Hej....

Jag har lovat mig själv (och uppmanats) att
inte ha dåligt samvete i tid och otid.
 
Men det är inte utan att min dåliga medverkan här och hos er
ger en släng av detsamma.
 
Hursomhelst har jag bestämt att just nu ger jag min
kraft och återstående energi och projektet med stort P.
 
Och du må tro det går framåt:
i en rasande fart
 
 
Flitiga flickor färgade fasaden först
med olja och sen med grundfärg.
 
 
Byggherren bar balar med isolering så armarna värkte.
Först från områdesgrinden till tomten, sen från tomten in i huset
sen ut ur huset igen när snickaren ville ha plats.
För att återigen hamna (på rätt plats) i stugan igen
(hänger du med?)
 
 
Snickaren sågade, spikade, svettades och svor.
Men se så fint det blev!
 
 
 
I väntan på bättre väder och elektrik  njuter vi av att
äntligen kunna fika under tak.
 
 
Stugan erbjuder kanske ingen värme men massor fyller
en med glädje
 
Idag firar vi helg
 
 
 
Jag tar dottern med mig och sticker söderut för
ett efterlängtat möte med glada vänner.
 
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Åh vad fint det framskrider! Men jobbigt att bära den där isoleringen fram och tillbaka hela tiden. Hoppas den kommer på rätt plats snart så den stannar där den är ;-)

Ha en härlig helg och ett skojsigt firande!

Kram och gomorron!

Svar: En del av isoleringen är nu fast förankrad i huset. Resten lär väl fladdra omkring ett tag till...Kram och god eftermiddag!
moi

2016-04-30 @ 09:16:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: amadecasa.blogg.se

Först! :-D

Svar: Grattis! :D
moi

2016-04-30 @ 09:16:30
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Åh, så fint! Och så roligt att ni kommit så långt!
Det ska bli spännande att läsa sen vart ni tog vägen idag...Var det än är så hoppas jag ni får det trevligt!
Kram

Svar: Jag börjar ana ljuset i mörkret :DKram
moi

2016-04-30 @ 09:48:30
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Znogge

Dåligt samvete ska man inte ha. Punkt slut. Men ack så mänskligt det är...

Det går verkligen framåt med stormsteg med stugbygget! Bara att kunna fika under tak måste ha varit en härlig känsla :D

Ha det så trevligt söderöver!

Kram

Svar: Det är lättare sagt än gjort!Ibland känns det som om det går lite för fort, i alla fall säger mina ömmande muskler det :D
Kram
moi

2016-04-30 @ 12:13:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ditte

Så fint det blir och med vilken fart ni jobbat! Jätteroligt att se!
Det dåliga samvetet har vi nog lite till mans i vår åldersgruoo. Men man kan träna på att bli av med det har jag hört...
Kram!

Svar: Jag ligger i hårdträning :DKram
moi

2016-04-30 @ 23:09:20
URL: http://akker.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0