Södern förföljer mig

Det ska inte mycket till för att rubba mina cirklar.
 
Stod i butiken, väntade på min tur och får se:
 
Vips var jag förlorad i drömmarnas land.
 
Strax efter plingar det i fånen och det dyker upp en
bild i WhatsApp
 
 
"Efter lite förseningar här och där är vi äntligen framme"
låter dottern meddela

Suck,
är det konstigt att det är svårt att hålla sig
kvar med båda fötterna på jorden?
 
 
 
 
Kan inte låta bli att "råka" nämna att hon blev ganska imponerad över att jag hittat funktionen att  ringa samtal via WhatsApp.

Kommentarer
Postat av: Melody and M.E

Visst blir man lättad när det kommer sådana där besked! Det händer så mycket i världen som inte är positivt. Ringa via whats app har jag faktiskt aldrig gjort! Bra idé!
Kram M.E

Svar: Upptäckte det när grannen använde funktionen häromdagen och tänkte imponera på "nån". Mitt i prick att det blev dottern (mina teknik kunskaper brukar inte imponera på henne.. )Kram
moi

2015-06-23 @ 08:00:11
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Ja är djupt imponerad att du råkade komma åt rätt knapp... ;-)

Räkmackan såg himlarns god ut! :-)

Gomorron!

Svar: Min fån har inga knappar!!!!!
Jag såg den inte förrän jag tittade på fotot - attans också!
God kväll!
moi

2015-06-23 @ 09:10:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Oj, vad härligt det såg ut....Som jag längtar nu :)
Men kan man ringa med WhatsApp? Trodde bara det gick med facetime. Måste nog prova det sen.
Kram

Svar: Facetime?????Kram
moi

2015-06-23 @ 09:51:49
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Jag blev djupt imponerad av dina kunskaper!
Snart ska vi testa den där poolen. Eller havet, har inte bestämt oss. :) puss

Svar: Glad att jag kan överraska!Stackars er som måste välja mellan pest och kolera :)
moi

2015-06-23 @ 11:45:49
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ditte

Bra jobbat där med What´s up.Jag använder den för meddelanden och att ringa. Jag har även Wiber som man kan ringa och smsa med. Och dessutom Skype där jag både kan ringa till de som har Skype, skicka meddelanden och man kan betala in och ringa samtal för en mycket billig penning.
Så jag är garderad.
Skönt att höra från D&B.
Din räkmacka såg god ut och med texten ovanför förstår jag att du längtar. Välkommen!
Kram!

Svar: Skype har jag men förstår mig inte på....Då var det lättare med WhatsApp! I alla fall för mig, som är en aning svårlärd...
Tyvärr (?) var det inte räkmackan jag var ute efter, men nu vet jag var de finns :)
Kram
moi

2015-06-23 @ 19:50:43
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Znogge

Förstår hur du känner det! Hur gärna hade man inte doppat fötterna i den poolen...

Kram

Svar: Kanske t om hela kroppen?!Kram
moi

2015-06-23 @ 21:42:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mita

Vad skönt med det samtalet Och att dom var framme ordentligt. Kul att du kunde imponera,då känner man sig nöjd..**..
Kramiz*

Svar: Det är ju så sällan det händer - att jag imponerar alltså!Kram
moi

2015-06-23 @ 23:29:55
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Ruth i Virginia

Tror jag fått det lite fel, för när jag och Don
reste bort, väntade ungarna sej inga meddelanden,
om det inte var nåt problem.
"No news is good news" var vårt motto.

Moderna tider = alltid ha kontakt. :)


Svar: Inte var det så förr att man skulle meddela hit och dit, i tid och otid.Men nu när möjligheten finns känns det som om man förväntar sig ett livstecken vid framkomst. Min far dog när min mor och syster var utomlands (1980), du må tro att jag önskade att det varit lättare att få kontakt med dem då....Själv försöker jag vara okontaktbar lite då och då - vilket irriterar en del
moi

2015-06-24 @ 02:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0