Gav upp....

Natten till igår var orolig.
 
Trots hjälp av piller kunde jag inte somna.
Kan inte påstå att det tankar på jobbet som höll mig vaken.
Åtminstone inte så att jag var medveten om det.
 
 
Till och från hade jag däremot kramp i ena vaden.
Upp och gick en runda, stampade i golvet.
La mig igen.
Snurrade och vred mig.
Upp och besökte damernas.
 
La mig igen, läste några sidor i boken.
Kände att pillren och tröttheten tyngde ögonlocket.
Så kom krampen igen.
Upp och drack rejält med vatten.
 
La mig i soffan och slog på tv:n.
Klockan halv två skulle ett hyfsat program börja.
Med hyfsat menas här att jag normalt somnar när jag tittar på det.
 
Jag minns inget av programmet så jag bör ha somnat
strax innan halv två.
 
Klockan fyra vaknade jag igen och gav upp.
 
 
Duschade och hoppades att inte grannarna vaknade av det.
 
Läste bladet, pillade med fånen, drack ett par koppar
kaffe, åt min frukost och klockan var 5.30.
 
Lika bra att åka till jobbet.
 
Vid tolv började det dra rejält i ögonen och koncentrationen
gick inte att hitta.
 
Då kommer gullige kollegan med
Mindre gullige chefen dök också upp och vad vi
diskuterade orkar jag inte gå in på nu.
 
Trött som en..... (nåt) lämnade jag stället i normal tid.
Begav mig direkt till oasen och blev genast piggare för
 
NU ÄR DET HELG!
 
(och jag är så himla glad för det)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Magnesium! Mot krampen. Hur man sover ska inte jag ge råd om....
Glad att du gick hem när ordinarie arbetstiden var slut! Det ska du alltid göra!! Chefen har ju tagit ifrån dig ansvaret och möjligheten att kunna sköta ditt jobb. Var inte så dum så du ändå tar på dig det!!

Svar: Åh, där sa du nåt. Jag käkade magnesium under lång tid men slutade (vet inte varför) för ett bra tag sen. Ska se till att börja med det igen!
moi

2015-06-27 @ 07:10:47
Postat av: Kenneth

inte kul med strulande sömn vet hur det är har haft det länge nu, det slutade med utmattning o sjukskrivning för min del

Svar: Jag har problemet från och till. Och har även fått diagnosen utmattning en gång.P ga situationen med min mor har det dock varit lite si och så på sistone.
Diagnosen utmattning fick jag för några år sedan men har hämtat mig bra.
moi

2015-06-27 @ 08:26:18
URL: http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/
Postat av: Ama de casa

Jobbigt... Utom glassen då :-)
Se till att njuta av helgen nu!

Kram och gomorron!

Svar: Glassen ja.... hänvisar till nästa inlägg.Oavsett väder och vind tänker jag njuta av ledigheten.

Kram och god morgon!
moi

2015-06-27 @ 08:48:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Så jobbigt när man inte får sova på nätterna :(
Läste i en kommentar att man ska äta magnesium mot kramp. Kanske det fungerar mot "kill" i benen också?
Ha en fin helg
Kram

Svar: Jag tog magnesium under en lång tid och slapp kramp. Av nån anledning slutade jag.Men nu när den är tillbaka tackar jag för tipset och har nu införskaffat nya piller.
En väninna har/hade kill i benen men hon fick betydligt häftigare medikament.
Fin helg tillönskas dig också
Kram
moi

2015-06-27 @ 09:43:48
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Anonym

Du måste få i dig mycket vatten, ajabaja att slarva med det!
Hoppas du får sova riktigt gott nu under helgen. Vi ses snart! Kram

Svar: Jag vet att jag inte slarvar med vatten, snarare kan det kanske bli för mycket.Sov hyfsat i natt! Spännande att se vem du är när vi snart ses :)
Kram
moi

2015-06-27 @ 14:11:04
Postat av: Preciosa

Hej Moi!
Ja trist att inte kunna sova,,,inte bra heller för då reparerar sig inte hjärnkontoret...Jag sov in get i natt...men behöver ju inte jobba. Kom in en stark parfymdoft från trapphuset. Tror nån tappat nåt, hörde liv där innan. Jag är ju doftallergisk så jag fick hjärtklappnin. Blodtryck på högsta...Otäckt.Flera piller hjälpte inte. Ska fråga grannen om hon känt nåt men det brukar ju bara vara jag när det gäller sånt :( Och då tror ingen på det :)
Kram P ♥

Svar: Enstaka sömnlösa/oroliga nätter kan jag klara men inte när de blir för många i rad.Jag är nog inte allergisk men väl känslig mot starka dofter, oavsett om det är parfym eller ej. Får huvudvärk och rinnande ögon.
Ibland kan det vara svårt att övertyga andra om, som t ex när jag tycker att jag känner brandrök. Jag blir helt fnossig när ingen vill tro mig, inte sällan ser vi en stund senare en rökpelare borta i horisonten. Visserligen obehagligt men jag tror ju att det är huset vi vistas i som brinner.
Kram
moi

2015-06-27 @ 15:40:53
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Ditte

Din hjärna jobbar på för högtryck och helst när du vill vila och sova. Det är den inre stressen som ger sig till känna. Vad gäller kramp, så vet jag at, som några skriver, att magnesium kan hjälpa.
Ta nu jobbet för ett jobb och engagera dig inte. Det finns så mycket roligare saker att tänka på. Din oas t.ex.
Men jag tänker på dig!
Stor kram!

Svar: Har varit i den sitsen tidigare, när hjärnan aldrig vilade. Då var jag medveten om det men nu???Magnesium har hjälpt mig förut så jag har köpt nytt.
Jobbet skänker jag inte en tanke - och det är väldigt ovanligt för min del.
Kram!
moi

2015-06-27 @ 15:48:47
URL: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0