotatisen slår allt!Kram
moi

2015-06-22 @ 22:08:02
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Kenneth

gott med färskpotatis o tråkigt att de inte satt ut en väg åt dig :)

Svar: Man får väl göra sina egna vägar :)
moi

2015-06-23 @ 09:48:01
URL: http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0