Det blir inte som man tänkt

 
Efter gårdagens mycket lyckade besök hos morsan
kände jag för att göra ett roligt och positivt inlägg.
 
Dels för att jag kände mig så glad men också
för att jag inte bara vill gnälla och tjata här.
 
Euforin höll i sig ända tills jag öppnade posten...
 
Det handlar, naturligtvis, om rivningen av min kolonistuga.
 
Vi talar om en liten sketen stuga på knappt 20 m²
allt mer angripen av hussvamp.
Det handlar inte om Sofiero slott eller så...
 
Först skickade jag vi in en ansökan om rivningslov.
Fyllde i alla möjliga och omöjliga uppgifter.
 
Ganska snabbt kom ett "föreläggande" om att komplettera
denna ansökan
Lite "panik" blev det allt, det har redan gått allt för lång tid.
Säsongen är snart igång och då kommer rivningen och alla maskiner
att vara ett stort aber i området.
"Den långe snygge" och jag lyckades med förenade insatser
fixa iväg kompletteringarna.
 
 
 
Så kom jag hem igår, på ovanligt gott humör,
tills....
 
 
Du får ursäkta men jag blir så
                                      
Helsingborgs stad är en av väldigt få kommuner där
det krävs rivningslov för att riva en kolonistuga.
Normalt sett (även här tills för ett år sedan) räcker
det med att styrelsen godkänner både bygg- och rivningslov.
 
 
Om ett år kommer jag att skratta åt det här,
eller hur?
 
 
 
 
 
Det där roliga inlägget jag pratade om i början - det kommer när det här har landat i knoppen...

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Men fy vad trist med all stelbent byråkrati... Hoppas dom tar sitt förnuft till fånga så att du kan få lite lugn och ro i väntan på den nya stugan. Det behöver du!
Kram

Svar: Jag är sååååå villig att ge upp! Både det ena och det andra!Ser fram emot att ladda batterier och skada levern i södern :)
Kram
moi

2015-03-19 @ 07:07:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

Men åh, suck!
Never ending story känns det som...

Svar: Jag blev så ledsen men den "långe snygge" har läget under kontroll(påstår han)
moi

2015-03-19 @ 08:00:53
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Men vilken stelbent byråkrati! Man vet knappt om man ska skratta eller gråta... Jag säger som Ama, hoppas någon vettig människa ingriper och styr upp det här.

Kramar

Svar: Vem sätter sig emot kommunen?Jag funderar på att kontakta lokalbladet. Tänk den dan en villa eller så ska rivas... Huvva

Kram
moi

2015-03-19 @ 09:06:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Men jag tror jag blir galen....Och jag förstår din frustration :(
Kram ♥

Svar: Jag är så less
Kram
moi

2015-03-19 @ 10:53:20
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Decdia

Hoppas att han lyckas fixa det! Snabbt och smidigt dessutom... Som du säger, det är en kolonistuga!! Gah!

Svar: En ganska sjuk och skraltig sådan dessutom!
moi

2015-03-19 @ 16:03:44
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Veiken

Jösses, dubbeljösses. Har dom inget annat att göra i Helsingborgs kommun utom att skicka en massa papper till folk?? Kram och stå på dig!

Svar: Förmodar att vi har ganska låg arbetslöshet........Det är tufft att stå på sig ibland, men bara ibland.
Kram
moi

2015-03-20 @ 15:07:16
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0