Fit for....

För ovanlighetens skull var det fritt vid ingången till butiken.
 
Ingen telefonförsäljare, ingen namninsamlare, inte ens en tiggare.
 
Skönt tyckte som inte alls var på humör att munhuggas,
argumentera för/emot eller slå ner blicken när
tiggaren tittar bedjande på mig.
 
Jag gjorde mina inköp i lugn och ro.
Nästan ingen kö i kassan.
 
Vilken bra dag att köpa mat på!
 
Så kommer jag utanför portarna.....
 
Där står två tjusiga tjejer och delar ut lappar,
jag försöker smita undan men får en instucken i handen.
 
 
Jag ger ifrån mig tidernas gapskratt (förmodligen av uppgivenhet)
 
Varvid tjejen frågar "varför skrattar du?"
 
Mitt svar: "Ser jag ut att behöva det här?"
 
Och hon säger: "JA"
 
RIDÅ!
 
 
I ärlighetens namn hade hon mer än rätt, om nån behöver träna så är det jag.
Men jag har ingen lust att göra det i grupp och absolut inte förödmjukas utomhus!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag hade också gapskrattat! Om det nu är till någon tröst ;-)

Kram och god morgon!

Svar: Det är en tröst :)Kram
moi

2015-05-20 @ 07:47:37
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Själv funderar jag på att hoppa på en drive som jag sett i nån tidning på nätet. Platt mage till midsommar. Undra om man får pengarna tillbaka om deras metod inte fungerar...

Svar: Det har jag tänkt många gånger. Nån slags garanti borde det vara på det
moi

2015-05-20 @ 08:55:24
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ami

Nä, inget för mig heller att stå i en grupp iklädd tighta trikåer :(
Kram

Svar: Tighta trikåer gör sig bäst på brottare, cyklister och balletare...Kram
moi

2015-05-20 @ 09:21:02
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Undrar om inte jag hade reagerat med en rak höger? Åtminstone efter det där "JA"-et... :-)

Gomorron!

Svar: Jag var nog allt för uppgiven för att reagera som jag normalt hade gjort....God kväll
moi

2015-05-20 @ 09:28:54
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Mita

Men det var väl otroligt ofint att svara ja. Så gör man inte. Man blir ju inte mer peppad av det precis.
Själv håller jag mig till mina promenader, där kan jag gå med mina tankar och hålla den takt jag känner för. Fast Bamse ser till att det inte blir för sakta....
Kramar♥

Svar: Äh, jag bjöd nästan på att få det svaret. Hon hade ju rätt!Tur du har Bamse som hjälper dig att komma ut och att hjälp att
skingra tankarna
Kram ♥
moi

2015-05-20 @ 13:53:44
URL: http://mitasliv.blogg.se
Postat av: Geddfish

Haha, det är just detta jag sysslat med i 1,5 års tid. Men har nu en lång paus iom operationen.
Det är Tabata som jag skrivit om, det är jätteskönt, var och en i sin egen takt.
Jag tål att ni skrattar, för det gör jag med ;)
Kram ♥

Svar: Men tack vare din Tabata är du i en helt annan form än vad jag är.Därför skulle jag känna mig dum brevid de här supertjejerna som delade ut lapparna.
Skratta åt utövarna skulle jag inte göra, varför ska man det?
Kram♥
moi

2015-05-20 @ 15:26:40
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Kenneth

haha :)

Svar: :)
moi

2015-05-20 @ 16:09:22
URL: http://www.rothvoss.se
Postat av: Decdia

Hrm, lite skrämmande att de inte vågar skriva ut vad kalaset skulle kosta en...

Svar: Kosta??? Du menar att man inte får betalt för att jobba??? ;)
moi

2015-05-20 @ 20:58:39
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Tycks ha blivit nästan ett "måste" för svenskor
att "träna", vad än det innebär. Så många bloggare skriver om att "göra ett pass" på gymmet.
Jag gick på vattengympa ca 15 år, när fick ett recr. center i stan. Har alltid gillat att vara i vatten, och vattengymnastik är bra, för största delen av kroppen är under vatten, och det som dallrar syns inte.

Svar: För flera år sen var jag en hängiven simmare.Gjorde några rundor innan jag fortsatte till jobbet.
Vilket härligt sätt att starta dagen, när man är så morgonpigg som jag.
Gym kommer jag aldrig mer att besöka.
Men hade gärna gjort vattengympa.
moi

2015-05-20 @ 21:03:57
Postat av: Decdia

Aha, dumt av mig! Klart att man får betalt. Men varför nämner de inte nåt om lönen då?

Svar: De förutsätter kanske att alla vet att hårt arbete lönar sig :)
moi

2015-05-20 @ 22:07:38
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Kanske du kan hitta en vattengympa i närheten.
Att jogga i vatten är nästan göra som Gunder Hägg som
tränade med att jogga i "snö opp till knäna"- :)
(Har aldrig gillat att simma fram och tillbaka)

Svar: För mig var det som terapi att simma längd efter längd.Man var liksom tvungen att tänka.... , fanns inget annat att göra ju..
Att var fd tävlingssimmerska kanske gör att det känns mer "naturligt".
moi

2015-05-20 @ 23:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0