Mame.... memall.... Mandala!

Jag önskade och fick
 
 
mandala böcker i julklapp.
 
Tänkte att det skulle vara perfekt för mig som
gillar att sitta och kladda och rita krumelurer.
 
Med stor försiktighet tog jag mig an det första motivet.
 
Oj, vad svårt det var....
 
När dottern visade en färdig "blomma" som en kompis gjort
tappade jag lusten direkt.
Den var så himla fin ju.
 
Nu har böckerna legat och irriterat mig länge nog så
i helgen tog jag tag i uppgiften igen.
 
 
Det är fortfarande himla svårt, blir inte speciellt vackert
men är trots det ett roligt tidsfördriv.
 
 
Här ser ni steg för steg hur mitt första (färdigställda) alster ser ut.
 
I radioprogrammet "Spanarna" kallade man de som sysslar med detta
för "vuxna som gått i barndom".
 
Hm, tänk att det redan har börjat för mig....
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag fick också en målarbok, den hemliga trädgården, i julklapp och är precis igång med min första bild. De är så detaljerade och inte alls så enkla att måla. Jag använder tusch men vet inte vilket som är bäst...

Kram och god morgon!

Svar: Jag har provat både tusch och "trä". Egentligen föredrar jag tusch men nackdelen är att man även färglägger baksidan...Med trä är det lättare att få fram olika nyanser.
Kram och god morgon tillbaka!
moi

2016-02-15 @ 06:53:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Melody and M.E

Så roligt att du kommit igång! Min målarbok ligger på skrivbordet och inte har det blivit mycket målande i den, men det känns ändå lite vilsamt att ha den där, som en påminnelse om avkoppling!
Önskar dig en riktigt bra vecka!
Kram M.E

Svar: Jag tackar för tipset om dessa!De allra, allra mest detaljerade får nog vänta ett tag på mig. Däremot kommer jag nog att måla lite då och då i de med lite större fält!
Kram och tack detsamma!
moi

2016-02-15 @ 07:29:22
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Ama de casa

Oj... Det där verkar alldeles för pilligt för mig.
Jag är inte så bra på det där med att måla. Minns när jag var liten och vi skulle måla rummen i sommarstugan. Mitt uppdrag blev att måla inuti garderoberna... Det tog nog på mitt självförtroende ;-)

Gomorron!

Svar: De allra mest detaljerade är inget för mig - än. Jag fick inte ens var med när/om det fixades med färg etc därhemma. Nästan bättre än att bli förpassad till garderoben :D
God kväll.
moi

2016-02-15 @ 09:25:57
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vad fint det ser ut att bli! Och roligt verkar det också att vara. Men förstår att det är svårt och "pillrigt"
Kram

Svar: Mitt tålamod räcker inte till de allra minsta men de "klumpigare" passar mig bättre.Kram
moi

2016-02-15 @ 10:16:09
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Geddfish

Jag tyckte det verkade SÅ roligt, så jag skickade efter en sån målarbok och köpte de finaste tuschpennorna därtill. Men, nej. Alldeles för petigt för mig, så detta hamnade hos ett barnbarn ;) Ja, så det kan bli, det var inte min grej, men det ser ff kul ut!
Kram ♥

Svar: Du kanske köpte de allra mest detaljerade och minimala.Jag kör med lite större mönster, åtminstone tills vidare........
Kram
moi

2016-02-15 @ 10:52:15
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Mita

Det blir ju jättefint, men jag har inget tålamod med såna pillergrejer,men ena barnbarnet Ida, hon älskar sånt där och är väldigt noggrann och tålmodig...
Kram♥

Svar: Du kan inte ha sämre/mindre tålamod än vad jag har! Men det är ganska rogivande och kräver att man koncentrerar sig på det och inget annat. Testa!
Kram
moi

2016-02-15 @ 13:06:22
URL: http://baraettliv.se
Postat av: Decdia

Snygg! Det är bara att måla vidare!

Svar: Jag har inte gett upp än men fick välja de med större fält. De som jag la åt sidan först....
moi

2016-02-15 @ 15:01:55
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Decdia

Jag är lite sugen på att testa det själv, kanske jag snor en bild av dig... hehe.

Svar: Du kan få så många du vill! Så länge du inte gör det bättre än vad jag gör :D
moi

2016-02-15 @ 15:02:35
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Susangne

Jag har funderat på börja måla eftersom jag behöver koppla av ibland, har ett ganska stressigt arbete.
Jag tycker att du målar fint.

Svar: Nja, fint är det inte. Men så småningom kommer det att bli det!!!Jag rekommenderar dig att börja med lite större fält.
För självklart ska du testa!!!
moi

2016-02-15 @ 18:42:54
URL: http://mittlivsomsusanne.blogspot.se
Postat av: Kattis

Jag blir som stressad av att bläddra i målarböcker för vuxna. För pilligt! På butiken TGR finns ibland mandalamålarböcker för en tia. Och dom har stora fält! Passar mig. Mysigt att sitta och måla ibland. Ibland blir det fint, ibland mindre. Tycker du lyckats fint :)

Svar: Stora fält är perfekt. Jag har pillig bok också men den får vänta tills jag tränat lite mer.Jag gillar också att sitta och måla.
moi

2016-02-15 @ 21:39:21
Postat av: Kattis

Jag blir som stressad av att bläddra i målarböcker för vuxna. För pilligt! På butiken TGR finns ibland mandalamålarböcker för en tia. Och dom har stora fält! Passar mig. Mysigt att sitta och måla ibland. Ibland blir det fint, ibland mindre. Tycker du lyckats fint :)

2016-02-15 @ 21:39:23
Postat av: Kattis

Jag blir som stressad av att bläddra i målarböcker för vuxna. För pilligt! På butiken TGR finns ibland mandalamålarböcker för en tia. Och dom har stora fält! Passar mig. Mysigt att sitta och måla ibland. Ibland blir det fint, ibland mindre. Tycker du lyckats fint :)

2016-02-15 @ 21:39:26
Postat av: Kattis

Jag blir som stressad av att bläddra i målarböcker för vuxna. För pilligt! På butiken TGR finns ibland mandalamålarböcker för en tia. Och dom har stora fält! Passar mig. Mysigt att sitta och måla ibland. Ibland blir det fint, ibland mindre. Tycker du lyckats fint :)

2016-02-15 @ 21:39:29
Postat av: Geddfish

Det har du rätt i, den var nog för detaljerad. Det var den förtrollade skogen och en massa djur. Det som du har, verkar nog bättre.
Kram!

Svar: Det finns tusentals böcker att välja mellan.Kram
moi

2016-02-15 @ 21:51:50
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com
Postat av: Ditte

Så fint det blir! Och säkert gäller här som i det mesta "övning ger fäärdighet".
Jag har nog inte tålamod riktigt och med "tummen mitt i handen" är inte mina fingrar riktigt designade för detta.
Men de kanske kan bli...
Kram!

Svar: Tror nog att du klarar det åtminstone vad gäller tålamod.Själv är jag sån att jag helst vill avsluta sånt jag påbörjat. HELST .... det finns några "dåliga samveten".
Men du har redan så mycket på schemat ju :D
Kram
moi

2016-02-15 @ 22:56:39
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Decdia

Tusch fyller nog i "för bra" och de andra pennorna tror jag gör det hela randigt... Undra vilka de ultimata pennorna är. Hm...

Svar: Båda har för- och nackdelar. Det gäller väl att lära sig att använda pennorna rätt.
moi

2016-02-15 @ 23:05:23
URL: http://www.decdia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0