Ursäkta ....

... utbrottet tidigare.
Men jag var tvuvngen att få det "ur systemet".
 
Det finns så mycket värre saker här i världen.
 
Och en hel del bättre också för den delen:
 
Det är inte utan avundsjuka (ja, jag erkänner det) jag läser
hur mysigt Ama och dottern med respektive har det.
 
Att jag är avis betyder inte att jag missunnar dem
la dolce vita.
Absolut inte - det är så himla roligt att höra hur de
njuter av tillvaron, sällskapet, vädret, maten och drycken.
 
Jag vet ju att jag får vara med och dela upplevelsen.
Både via bloggen och senare via berättelser.
 
Och inte kan jag klaga idag.
Det var ju extrapris på glassen i butiken
 
Faktum kvarstår att det är hektiskt på jobbet så jag fortsätter att
var lite slö här i bloggland.
 
Ser man på antalet kommentarer så är det nog inte så
många som märker om jag är lite frånvarande!
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag unnar dig all glass i världen!
Ska berätta allt om semestern sen.

Svar: Jag har verkligen frossat i glass i kväll.Har sett på tv att man ska göra det (i vissa situationer)
Ser framemot att få höra ALLT, nåja nästan allt!
moi

2015-06-25 @ 18:37:20
Postat av: Anonym

Sv: stan var lite som altea, helvit med mysiga gränder. Dock mer turister här, fast med betydligt fler hovdjur här. Plus och minus. ;)

Svar: Det såg ut som Altea på bilden.
moi

2015-06-25 @ 18:39:49
Postat av: Anonym

Föööörst här iaf...

Svar: Ha, ha - det är jättesvårt att bli det!Men ännu svårare hos Ama :)
moi

2015-06-25 @ 18:40:31
Postat av: Ama de casa

Klart du måste få gnälla när det är som det är! Fasen vad jobbig sits...

Svar: Men det tjänar inget till att älta det....
moi

2015-06-25 @ 18:55:06
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: amadecasa.blogg.se

sv: Jo, jag hittade dina ungar, men nu har dom försvunnit igen. Dom sa nåt om "happy hour på hotellet", och att "inte hitta"...
;-)

Svar: Jag litar till hundra procent på att du sköter dig som barnvakt.Happy hour??? Är det typ bollhavet på Ikea?? :)
moi

2015-06-25 @ 18:56:22
URL: http://amadecasa.blogg.se/
Postat av: Grunny

Varför försvinner mina kommentarer! Skrev ett långt ilsket inlägg

Svar: Kanske tur för oss båda att den inte syntes....Jag vet ju vad du är kapabel till och vad du tycker :)
moi

2015-06-25 @ 19:30:22
URL: http://upptacksfarder.blogg.se/
Postat av: Småländskan

Du behöver absolut inte ursäkta dig! Det som händer på din arbetsplats är mer än "ett knapptryck". Jag vet, jag som i mitt långa arbetsliv varit med om flera "rationaliseringar", på gott och ont. Jag vet vad det innebär, jag vet att vissa chefer fattar nada, jag vet allt det där. Och nej, du klagar inte, du bara konstaterar att nu är det så... och nu är det upp till dig att fixa allt. Allt det som vissa, inte helt på-det-klara-med-vad-det-innebär, tycker är en piss i Mississippi.
Så, jag tror på dig, jag tror du fixar detta. Jag tror du är kapabel att ta till dig allt det nya, allt det som vissa tror man gör i en handvändning.
Men du gör det moi - du gör det! Visserligen vet jag det tar kraft och energi, men sen, sen nån gång överbevisar du dem alla. Sen - sen kan även du njuta av semester, ledighet, go mat och goa viner. Förhoppningsvis också goa människor.
Många, många stå-på-dig-kramar!

Svar: Det känns som om jag inte riktigt har hämtat mig från energitömningen efter mor min.Att jag inte riktigt har hunnit "ladda om".
Just nu bryr jag mig inte så mycket om om jag hinner, kan eller behärskar. Jag bara gör vad jag kan/ska. Kanske ingen bra inställning men....
Kram
moi

2015-06-25 @ 20:33:56
Postat av: Preciosa

Hej Moi!
Usch, synd att du är så ung så du inte kan gå i pension!! Hade samma problem med nya metoder och program men slapp h-t för jag fick gå tidigare:)
Ingen kommer ihåg en sen så det är ingen idé att jobba ihjäl sig :( och tack får man ju aldrig ens...
Kram P ♥♥♥

Svar: Det var sannerligen länge sen man fick höra att man var för ung!!!Och sannerligen förbannar jag att jag inte är några år äldre.
Få kommer ihåg vad man gjort och lika få vet vad man åstadkommer i nuläget.
Jobbigt
Kram
moi

2015-06-25 @ 21:21:31
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Mita

Jaa, tänk om glass kunde bota det jobbiga...
Kramar♥

Svar: Liiite hjälper det!Kram
moi

2015-06-25 @ 21:52:26
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Ama de casa

Jag ser att du prioriterar fel... Jobbet före bloggen??? ;-) Hoppas du får det lite lugnare snart.

Kram och gomorron!

Svar: Det blev lite fel där när jag blev lämnad kvar ensam här hemma :)Kram och god kväll.
moi

2015-06-26 @ 09:17:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Kenneth

jamen extrapris på glass då är allt annat strunt samma :)

Svar: I alla fall en stund...
moi

2015-06-26 @ 09:42:56
URL: http://rothvoss.se/enblogheltenkelt/
Postat av: Ama de casa

sv: Anders hälsar och tackar för att han har fått höra "lilla häst"-visan hela gårdagen ;-)

Svar: Hälsa tillbaka att det är så lite så. Man ställer väl upp.♪ Vad du är söt min fina lilla ponny, vad du är snäll min fina lilla häst,
tralalalalalllallallla♫
moi

2015-06-26 @ 09:44:30
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Klart du måste få klaga när de beter sig så illa på jobbet :(
Jag tycker synd om dig!
Ät nu lite glass och hoppas helgen blir lite lugnare!
Kram ♥

Svar: Jag gnäller på jobbet också och blev idag bjuden på glass av en kollega.Så det kommer jag nog att fortsätta med :)
Kram
moi

2015-06-26 @ 10:00:54
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ditte

Bra med glass och det piggar upp. Att det dessutom var extrapris gör ju inget.
Tänker mycket på dig och kan så väl känna igen mig. När man inte är på topp så känns mycket extra jobbigt och att då ha det oroligt på jobbet både praktiskt och känslomässigt är tugfft.Du har just förlorat din mamma och krafterna är inte tillbaka.
Kanske ska du bara göra ditt jobb och inget mer och försöka tänka på att din fritid och kolonin ger dig glädje och fokusera på det.
Många kramar och tankar till dig.

Svar: Jag har slutat engagera mig och ta initiativ på jobbet. Det är inte värt besvikelsen att sen bli nonchalerad och överkörd. Jobbet har alltid varit min andra familj (eftersom jag är ensam och tillbringar den mesta vakna tiden där och med kollegorna) så det känns konstig att gå på automatik.
Kolonin är min oas, terapi och glädje!
Kram och tack till dig.
moi

2015-06-26 @ 12:39:51
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Grunny

Test

Svar: Testet funkade - precis som kommentarer i tidigare inlägg!
moi

2015-06-26 @ 16:16:15
URL: http://upptacksfarder.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

sv: Jodå, vi har styrt kosan norrut - fast inte så långt... ;-)

Svar: Inte än.... :)
moi

2015-06-26 @ 18:41:23
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0