Nån blev glad .....

Efter avklarad lägenhetsaffär åkte Yster och jag till Eslöv.
 
Bl a skulle vi utföra några ärenden på banken där.
 
Som vanligt på en bank var det gott om väntande.
 
Vi höll oss lite i bakgrunden liksom en man som
satt väldigt nära en skål med karameller.
 
Han norpade ett par och sa sedan:
 
"Är ni mor och dotter?"
(varför ställer en helt okänd människa en sån fråga?)
 
Jag spänner mina ökända ögon i honom och fräser
"NEJ!"
 
"Väninnor?"
 
Yster började ana vartåt mitt humör var på väg:
"Vi är systrar"
 
"Din syster ser mycket mer vuxen ut"
 
Med den kommentaren räddade han nog sin livhank
för jag var beredd på nåt helt annat.
Fortfarande funderar jag på om det var bra eller inte.
 
Yster däremot hade ett stort, irriterande, leende på läpparna
större delen av eftermiddagen.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Melody and M.E

Jösses vilken märklig kommentar! Varför ska folk ha så mycket åsikter hela tiden, kan de inte bara vara tysta och sköta sig själva.
Mitt inlägg idag handlar också om ett bankbesök, men på min bank fanns ingen karamellskål!
Kram M.E

Svar: Det har hänt så många gånger nu, att jag misstagits för att vara syrrans mor, att det helt enkelt måste ligga nåt i det.Fast jag låtsats oförstående och blir irriterad var gång :)
Kram
moi

2015-11-17 @ 07:12:12
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Hmmm... Nån blev glad, nån blev mindre glad och nån låg väldigt risigt till där ett tag... ;-)

Gomorron!

Svar: Det är en hel del som ligger risigt till om jag ska vara ärlig.... God eftermiddag!
moi

2015-11-17 @ 09:14:09
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Geddfish

Man slutar inte att förvånas! Det behövdes ju inga artighetsfraser, liksom, på banken, bland okända, neej, så märkligt.
Solig kram i gråvädret ♥

Svar: Jag räknar inte det här som en artighetsfras....Kram i regnet
moi

2015-11-17 @ 09:15:55
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ami

Ja, ibland är en del hur klumpiga som helst!
Men han var väl väldigt pratsjuk :D
Kram

Svar: Han kunde ju ha pratat om vädret.... ;D
Kram
moi

2015-11-17 @ 10:19:04
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: znogge

Vilken oförskämd typ! Förstår faktiskt inte varför han frågade från början men vissa människor blir man inte kloka på.

Det påminner mig om en gång när syster min och jag var på en pub. Då frågade kyparen vem av oss som var äldst. Syster min höll på att gå i taket medan jag också hade ett leende på läpparna :D

Kram

Svar: Yster har inget emot alla de här påhoppen på mig, fast det behöver jag väl inte säga...
Kram
moi

2015-11-17 @ 10:45:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Småländskan

Alltså, jag fattar heller inte hur man kan kläcka ur sig en sån fråga. Själv har jag aldrig råkat ut för en sån, konstigt nog... Men jag har varit med om att folk frågat om syrran och jag är syrror!! Och det kan jag ju inte förneka. Däremot har jag varit beredd på nästa fråga... "vem av er är äldst?" Och det är inte jag...
Den frågan har aldrig kommit, hittills, men om den gör det har jag ett svar som jag lagrat längst bak i skallen.
Jag tjatar fortfarande om att åldern är en siffra, att utseendet är nåt man brydde sig om i tonåren och att värdesätta och se till det inre är betydligt viktigare än allt ytligt.
Du är så jäkla fin Moi!

Svar: Tyvärr (?) händer det ganska ofta att de tror att jag är syrrans mor...Det måste ju ligga nån sanning i det. Syrran har helt klart ärvt morsans gener vad gäller icke-rynkor. Tror inte hon fick några förrän hon närmade sig de 70.
Själv är jag rynkig som ett russin - men ganska glad ändå. Man kan ju liksom inte göra så mycket åt det :)

Du är inte så dum du heller :) !
moi

2015-11-17 @ 14:49:12
Postat av: Decdia

Haha, stackars gubbe! Men han var snabb i tanken i alla fall. ;)

Svar: Jag var sååå nära att slänga mig över honom, trycka in en karamell på nåt lämpligt ställe. Men så blev jag helt överrumplad av hans kommentar.Visst är det väl bra att se vuxen ut???? Eller fintade han mig????
moi

2015-11-17 @ 16:26:09
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Preciosa

Hej Moi!
Ja inte kul när nån frågar om släktskap eller annat. Det har vi ju råkat ut för hela livet. Avskyr det :-)Gick ofta på varsin trottoar som yngre :-)Fånigt, folk vill ju bara ha lite kontakt...Men tjatigt i längden.
Kram P ♥

Svar: Jag förstår inte varför han ens var intresserad av vårt ev släktskap. En helt okänd människa. Hade nog tyckt det varit naturligare om han frågat om vi var från stan, pratat om vädret eller vad tusan som helst.Nu ska jag slicka såren ett tag framöver :D
Kram
moi

2015-11-17 @ 18:08:37
URL: http://www.spanienblogg.se/preciosa
Postat av: Ditte

Jag fick ett leende på läpparna. Mannen fann sig snabbt. Kanske såg han tendenser till viss våldsbenägenhet hos några kunder.
Men man kan förvånas, över vad folk kan säga. Kanske hade han inte "alla bestick i lådan".
Kram!

Svar: Jag ler i hemlighet för lite, lite roligt är det för de som inte drabbas....Ville inte säga det själv men nog saknades det en kniv eller två :)
Kram
moi

2015-11-17 @ 21:34:25
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Mita

Jisses, där höll du på och flänga till honom. Ja jag säger bara det, att är inte humöret på topp innan, så blir det inte bättre av sånt där klanteri. Om nån sa till mig att jag såg vuxen ut i den ålder som jag befinner mig i, skulle inte jag ta det som en komplimang..**..
Kramar♥

Svar: Mitt humör var inte på topp och jag hade en otrolig huvudvärk. Fast vid 5+++++ vore det väl konstigt om man inte såg vuxen ut?! Men gammal?????
Kram
moi

2015-11-17 @ 22:13:58
URL: http://baraettliv.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0